مدیرعامل توزیع برق شیراز:

اجرای ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه /کاهش ۴۰۰ دقیقه‌ای خاموشی‌ها

۱۳۹۶/۰۲/۱۲ - ۱۱:۰۵:۰۸
کد خبر: ۵۵۲۴۴۷
اجرای ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه /کاهش ۴۰۰ دقیقه‌ای خاموشی‌ها
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیان اینکه طی 4 سال فعالیت دولت تدبیر و امید و علی‌رغم تمام کاستی‌ها در زمینه اعتبارات و بودجه، اقدامات گسترده و تاثیرگذاری در حوزه صنعت برق انجام شده است، اجرای بیش از 5 هزار و 500 میلیارد ریال پروژه در این مدت را آماری قابل قبول دانست.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، جلال زراعت‌پیشه، در تشریح قسمتی از اقدامات اجرایی شده طی 4 سال فعالیت دولت تدبیر و امید، گفت: پروژه‌های اجرا شده در 4 سال گذشته در زمینه‌های توسعه شبکه‌های برقرسانی شهری و روستایی، ایجاد پست‌های زمینی، نصب دستگاه‌های اندازه‌گیری، احداث شبکه‌های روشنایی معابر، نصب دستگاه‌های ریکلوزرهوایی، احداث ساختمان‌های اداری، احداث و اصلاح خطوط 20 کیلوولت و ایمن‌سازی شبکه‌های توزیع بوده است.
وی  گفت: توسعه شبکه‌های برق‌رسانی با هدف تامین برق 79 هزار مشترک جدید شهری با یک هزار و 115 میلیارد ریال اعتبار، توسعه شبکه‌های برق روستایی با هدف تامین برق بیش از 18 هزار مشترک روستایی جدید با حدود 240 میلیارد ریال اعتبار و نصب 187 هزار و 500 دستگاه لوازم اندازه‌گیری با اعتبار 441 میلیارد ریال، احداث 258 پست زمینی توزیع برق با اعتباری حدود 429 میلیاردریال بخشی از این پروژه‌ها بوده است.
مدیرعامل توزیع برق شیراز گفت: ایجاد 193 نقطه مانوری با نصب سکسیونر گازی هوایی با اعتباری حدود 24 میلیارد ریال و نصب 22 دستگاه ریکلوزر هوایی با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه و کاهش خاموشی با صرف هزینه قریب به 9 میلیارد ریال، ایجاد 87 نقطه مانوری با نصب سکسیونر گازی موتوردار هوایی با اعتباری حدود 24 میلیارد ریال، احداث و اصلاح خطوط 20 کیلوولت یک‌مداره و دو مداره به طول 310کیلومتر با صرف 252 میلیارد ریال اعتبار ، نیز بخش دیگری از پروژه‌های اجرایی شده در جغرافیای تحت مدیریت توزیع برق شیراز است.
زراعت پیشه گفت: اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق با اعتباری بالغ بر 193 میلیارد ریال، ایمن‌سازی شبکه‌های توزیع با اعتبار 54 میلیارد ریال و اصلاح و رفع عیب فیدر هایبحرانی فشار متوسط به روش خط گرم و سرد با هدف افزایش قابلیت اطمینان شبکه و پیشگیری از وقوع بحران با اعتباری بالغ بر 95 میلیارد ریال و احداث شبکه روشنایی معابر با اعتباری در حدود 100 میلیارد ریال، از دیگر اقداماتی است که اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر براساس نیاز و افزایش کیفیت کار توسط پیمانکاران با هماهنگی سازمان فنی و حرفه‌ای نسبت به ثبت نام، آموزش و ارائه کارت مهارت (گواهینامه معتبر فن ورز هوایی) به 2480 نفر از جوانان متقاضی کار در مجموعه صنعت برق اقدام کرده‌ایم و با الزام پیمانکاران در استفاده از این نیروهای آموزش دیده موجبات افزایش بهره وری و ایمنی فراهم شده بطوری که این شرکت نیروی مناطق جنوب کشور را با این گروه متخصصین نیز تامین نموده است.
مدیرعامل توزیع برق شیرازدر ادامه گفت: خاموشی از  651 دقیقه در سال به ازای هر مشترک در سال 92 به  262 دقیقه در سال به ازای هر مشترک در سال 95 کاهش یافته و با استفاده از فناوری‌های خط گرم و افزایش اعتبار 1.5 میلیاردی از سال 92 به 4 میلیاردی در سال 95، قدرت مانور بر روی خطوط به منظور کاهش خاموشی به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده و همچنین مدت انتظار 14 ماهه اجرای طرح‌های نیرورسانی در مناطق روستایی در سال 92 به 3 ماه در سال 95 کاهش یافته است.
زراعت پیشه گفت: از یک سو عملیات تبدیل شبکه مسی به کابل خود نگهدار به منظور ایمنی بیشتر فنی، افزایش پایداری و جلوگیری از سرقت شبکه در تمام حوزه‌های تحت پوشش شرکت به میزان 99.5 درصد انجام شده و از دیگر سو به منظور یکپارچه سازی و بی‌نیازی متقاضی به ارتباط مستقیم با واحدهای طراحی، سایت طراحی متمرکز اجرا شده است.
وی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های مختلف در این شرکت، با در نظر گرفتن ابعاد اقتصاد مقاومتی بوده و در حوزه‌های کمی و کیفی زمینه ارتقاء شاخص‌های مختلف را فراهم کرده است.
مدیرعامل توزیع برق شیراز، این شرکت را یکی از موفق‌ترین شرکت‌های اجرایی در زمینه ارتباط با دانشگاه و اجرای برنامه‌های پژوهشی و تحقیقاتی ارزیابی و اضافه کرد: با راه‌اندازی دفتر تحقیقاتدر دانشگاه شیراز و متمرکز کردن اعتبارات پژوهشی، اقدامات شاخصی انجام شده است که تا بحال از نتایج این همکاری20 پروژه ارائه گردیده است.
زراعت‌پیشه همچنین از تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ایجاد نیروگاه‌های مقیاس کوچک، به‌عنوان یکی از دست‌آوردهای مهم توزیع برق شیراز یاد و خاطر نشان کرد: طی 4 سال گذشته، سه مولد انرژی مقیاس کوچک توسط بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
وی در ادامه گفت: با توجه به ارزش فرهنگی و باستانی مجموعه زندیه و همچنین حرم مطهر شاه چراغ ، شرکت توزیع نیروی برق شیراز در چند سال اخیر نسبت به بازسازی و به روز رسانی و تامین برق پایدار این مجموعه فرهنگی، مذهبی و هنری اقدام نموده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز