معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس:

طبیعت گردی پایدار گامی موثر در جهت توسعه پایدار گردشگری

۱۳۹۵/۰۵/۲۷ - ۱۴:۵۹:۵۰
کد خبر: ۴۴۷۱۶۳
طبیعت گردی پایدار گامی موثر در جهت توسعه پایدار گردشگری
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: طبیعت گردی پایدار جنبه ای از گردشگری است که از نظر بوم شناختی پایدار باشد؛ یعنی هم به نیازهای فعلی گردشگران پاسخ دهد و به حفظ فرصت های گردشگری برای آینده بپردازد و همچنین به جای صدمه زدن به بوم، در جهت ثبات آن اقدام مناسب صورت گیرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس شاپور رستمی در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهارداشت: با توجه به شرح وظایف قانونی کارگروه تخصصی گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در خصوص استفاده از امکانات تبلیغی برای سیمای گردشگری استان، با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های فراوان باید سیمای گردشگری استان را در تمام ابعاد و زمینه ها معرفی نماییم
وی افزود: در جهت توسعه همه جانبه گردشگری در تمام نقاط استان در هر جلسه کارگروه تخصصی، فرماندار یکی از شهرستان ها را دعوت می نماییم تا گام به گام به سمت اهداف و راهبرد مدنظرمان حر کت کنیم.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس لازمه ساماندهی مناسب حوزه های مختلف گردشگری سلامت را اطلاع رسانی و تبلیغات مطلوب  دانست و افزود: باید همه ابعاد گردشگری در قالب یک بسته جامع گردشگری تدوین و به گردشگران داخلی و خارجی ارائه شود.
رستمی اضافه کرد: مراسم اربعین حسینی فرصت مغتنمی است که زائران به عنوان سفیران استان جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری استان در تمام حوزه ها را در قالب یک بسته فرهنگی به زائرین سایر کشورها معرفی و ارائه کنند.
سپیدان، نگین جاذبه های طبیعی و گردشگری فارس
 وی در  ادامه سپیدان را یکی از نقاط منحصر به فرد در کشور و در استان فارس قلمداد کرد و ابراز داشت: شهرستان سپیدان در تمام فصول سال از ظرفیت‌های مناسبی برای جذب گردشگران برخوردار است.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس با بیان اینکه سپیدان یکی از مستعدترین مناطق برای توسعه گردشگری روستایی در استان فارس به حساب می آید، افزود:وجود جاذبه‌های گردشگری به ویژه گردشگری روستایی یک مزیت نسبی برای توسعه قلمداد می‌شود، اما ضرورت دارد  زیر ساخت ها و تاسیسات زیر بنایی مرتبط با  آن مهیا شود.
رستمی بر ساماندهی  اقامتگاهها و تفرجگاههای گردشگری تاکید کرد و ادامه داد: لازم است این مناطق سمت ایجاد مراکز طبیعت گردی و بوم گردی حر کت کنند تا هم بررسی و نظارت مناسبی بر این اقامتگاهها صورت گیرد و هم بتوانند از تسهیلات مناسب استفاده کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز