فاز دوم بزرگراه و تونل‌های کوهسار مهدی (عج) در شیراز افتتاح شد

۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۱:۴۲:۲۴
کد خبر: ۵۵۳۸۵۰
فاز دوم بزرگراه و تونل‌های کوهسار مهدی (عج) در شیراز افتتاح شد
فاز دوم پروژه بزرگراه و تونل‌های کوهسار مهدی (عج) به طول 6.5 کیلومتر و با اعتبار 200 میلیارد تومان در شیراز افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، علیرضا پاک‌فطرت، شهردار شیراز، در آئین گشایش فاز دوم پروژه بزرگراه و تونل‌های کوهسار مهدی (عج) این روز را برای مردم شیراز روزی به یاد ماندنی دانست و اظهار کرد: برای اجرای این پروژه نه تنها شهرداری بلکه شورای اسلامی شهر شیراز، قرارگاه خاتم‌الانبیاء، دانشگاه شیراز، اصحاب رسانه استان و مردم خوب شیراز سهم دارند و همدلی تمام این بخش‌ها سبب به ثمر نشستن این پروژه بزرگ شده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از محاسن این پروژه استفاده از مشاوران بومی و معرفی آنها به کشور است، افزود: این موضوع سبب تقویت اعتماد به نفس در آنها می‌شود به نحوی که پروژه‌های بزرگ در دیگر استان‌ها و حتی کشورهای همجوار اجرا کنند.
شهردار شیراز با بیان اینکه کل پروژه به طول 18.5 کیلومتر از پروژه‌های بزرگ شهری است، خاطرنشان کرد: فاز دوم پروژه به طول 6.5 کیلومتر با اعتبار 200 میلیارد تومان اجرایی شده است.
پاک‌فطرت با اشاره به اینکه هدف از اجرای این پروژه تکمیل رینگ اصلی ترافیکی شمال و شمال غربی شیراز و دسترسی ایمن و مناسب از محل بلوار جمهوری به محدوده شمالی و شمال غرب شیراز است، تصریح کرد: این پروژه مسیر را به بزرگراه آیت‌الله محلاتی و ادامه رینگ اصلی شهر شیراز متصل می‌کند.
وی کاهش زمان سفرهای درون شهری، کاهش مصرف سوخت و کاهش ترافیک در مسیرهای درون شهری از جمله بلوار شهید چمران و میدان دانشجو با توجه به دسترسی مسیر به شریان‌های اصلی را از دیگر اهداف اجرای پروژه بزرگراه و تونل‌های کوهسار مهدی (عج) برشمرد.
شهردار شیراز به تشریح موقعیت پروژه بزرگراه و تونل‌های کوهسار مهدی (عج) پرداخت و عنوان کرد: این پروژه در ارتفاعات شمالی بلوار شهید چمران در محدوده دانشگاه شیراز احداث شده است.
پاک‌فطرت با اشاره به اینکه فاز نخست این پروژه به ساخت بزرگراه از تقاطع جام جم تا پل کتابخانه دانشگاه اختصاص یافته است، بیان کرد: فاز دوم از پل کتابخانه تا خروجی بلوار شهید چمران به طول 4 کیلومتر و عرض 45 متر، دارای دو مسیر رفت و برگشت سواره به عرض 14 متر و دو مسیر پیاده‌رو به عرض 6 متر و رفوژ میانی به عرض متوسط 5 متر است.
وی با بیان اینکه در فاز سوم پروژه شامل مسیر دو کیلومتری از سه راه ایمان تا میدان قصردشت، تقاطع غیر همسطح ایمان و پل بزرگ شهدای محمودیه به طول 6 کیلومتر از روش‌های بی‌نظیر در پل‌سازی و ساخت و ساز استفاده شده است، گفت: این پل نخستین پل احداث شده در شیراز با قالب رونده شاریو بدون مسدود کردن خیابان است.
شهردار شیراز با تاکید بر اینکه در ساخت پروژه بزرگراه و تونل‌های کوهسار مهدی (عج) تمامی مسائل زیست محیطی رعایت شده و کمترین تخریب در باغات صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در طراحی و ساخت این پروژه به عابران پیاده توجه ویژه شده و مسیرهای ویژه عابران و دوچرخه سواران نیز در این پروژه با چشم‌اندازی زیبا پیش‌بینی شده است.
پاک‌فطرت همچنین به ایمنی بسیار زیاد در کارگاه‌های این پروژه اشاره و تصریح کرد: با وجود حفاری‌ها و انفجارهای زیاد برای حفاری این پروژه کمترین آسیب را برای کارگران و مهندسان در بر داشت و همچنین در طول احداث پل شهید چمران که از روی بلوار شهید چمران عبور می‌کند نه تنها خیابان مسدود نشد بلکه هیچ مشکلی برای هیچ یک از شهروندان به وجود نیامد.
وی اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه براساس زمان بندی انجام شده را مرهون تلاش، همدلی، پرهیز از منیت‌ها و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری دانست و عنوان کرد: زحمات شورای اسلامی شهر شیراز در این راستا قابل تقدیر است.
شهردار شیراز با اشاره به بودجه 1000 میلیارد تومانی شهرداری در ابتدای فعالیت چهارمین دوره فعالیت شورای اسلامی شهر شیراز، بیان کرد: این بودجه در سال پایانی فعالیت شورا به 3 هزار و 150 میلیارد تومان افزایش یافت که نشان دهنده اعتماد شورا به شهرداری است.
پاک‌فطرت تاکید کرد: شهرداری شیراز تنها پل و بزرگراه در شیراز احداث نکرده بلکه بخش عمده پروژه‌های عمرانی به ساخت بوستان‌های بزرگ، فرهنگسراها، سالن‌های ورزشی، زمین چمن و غیره نیز اختصاص یافته است.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز