بنیان‌گذار فصل‌نامه «واژه» در گذشت

۱۳۹۵/۰۹/۱۸ - ۱۰:۵۸:۵۷
کد خبر: ۴۹۱۲۵۵
بنیان‌گذار فصل‌نامه «واژه» در گذشت
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس فقدان بنیان‌گذار فصل‌نامه «واژه» و پژوهشگر شیرازی را به جامعه اهل قلم استان و کشور تسلیت گفت.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، بهزاد مریدی در پی درگذشت عباس کشتکاران، نویسنده، پژوهشگر و بنیان‌گذار فصل‌نامه «واژه» فقدان این اهل قلم را به جامعه فرهنگ، ادب وهنر استان تسلیت گفت و افزود: از دست دادن چنین گنجینه های فرهنگی مایه بسی تاسف و تالم دارد اما امیدواریم تا دانش و تجربیات امثال اینگونه فرهیختگان به آیندگان بخوبی منتقل و مورد استفاده قرار گیرد.  
کشتکاران در سال ۱۳۱۴ در شیراز متولد شد و سال ۱۳۳۷ نشریه «واژه» را بنیان نهاد. او علاوه بر تألیف کتاب‌هایی مانند «سواران را چه شد؟»، «دور روزگار»، «تاریخ چیست»، «دو زن»، «صور اسرافیل» و... در سال ۱۳۹۴ بار دیگر به انتشار فصلنامه «واژه» همت گماشت و شش شماره آن را به صورت پیوسته و با مقالاتی در تاریخ معاصر ایران، ادبیات فارسی و فرهنگ مردم فارس منتشر کرد.
عباس کشتکاران که دستی گشاده در خیر و وقف داشت در روز چهارشنبه ۱۷ آذرماه پس از یک دوره بیماری مزمن از دنیا رفت. پیکر این چهره فقید فرهنگی در ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۱۹ آذرماه در شاهداعی‌الله شیراز تشییع خواهد شد.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز