رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز:

در تدوین بودجه سال۹۷ شهرداری حوزه فرهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است

۱۳۹۶/۱۰/۱۶ - ۱۵:۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۵۹۱۷۹
در تدوین  بودجه سال۹۷ شهرداری حوزه فرهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیرازفرهنگ و هنر را اولویت نخست شورای پنجم معرفی کرد و گفت: در تدوین بودجه سال۹۷ شهرداری حوزه فرهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، دکتر لیلا دودمان در جمع مدیران فرهنگسراهای شیراز با اشاره به سرمایه های فرهنگی اجتماعی و تاریخی شیراز اظهارداشت: داشته های فرهنگی شیراز از گذشته تاکنون جایگاه منحصر به فردی به این شهر بخشیده است که باید تلاش شود با حفظ و پاسداشت سرمایه های فرهنگی و هنری این جایگاه رفیع٬ حفظ و توسعه یابد.
وی شیراز تکریم و بزرگداشت هنرمندان شیرازی و شناخت نقش آنان در توسعه فرهنگی شهر را یکی از راه های حفظ جایگاه فرهنگی شیراز معرفی کرد و افزود: در شورای پنجم نگاه ویژه‌ای به هنرمندان داریم  تا با همفکری آنان شیراز به جایگاه واقعی خود نزدیک تر شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرافزود: باید زمینه حضور بیشتر هنرمندان در فرهنگسراهای شهرداری فراهم شود و ارتباط هنرمندان با سایر شهروندان تسهیل شود و جامعه از توانمندی آنان بیشتر بهره مند گردد.
دودمان با اشاره به اینکه هدف از فعالیت های فرهنگی فرهنگسراها باید رشد فضای اجتماعی و فرهنگی شهر باشد گفت: باید برنامه‌ریزی فعالیت های فرهنگی به نحوی انجام گردد که خروجی و نتیجه آن محسوس و قابل درک باشد.
وی رویکرد و سیاست های شورای پنجم به مسائل فرهنگی را متفاوت اعلام کرد و افزود: برنامه های فرهنگسرا باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که رویکردهای شورا بعنوان نمایندگان مردم  اجرایی و عملیاتی شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تجهیز فرهنگسراها برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان را ضروری عنوان کرد و تصریح کرد: علاوه بر اینکه باید در فرهنگسراها متناسب با توانمندی ها و نیازهای منطقه٬ فعالیت های فرهنگی برنامه‌ریزی گردد, ابزار و وسایل مورد نیاز برای برگزاری کلاس ها و برنامه های فرهنگی هم باید در اختیار آنان قرار گیرد.
دودمان با بیان اینکه باید برنامه های فرهنگسراها تمامی اقشار محلات را پوشش دهد گفت:  ساعات کاری این مراکز نیز باید  متناسب با بهره مندی حداکثری از خدمات فرهنگی برای شهروندان تنظیم و افزایش یابد.
وی ارائه آموزش های شهروندی متناسب با گروه های سنی مختلف را از برنامه های مهمی عنوان کرد که باید در فرهنگسراها با عزم جدی به آن پرداخت و چنانچه این آموزش ها محتوا و قالب خوبی داشته باشد به توسعه فرهنگ شهرنشینی منتهی خواهد شد و در آن صورت نیز از بسیاری از آسیب های اجتماعی پیشگیری می شود.
در ابتدای این نشست سید عباس آتش زمزم سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بابیان اینکه برنامه سال ۹۷ حوزه فرهنگی براساس نیاز شهروندان و نظرات  شورای شهر درحال تدوین است گفت: فرهنگسراها در اجرای برنامه ها براساس نیاز مردم محله و منطقه عمل نکنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز