مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

کار حرفه ای الزام توسعه یافتگی معلم است

۱۳۹۵/۱۱/۳۰ - ۰۹:۱۱:۲۸
کد خبر: ۵۲۲۴۲۶
کار حرفه ای الزام توسعه یافتگی معلم است
مدیر کل آموزش و پرورش فارس در جمع دبیران زمین شناسی استان با اشاره به اینکه تعیین میزان توسعه یافتگی یک معلم معیارهای قابل اندازه گیری دارد گفت: معلم توسعه یافته معلمی است که هر کجای دنیا که باشد بتواند به کار حرفه ای خودش ادامه دهد و برای این کار باید بتواند بر زبان انگلیسی ، دنیای فناوری و دیجیتال و رشته تخصصی که حرفه اوست؛ تسلط داشته باشد .
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس حمید رضا آذری در جمع شرکت کنندگان در همایش دبیران زمین شناسی استان گفت: معلم توسعه یافته معلمی است که هر کجای دنیا که باشد بتواند به کار حرفه ای خودش ادامه دهد و برای این کار باید بتواند بر زبان انگلیسی ، دنیای فناوری و دیجیتال و رشته تخصصی که حرفه اوست تسلط داشته باشد .
مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس با اشاره به نقش برگزاری همایش های علمی در توسعه فعالیت های آموزشی و پرورشی گفت: هدف من از شرکت در چنین همایش هایی تاکید بر جایگاه ارزشمند علوم پایه و بیان اهمیت و نقش رشته هایی همچون علوم زمین شناسی است که بایستی در آموزش و پرورش به آنها توجه بیشتری شود.
وی تاکید کرد:  بایستی برنامه ریزی هایمان به نحوی باشد تا دانش آموزان را به پژوهش و تحقیق در این رشته ها سوق دهیم و این کار در کنار آموزش و پرورش رسمی می تواند از طریق انجمن های علمی و برگزاری همایش های اینچنینی  به صورت غیر رسمی و خودجوش صورت پذیرد.
آذری در ادامه بر نقش مؤثر انجمن های علمی و نهادهای غیر رسمی و مردم نهاد در فرهنگ سازی و ارائه آموزش های لازم به اقشار جامعه تاکید نمود و گفت: وزارت آموزش و پرورش باید انجمن های علمی را تقویت کند تا معلمان بتوانند  خودشان همایش برگزار کنند و تحقیقات علمی انجام دهند .
آذری افزود:  آموزش های ضمن خدمت ما نیز باید تبدیل شود به آموزشهایی که به صورت غیر رسمی  و  NGO   صورت می پذیرد تا معلمان با انگیزه و علاقه بیشتری در آنها شرکت کنند چرا که اگر معلمان در این آموزش ها  به صورت غیر رسمی و از روی میل و رغبت برای توسعه شغلی خود شرکت نمایند نتایج بهتری حاصل می گردد.
وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از راههای مختلف برای ایجاد انگیزه برای ارتقاء علمی و تخصصی در معلمان گفت: ما باید ابتدا در معلمان  احساس نیاز و انگیزه برای کسب علم و ارتقاء دانش ایجاد کنیم تا این عزیزان تشنه کسب معلومات بیشتر شده برای ارتقاء علمی و دانش افزایی خود گام بردارند.
وی یاد آور شد: باید تلاش کنیم تا  بتوانیم از دانشی که در دنیا به وجود آمده نهایت بهره برداری را برای توسعه یافتگی و پیشرفت جامعه خودمان ببریم و در این راه نیازمند داشتن معلمانی توسعه یافته هستیم تا بتوانند به خوبی این دانش ها و مفاهیم را به دانش آموزان منتقل نمایند .
در این همایش رییس اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی متوسطه آموزش و پرورش فارس نیز در تشریح اهداف برگزاری این همایش گفت: با توجه به اینکه زمین لرزه که هر از چند گاهی در مناطقی از کره زمین رخ می دهد یکی از سهمگین ترین پدیده های طبیعی است، توسعه فرهنگ ارتقاء دانش و مطالعات زلزله شناسی می تواند همان پیشگیری قبل از درمان باشد.
زهره حیدری با اشاره به اینکه زمین لرزه پدیده ای است که در یک لحظه کوتاه خسارتهای جانی و مالی شدیدی را به بار می آورد و ما خاطرات تلخی را از آن در ذهن داریم گفت: امروز با توجه به پیشرفتهای علمی به ویژه در زمین شناسی و فناوری، متخصصان توانسته اند نیروهای طبیعی و زمین ساختی که باعث این پدیده می شوند را شناسایی و یا شدت و مکان رخ دادن زمین لرزه را حدس بزنند.
وی تاکید کرد:آنچه در این راستا در آموزش و پرورش حائز احمیت است توانمند سازی دبیران زمین شناسی و جغرافیا در خصوص توسعه و تقویت دانش و مطالعات زلزله شناسی می باشد که امروز با برگزاری این همایش توسط گروه زمین شناسی و با حضور دکتر میرزایی می توانیم شاهد گام های موثری برای ارتقاء کیفی دانش دبیران این رشته باشیم
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز