فصل اول عملیات مرمت قلعه ساسانی پوسکان کازرون به اتمام رسید

۱۳۹۶/۱۰/۲۵ - ۱۵:۲۷:۴۸
کد خبر: ۶۶۳۱۱۴
فصل اول عملیات مرمت قلعه ساسانی پوسکان کازرون به اتمام رسید
مدیرکل میراث فرهنگی فارس از اتمام فصل اول عملیات مرمت در قلعه پوسکان شهرستان کازرون خبرداد.
به گزارشخبر گزاری برنا از فارس، مصیب امیری با بیان خبر فوق در تشریح فصل اول عملیات مرمتی این قلعه تاریخی گفت: استحکام بخشی و مرمت بخش های آسیب دیده بنا از داخل و خارج همچنین ساماندهی و حمل آوار و نخاله های موجود در بنا به خارج از بنا و شهر از جمله اقدامات انجام شده می باشد.
وی در خصوص اعتبار مرمتی بنا نیز اظهار کرد: این بنا که تداوم هنرهای معماری ساسانی را جلوه گر می کند به مدت 4 ماه و با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال مرمت شده است.
قلعه پوسکان از قلعه‌ها و آثار تاریخی مهم شهرستان کازرون است که در ۵۵ کیلومتری جنوب شهر کازرون بر بلندی تپه‌ای قعله تاریخی به جا مانده است. قعله مذکور متعلق به دوره ساسانی و اوایل دوره اسلامی و به صورت چهار گوش و با شش برج و بارو در دوطبقه ساخته شده است به احتمال زیاد این قلعه محلی برای حاکم نشین منطقه بوده وامروزه در اطراف آن آثار و بقایای تمدنی را می‌توان شاهد بود. ساختمان قلعه مذکور با وجود گذشت 1800سال هنوز تقریبا سالم مانده است و ازجمله کاربریهایی که مورخان و پژوهشگران برای این سازه تاریخی عنوان کرده اند، قلعه ای نظامی و یا محلی برای اسکان و اقامتگاه فرمانداران و یا مالکان محلی است. این قلعه ساسانی در شهریور ماه 82 به شماره 9831 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز