سفیر کشورمان در عشق آباد در گفتگو با برنا:

روابط ایران و ترکمنستان؛ در بالاترین سطح ممکن / هفته های فرهنگی، ملت ها را به هم پیوند می دهند

۱۳۹۵/۱۲/۰۱ - ۱۳:۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۲۳۲۷۸
روابط ایران و ترکمنستان؛ در بالاترین سطح ممکن / هفته های فرهنگی، ملت ها را به هم پیوند می دهند
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا تاکید کرد هفته های فرهنگی می توانند پیوند دهنده ملتها و دولت ها در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشند.
 
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری برنا از فارس به عشق آباد، دکتر سید محمد احمدی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی ایران در ترکمنستان گفت: در ویژه برنامه های این هفته که با حضور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات جمهوری اسلامی ایران، وزیر فرهنگ ترکمنستان، اهالی فرهنگ  هنر و ادب دو کشور، ایرانیان مقیم ترکمنستان و مردم این کشور در بزرگترین سالن های شهر عشق آباد برگزار شد هنرمندانی از استان های فارس و آذربایجان هنرهای خود را به نمایش گذاشتند.
دکتر احمدی بیان کرد: برگزاری هفته های فرهنگی در کشورهای مختلف، روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ملت ها و دولت ها را به هم پیوند می دهند و نشانگر عمق علاقه مندی های دو کشور می باشند.
وی افزود: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان تمام توان خود را برای برگزاری هرچه بهتر این هفته به کار گرفت تا بتوانیم گوشه ای از توانمندی های کشورمان را به نمایش بگذارد.
سفیر کشورمان در ترکمنستان با بیان اینکه اکثر هنرمندان شرکت کننده در این هفته از استان فارس و تعدادی نیز از استان آذربایجان برای ارائه هنر خود دعوت شده بودند، ادامه داد: خوشبختانه با برنامه های متنوعی از قبیل اجرای موسیقی، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و میراث فرهنگی و همچنین برگزاری نشست هم اندیشی در دانشکده هنر ترکمنستان، نمایش فیلم های سینمایی فاخر کشورمان، نمایش آثار هنری نقاشی و خوشنویسی و مجسمه سازی توانستیم بهترین هفته فرهنگی ایران را در طول بیست و پنج سال برگزاری این هفته در عشق آباد برگزار کنیم.
احمدی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با برگزاری برنامه های ارزشمند فرهنگی، رسالت خود را در ابلاغ توانمندی های کشور و انقلاب که می تواند ملت ها را به هم پیوند دهد، به انجام برسانیم.
سفیر ایران در ترکمنستان
استاندار سابق فارس تاکید کرد: توانمندی های استان فارس در عرصه های مختلف بسیار قابل اهتمام است و می توان با رایزنی های مختلف برای حضور فعالان اقتصادی این استان در ترکمنستان و حل معضل بیکاری در فارس چاره اندیشی کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد روابط دو کشور ایران و ترکمنستان را در بالاترین سطح ممکن عنوان کرد و گفت: این دو کشور با 1200 کیلومتر مرز مشترک دارای طولانی ترین مرز با عنوان مرز صلح و دوستی هستند و از سوی دیگر مشترکات فرهنگی و تاریخی بسیاری بین ما و این کشور وجود دارد، همچنین سد دوستی بین این دو کشور واقع شده است بنابر این در این برهه زمانی فرصت خوبی برای دو طرف به وجود آمده که بتوانند از امکانات و ظرفیت های یکدیگر استفاده نمایند.
احمدی اظهار کرد: برگزاری مسابقات آسیایی2017 در ترکمنستان، فرصت بسیار مناسبی برای فعالان حوزه گردشگری کشورمان است تا بتوانند با استفاده از آن، در جذب و هدایت گردشگران برای رونق گردشگری در ایران تلاش کنند.
 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز