با فرآورده های غذایی پروبیوتیک آشنا شویم

۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۱۸:۳۹:۰۸
کد خبر: ۶۸۲۳۴۳
با فرآورده های غذایی پروبیوتیک آشنا شویم
به هنگام خرید مواد غذایی از فروشگاه ها گاهی محصولاتی مشاهده می کنید که از عنوان "پروبیوتیک" برای آن استفاده می شود؛ این کلمه بر روی محصولات لبنی بیشتر مشاهده می شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، کارشناس غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان بوانات در توضیح مفهوم "پروبیوتیک" گقت: پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های زنده ای هستند که مصرف آنها به میزان کافی، با تحریک رشد سایر میکروارگانیسم ها، موجب تنظیم پاسخ ایمنی مخاطی و سیستمی، متعادل کردن تغذیه، متعادل کردن رشد سایر میکرو ارگانیسم ها در دستگاه گوارش برای میزبان شده و در تسکین مشکلات گوارشی نیز موثر عمل می کنند.
مهندس "رضا زارع" ادامه داد: در صورتی که یک دوره آنتی بیوتیک مصرف کرده باشیم، بخشی از باکتری های مفید بدن به ویژه باکتری های ساکن روده بزرگ از بین رفته و مقاومت بدن در برابر عوامل بیماری زا کاهش پیدا می کند؛ از سوی دیگر هضم و جذب مواد غذایی نیز دچار اختلال می شود، اما مصرف مواد غذایی پروبیوتیک باعث جایگزین شدن مجدد باکتری ها شده و به این ترتیب دستگاه گوارش دوباره ترمیم می شود.
این کارشناس غذا و دارو با بیان اینکه هر چه میزان پروبیوتیک ها در بدن بیشتر باشد به همان نسبت میزان باکتری های بیماری زا کاهش می یابد، توضیح داد: در واقع دریافت پروبیوتیک ها با مصرف منابع حاوی آن مانند ماست های پروبیوتیک، باعث ایجاد تعادل بین باکتری های بد و خوب در بدن می شود.
او یکی از عوامل جلوگیری از ابتلا به بیماری ها به ویژه بیماری های عفونی را باکتری های بیوتیک عنوان کرد و گفت: فراورده های لبنی، بهترین حامل پروبیوتیک ها محسوب می شود؛ ماست پروبیوتیک یک ماست غنی شده است که با استفاده از آن نه تنها می توان از مزایای ماست بهره برد، بلکه می توان باکتری های مفید و لازم را به کمک آن تامین کرد.
مهندس "زارع" در مورد افرادی که نمی توانند فراورده های لبنی مصرف کنند، یادآور شد: این افراد می توانند قرص و کپسول های حاوی پروبیوتیک را زیر نظر پزشک مصرف کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز