راهکارهای شناخت تقلب در آبلیمو

۱۳۹۶/۱۰/۰۶ - ۱۳:۲۸:۱۶
کد خبر: ۶۵۴۸۱۱
راهکارهای شناخت تقلب در آبلیمو
آبلیمو در تولید انواع نوشیدنی ها و نیز به عنوان افزودنی و چاشنی در پختن و تهیه مواد غذایی مختلف در کشور، کاربرد گسترده ای دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،  کارشناس صنایع غذایی دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، گفت: با توجه به کاربرد گسترده آبلیمو، ممکن است افراد سودجو با توجه به بازار پُرفروش آن برای کم کردن هزینه های تولید، به تقلب دست بزنند و از این راه سلامت مردم را به خطر بیندازند.

"لیلا محبی" ادامه داد: بیشتر این تقلب ها در مواد اولیه کارخانه های مواد غذایی است؛ استفاده از صمغ، کاه، پوست لیمو، جوهر لیمو و مواد نگهدارنده، از انواع تقلب در تهیه آبلیمو است.
وی افزود: امروزه انجام تقلب در آبلیمو مقداری پیشرفته تر شده است که از بین آنها می توانیم به اضافه کردن سیترات سدیم، اسید سیتریک، گلیسرین و اسانس های متعدد اشاره کرد؛ در بعضی از مواقع تقلب در آبلیمو به اندازه ای پیشرفت کرده که به جای فرآورده طبیعی از فرآورده های "سنتتیک" استفاده می شود.
این کارشناس صنایع غذایی با اشاره به اینکه این نوع تقلب ها با مهارت کامل انجام می شود و مصرف کننده به هیچ وجه نمی تواند متوجه آن شود، گفت: هنگام خرید آبلیمو دقت کنید که آبلیموهایی با مارک معتبر و دارای علامت استاندارد خریداری کنید.
محبی اضافه کرد: توجه به برچسب مواد غذایی بسته بندی شده که نام و نشانی تولید کننده، نام محصول، مواد تشکیل دهنده، شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت، شماره سری ساخت، تاریخ تولید و انقضاء و وزن خالص دارند، ضروری است.
وی در پایان یادآور شد: آبلیمو را از اماکن معتبر و قابل اطمینان خریداری کنید.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز