استاندار فارس:

اتصال مراکز صنعتی فارس به خطوط ریلی زمینه ساز توسعه اقتصادی استان است

۱۳۹۶/۱۱/۱۸ - ۱۴:۴۰:۵۴
کد خبر: ۶۷۴۲۸۶
اتصال مراکز صنعتی فارس به خطوط ریلی زمینه ساز توسعه اقتصادی استان است
استاندار فارس گفت: با مطالعاتی که درزمینه شناسایی مراکز عمده بار در حاشیه خط ریلی صورت گرفته مشخص شده است بیش از 14 مرکز صنعتی و معدنی در نزدیکی این خطوط در حال فعالیت هستند که با اتصال آنها به خط ریلی موجود، زمینه توسعه اقتصادی استان فراهم می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، مهندس اسماعیل تبادار ضمن تشریح وضعیت خطوط ریلی استان اظهار داشت: شهرستان مرودشت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت استان همچنان فاقد ایستگاه راه آهن بوده و با بررسی های انجام شده مشکل تملک زمین این ایستگاه هنوز رفع نشده است که می بایست با همکاری سازمان ملی زمین و مسکن هر چه سریع تر این مشکل مرتفع شود و راه آهن ج.ا.ا نیز نسبت به احداث ایستگاهی مناسب در این شهرستان اقدام نماید.
وی ادامه داد: احداث خط دوم مرودشت - شیراز یکی دیگر از طرح هایی است که از زمان تأسیس راه آهن فارس هیچ گونه عملیاتی روی آن انجام نشده و به صورت نیمه تمام رها شده است و امیدواریم که راه آهن به زودی پیگیری شروع این عملیات را در دستور کار قرار دهد.
استاندار فارس ضمن اشاره به رسالت راه آهن در حوزه بار گفت: یکی دیگر از طرح هایی که می تواند از لحاظ اقتصادی به فارس کمک کند شناسایی چشمه های بار و احداث خطوط آنتنی است که باید تلاش کنیم مراکز بار به خط ریلی موجود اصفهان به شیراز متصل شود.
تبادار ادامه داد: اگر راه آهن ج.ا.ا اولویت این خطوط را مشخص کند استانداری نیز کمک خواهد کرد که مراکز عمده بار استان به خط ریلی شیراز به اصفهان متصل شده و بخش قابل توجهی از بار استان از طریق ریل جا به جا شود که هم از لحاظ اقتصادی برای استان به صرفه است و هم در کاهش تردد کامیون ها در جاده کمک می کند و این امر افزایش امنیت جاده ها را نیز در پی دارد.
استاندار فارس هم چنین احداث راه اهن سریع السیر اصفهان شیراز را حائز اهمیت برشمرد و گفت : با توجه به اینکه احداث راه آهن سریع السیر تهران به اصفهان  در حال اجرا است و خط ریلی موجود اصفهان-شیراز در ادامه این طرح قرار دارد احداث راه آهن سریع السیر شیراز-اصفهان یکی دیگر از پروژه هایی است که در توسعه آتی راه آهن فارس نقش بسزایی دارد و این امر تا اجرای شدن آن نیاز به پیگیری راه آهن ج.ا.ا دارد.
نماینده عالی دولت در استان فارس به موضوع افزایش قطار های شیراز نیز پرداخت و گفت : قطار شیراز-مشهد که در حال حاضر سیر آن به صورت یک روز در میان انجام می شود و به دلیل اینکه قطارهای شیراز به مقاصد تهران  و مشهد در اصفهان توقف ندارد امکان استفاده مردم فارس و اصفهان از این قطار ها وجود ندارد لذا انتظار می رود  که روزانه شدن قطار های شیراز –مشهد و راه اندازی قطار شیراز –اصفهان در دستور کار راه آهن قرار گیرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز