سلامت شنوایی و بینایی دانش آموزان شیرازی سنجیده می شود

۱۳۹۵/۰۵/۳۱ - ۱۰:۵۲:۵۵
کد خبر: ۴۴۸۵۴۷
سلامت شنوایی و بینایی دانش آموزان شیرازی سنجیده می شود
مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت شهدای والفجر، گفت: سلامت شنوایی و بینایی دانش آموزان گروه هدف در کلاس اول، پنجم و هفتم شیراز، در غربالگری سالانه سنجیده می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، ، دکتر "هنگامه خضری"، اظهارداشت: در طرح غربالگری گروه هدف دانش آموزان انجام شده در سال 95-94، از 33 هزار و 127 دانش آموز، پنج و 9 دهم درصد دانش آموزان با اختلالات بینایی و هفت دهم درصد با اختلال شنوایی مشاهده و به متخصصان مربوطه در سطح دو، ارجاع داده شدند.
وی ادامه داد: بسیاری از کودکانی که بـا مشکل شنوایی مواجه هستند، از اختلالات بینایی هم رنج می برند که بر این اساس، مراقبان سلامت در خصوص اهمیـت معاینـات این گروه سنی، آگاهی پیدا کردند.
متخصص طب کار مرکز بهداشت شهدای والفجر، در خصوص اهمیت معاینه های بینایی و شنوایی در نوجوانان، گفت: بیش از پنج درصد جمعیت کودکان، مبتلا به آسیب شنوایی مرکزی هستند، که با ورود به مدرسه، نشانه های آن ظاهر می شود.
دکتر "نگار عقیلی"، افزود: 27درصد کودکان مبتلا به اختلال یادگیری، به نوعی دچار آسیب شنوایی مرکزی هستند.
او نداشتن استراحت کافی و خیرگی به صفحه رایانه، وضعیت نامناسب بدنی، انعکاس یا تابش نور مستقیم و کافی نبودن نور را، باعث خستگی چشم دانست.
متخصص طب کار مرکز بهداشت شهدای والفجر، مواردی مانند ناتوانی دید اشیاء در فاصله دور، ناتوانی در خواندن تخته سیاه، لوچ بودن، مشکل در خواندن و نشستن نزدیک تلویزیون را، از نشانه ها و مشکلات چشمی در سنین مدرسه برشمرد.
عقیلی، توصیه کرد: کودکانی که در یک چشم دچار مشکل هستند، باید به شدت از چشم سالم مراقبت کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز