استاد چشم‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران:

چشم‌پزشکی ایران به علوم چشم‌پزشکی جهان تنه می‌زند

۱۳۹۶/۰۳/۰۱ - ۰۰:۳۱:۴۸
کد خبر: ۵۶۱۹۶۱
چشم‌پزشکی ایران به علوم چشم‌پزشکی جهان تنه می‌زند
استاد چشم‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ایران اسلامی در حوزه علوم چشم‌پزشکی از علوم جهان چیزی کم ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، دکتر نوید نیلفروشان در حاشیه سمینار چشم‌پزشکی که به مناسبت هفته جهانی گلوکم (آب سیاه) در شیراز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه‌های درجه یک کشور سالیانه کنگره‌ای در این زمینه برگزار می‌کنند که دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور هر سال کنگره مربوط به چشم‌پزشکی به مناسبت هفته جهانی گلوکم را در اردیبهشت ماه برگزار می‌کند.
وی با اشاره به اینکه امسال این کنگره در مورد آب سیاه طی سه روز برگزار شد، افزود: روش‌های تشخیص و درمان این بیماری طی این سه روز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقالاتی هم ارائه شد که مورد بهره‌برداری پزشکان عمومی چشم‌پزشکی قرار می‌گیرد.
رئیس کلینیک گلوکم بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) با بیان اینکه این سیمنارها به منظور بازآموزی برای چشم‌پزشکان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در بخش پرسش و پاسخ به سوالات بسیاری در این زمینه پاسخ داده شد.
این فوق تخصص گلوکم کشورمان با اشاره به اینکه ایران اسلامی در دو دهه گذشته نقش مهمی در چشم‌پزشکی جهان ایفا کرده و در این حوزه رشد چشمگیری داشته است، تاکید کرد: کشور ما در علوم مربوط به چشم‌پزشکی کمبودی ندارد و با مراکز مهم دنیا در ارتباط است.
دکتر نیلفروشان درباره تجهیزات چشم‌پزشکی کشورمان بیان کرد: در این زمینه نیز می‌توان گفت تجهیزات به‌روز علوم چشم‌پزشکی در کشور وجود دارد و بیشتر موارد در سال‌های گذشته تامین شده و کمبود قابل توجهی در این زمینه در کشور احساس نمی‌شود.
استاد چشم‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به تحریم‌های کشورمان، عنوان کرد: این تحریم‌ها در روند درمان در حوزه چشم‌پزشکی تاثیری نداشته است.
وی همچنین به ارتباط تنگاتنگ دانشگاه شیراز با کشورهای غربی در سال‌های پیش از انقلاب اشاره کرد و گفت: از دیرباز این تبادل دانش و استاد وجود داشته که حتی در سال‌های پس از انقلاب به دلیل ظرفیت ارزنده دانشگاه شیراز این ارتباط حفظ شده است.
نیلفروشان خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز نقش ارزنده‌ای در علوم چشم‌پزشکی دنیا ایفا کرده است و هنوز هم این روند ادامه دارد.
وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دلیل موقعیت خاصی که دارد همواره از کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق و افغانستان مراجعان زیادی دارد و پذیرای بیماران این کشورها است.
استاد چشم‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران عنوان کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های درمان در شیراز نسبت به دیگر مراکز کمتر است و در زمره سه مرکز چشم‌پزشکی مهم کشور قرار دارد میزان جذب بیمار در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بسیار بالا است.
دکتر نیلفروشان یکی از متخصصان قرنیه به ویژه در حوزه جراحی چشم کودکان و نوزادان است؛ او علاوه بر رعایت اخلاق پزشکی و ‌انسان‌دوستانه در حوزه کاری خود همواره بیماران نیازمند و بی‌بضاعت یا کم بضاعت را به صورت ویژه معاینه و در صورت نیاز با هزینه بسیار اندک جراحی می‌کند.
این پزشک خیّر و نوع دوست، ظرفیت ارزنده‌ای است که از هیچ کمکی به بیماران نیازمند دریغ نمی‌کند و می‌‌طلبد مسئولان استان فارس از وجودش بهره‌مند شوند و با دعوت از ایشان برای حضور مستمر به صورت هفتگی یا ماهانه در استان فارس به یاری بیماران نیازمند بشتابند.
 
 
 
 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز