حضور سالمندان بخش کردیان جهرم در شیراز

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۱۷:۴۵:۴۳
کد خبر: ۴۶۳۹۹۹
حضور سالمندان بخش کردیان جهرم در شیراز
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) جهرم از برگزاری اردوی یک روزه سالمندان تحت حمایت بخش کردیان به مناسبت روز سالمند خبر داد و گفت: درهمین راستا 80نفراز سالمندان به شهر شیراز سفر کردند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سید محمد رضا رضوی زادگان اظهارداشت: این اردوی زیارتی سیاحتی ویژه 80 نفراز مددجویان به مقصد شیراز برگزار گردیده است و سالمندان عزیز علاوه بر زیارت حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) از مراکز فرهنگی شیراز،باغ عفیف آباد،خانه زینت الملوک ، آرامگاه سعدی و حافظ بازدید به عمل آوردند
وی گفت: درحال حاضر مطابق آخرین سرشماری 19703 سالمند در شهرستان جهرم زندگی می کنند که از این تعداد 9231 نفر(8/46%) تحت پوشش این نهاد قرار دارند که این درصد بالای تحت حمایت نشان از عدم پوشش بیمه های اجتماعی در سالهای قبل می باشد که لازم است جهت کاهش وابستگی سالمندان به نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد در زمان شاغل بودن فرد پوشش اجتماعی تسهیل گردد در غیر اینصورت در سالهای آینده شاهد رشد جامعه مددجویی سالمند تحت پوشش کمیته امداد خواهیم بود.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)شهرستان جهرم بیان کرد : این نهاد با بسته های خدمتی: پرداخت مستمری، خدمات بهداشتی درمانی،کمک هزینه بیماران زمین گیر، وام کار گشایی،وام اشتغال فرزند،کمک هزینه تعمیر و احداث مسکن و... تلاش  می کنند شرایط نگهداری سالمند در منزل خود و یا بستگان را فراهم کند.
رضوی زادگان عنوان کرد: سالمندی یکی از مراحل زندگی است که آموزش با هدف ارتقاء اطلاعات سالمند نسبت به این مرحله،همکاری خانواده در کنارارائه بسته های خدمتی توسط نهاد های حمایتی، گذرفرد سالمند از این دوران را  تسهیل می کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز