مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس خبر داد:

رونق صنعت گردشگری فارس در دولت یازدهم

۱۳۹۶/۰۲/۲۴ - ۰۹:۳۸:۳۰
کد خبر: ۵۵۷۹۷۹
رونق صنعت گردشگری فارس در دولت یازدهم
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس در گزارشی به تحلیل عملکرد گردشگری استان فارس دردولت یازدهم پرداخت و از رونق صنعت گردشگری استان در دولت تدبیر و امید خبرداد.
به گزارش خبرگزاری برنا از  فارس ، مصیب امیری به تحلیل اقدامات صورت گرفته در حوزه گردشگری طی سال 95-92پرداخت و گفت: استان فارس در سال 92 تعداد 60 هتل ، متل و هتل آپارتمان با ظرفیت 5 هزار و 420 اتاق و 13 هزار و 535 تخت وجود داشته است که در طول 3 سال، تعداد هتل ، متل و هتل آپارتمان های استان فارس با 25% افزایش به 75 واحد تعداد اتاق ها با 20 درصد افزایش به 6 هزار و 486 اتاق و تعداد تخت ها با 15% افزایش به 15 هزار و580 رسیده است که این خود نشان دهنده اهتمام در زمینه توجه ویژه در بخش زیرساختها و اقامتگاههای گردشگری می باشد. همچنین قابل ذکر است برای اولین بار در استان فارس در سال 95 طرح ایجاد خانه مسافر آغاز که تا پایان سال 95 تعداد خانه مسافرهای استان فارس با 100% افزایش به 20 واحد رسیده است .
این مقام مسئول در خصوص طرح احداث اقامتگاههای بوم گردی که برای اولین بار در استان فارس در سال 95 آغاز شد اشاره کرد و اظهار داشت : تا پایان سال 95 از تعداد 21 اقامتگاه بوم گردی بهره برداری شده است که این تعداد تا پایان نیمه اول سال 96 با احتساب 21 واحد آماده بهره برداری به 42 واحد افزایش می یابد.
وی تعداد سفره خانه های سنتی استان فارس را با افزایش50% درصدی در طی سالهای 95-92 از 12 واحد به 18 اعلام کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس به تعداد مجتمع های گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان فارس نیز اشاره کرد و گفت: تعداد مجتمع ها با 17% افزایش در طول این 3 سال، از 18 مورد به 21 مورد افزایش و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی با 49 % افزایش از 122 واحد به 182 واحد افزایش یافته است.
امیری عنوان کرد: این اداره کل با حمایت از راهنمایان گردشگری استان فارس، تعداد راهنمایان گردشگری را از 765 نفر در سال 92 به تعداد یک هزار و 293 نفر رساند. که رشد 69% را شاهد بودیم و در ایام نوروز 96 در تمامی اماکن تاریخی فرهنگی فارس راهنمایان افتخاری و علاقمند به گردشگری ، در 169 کیوسک و پایگاه های اطلاع رسانی مستقر و با ارائه یک میلیون و 700 هزار نسخه بروشور و اقلام تبلیغاتی چاپ شده خارج از طرح تمرکز چاپ اقلام تبلیغاتی به معرفی آثار تاریخی فرهنگی استان و راهنمایی مسافران نوروزی پرداخته اند.
وی همچنین تعداد آموزشگاههای گردشگری استان فارس را با رشد 25% تعداد 10 آموزشگاه گردشگری اعلام که در زمینه آموزش های عمومی و تخصصی گردشگری اعم از دوره های آموزشی راهنمایان گردشگری ، مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی و سایر دوره های مرتبط با حوزه گردشگری در سطح استان فعال می باشند.
 مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس در پایان میزان اشتغال ایجاد شده در حوزه گردشگری طی بازه زمانی 95-92 را یک هزار و 349 نفر اعلام کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز