۴۶۰ مکان مذهبی فارس؛ میزبان «آرامش بهاری»

۱۳۹۵/۱۲/۲۲ - ۲۳:۲۸:۵۹
کد خبر: ۵۳۴۲۳۵
۴۶۰ مکان مذهبی فارس؛ میزبان «آرامش بهاری»
مدیرکل اوقاف فارس از اجرای طرح «آرامش بهاری» در 460 مکان مذهبی این استان و همچنین برپایی 30 خیمه معرفت دینی در ایام نوروز امسال خبر داد و گفت: خیمه‌های معرفت دینی در نقاطی نظیر تخت جمشید و کاخ اردشیر فیروزآباد نیز برپا می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری برنا از  فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، اظهارداشت:  استان فارس با داشتن 1408 بقعه متبرکه، تقریباً یک ششم کل بقاع متبرکه کشور را به خود اختصاص داده است که در این بقاع متبرکه برنامه‌های مختلف و متنوعی در طول ایام سال نظیر طرح آرامش بهاری اجرا می‌شوند.
وی، برپایی خیمه‌های معرفت دینی را از جمله برنامه‌های اجرا شده در طرح «آرامش بهاری» عنوان کرد و افزود: به طور کلی در طول ایام نوروز خدمات راهی و فرهنگی را در طی طرح آرامش بهاری به زائران نوروزی ارائه می‌دهیم و با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود در خدمت این زائران هستیم.
موسوی با تصریح اینکه به صورت ویژه 460 مکان مذهبی استان فارس میزبان طرح آرامش بهاری در ایام نوروز امسال خواهند بود، گفت: این طرح در بقاع متبرکه، مساجد تاریخی و همچنین مساجد بین راهی اجرا می‌شود.
برپایی 30 خیمه معرفت دینی
مدیرکل اوقاف فارس همچنین از برگزاری 30 خیمه معرفت دینی در ایام نوروز در نقاط مختلف فارس خبر داد و گفت: خیمه‌های شاخص در شیراز و شهرستان‌ها شامل خیمه حرم حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع)، امامزاده اسماعیل فسا(ع)، امامزاده سیدحسین کازرون(ع)، امامزاده آقام شهید فراشبند، تخت جمشید، کاخ اردشیر فیروزآباد و بوستان باغ ملی شیراز هستند.
تشرف 5 میلیون نفر به بقاع متبرکه فارس در نوروز گذشته
وی، برپایی سفره هفت‌سین معنوی و مراسم تحویل سال را از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری ذکر کرد و گفت: سال گذشته 420 هزار نفر در مراسم تحویل سال بقاع متبرکه فارس شرکت کردند و به طور کلی قریب 4 و نیم الی 5 میلیون نفر در طول ایام نوروز سال گذشته به زیارت بقاع متبرکه فارس مشرف شدند.
195 حسینیه و 30 زائرسرا برای اسکان موقت زائران نوروزی در نظر گرفته شده‌اند
موسوی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال 195 حسینیه و 30 زائرسرا برای اسکان موقت و ضروری زائران نوروزی در نظر گرفته شده است، افزود: علاوه بر این در حرم‌های امامزاده سیدحسین(ع) کازرون، امامزاده اسماعیل فسا(ع) و امامزاده آقام شهید فراشبند کمپ و چادر اسکان فراهم شده است.
اعزام 360 مبلغ دینی به نقاط مختلف فارس
مدیرکل اوقاف فارس از اعزام 360 مبلغ بومی و غیربومی جهت اجرای طرح آرامش بهاری در نقاط مختلف این استان خبر داد و گفت: 110 نفر از طلاب و روحانیان حوزه علیه و همچنین 250 نفر از روحانیان بومی استان فارس در قالب این طرح به نقاط مختلف فارس اعزام می‌شوند.
وی با یادآوری اینکه طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه سال 96 اجرا می‌شود، گفت: از 26 اسفندماه جاری آیین غبارروبی و عطرافشانی و شست‌وشوی تمام بقاع متبرکه فارس آغاز می‌شود که 3 هزار نفر در خدمت این طرح خواهند بود.
300 بقعه متبرکه میزبان مراسم سال تحویل می‌شوند
موسوی با تصریح اینکه از 5 هزار نفر خادم رسمی و افتخاری در ایام نوروز در بقاع متبرکه استفاده خواهد شد، گفت: 300 بقعه متبرکه استان فارس میزبان مراسم تحویل سال خواهند بود.
مدیرکل اوقاف فارس در ادامه با بیان اینکه سال گذشته روزانه 30 هزار نفر از خیمه‌های معرفت دینی ما بازدید کردند، گفت: با توجه به اینکه استان فارس در موقعیت گلوگاهی قرار دارد، بحمد الهی خیمه‌های معرفت دینی آن نیز با استقبال گسترده زائران نوروزی مواجه شده است.
وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال 126 امامزاده با موقعیت خاص بین راهی و جاده‌ای به زائران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند، گفت:‌ همچنین 100 مسجد بین راهی به صورت 24 ساله و 300 مسجد با موقعیت خاص در مسیرهای پرتردد میزبان مسافران نوروزی خواهند بود.
بازدید 270 هزار نفر از مساجد تاریخی فارس در نوروز گذشته
موسوی با یادآوری اینکه در سال گذشته 270 هزار نفر از مساجد تاریخی فارس بازدید کردند، گفت: این مساجد شامل مسجد وکیل، نصیرالملک و عتیق شیراز و همچنین مسجد جامع نی‌ریز و مسجد جامع ارسنجان هستند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز