معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس:

هویت تاریخی و مزیت های زیست محیطی شهرهای استان فارس باید حفظ شود

۱۳۹۶/۱۲/۱۷ - ۱۴:۵۱:۱۲
کد خبر: ۶۸۶۴۷۶
هویت تاریخی و مزیت های زیست محیطی شهرهای استان فارس باید حفظ شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: هویت تاریخی و مزیت های زیست محیطی شهرهای استان فارس به ویژه شهر شیراز باید حفظ شده و ارتقاء یابد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، عنایت اله رحیمی با بیان این که این استان به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور به دلیل وجود پتانسیل های محیطی، تاریخی، مذهبی و فرهنگی است، اظهار داشت: به همین منظور از دستگاه های متولی در امر میراث فرهنگی و تاریخی و محیط زیست و شهرداری ها و راه و شهرسازی موکداً می خواهم که در زمینه حفاظت، حراست و ارتقاء این سرمایه های استان فعال باشند.
وی اماکن تاریخی و مذهبی و باغات به ویژه باغات قصرالدشت شیراز را یکی از پتانسیل ها و مزیت های کلان شهر شیراز در جهت رونق اقتصادی و توسعه پایدار شهر شیراز اعلام نمود و به طور ویژه از اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری شیراز و راه و شهرسازی خواست با هرگونه دست اندازی و سود جویی افراد جهت تخریب سرمایه های شهر برخورد کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اشاره به این که استانداری دستگاه سیاست گذاری، هدایت کننده و نظارت و هماهنگ کننده دیگر دستگاه های اجرایی است و عوامل اجرایی برای برخورد با تخلفات در دستگاه های اجرایی مستقر هستند، ادامه داد: به همین منظور شهرداری شیراز با استفاده از کمیسیون های ماده صد و واحد اجرائیات و در چارچوب قانونی از هرگونه تخریب اماکن تاریخی و باغات باید جلوگیری کند.
رحیمی تصریح کرد: خوشبختانه دستگاه قضایی از تعامل بسیار خوبی با مدیریت ارشد استان برخوردار است و بر روی حفظ میراث فرهنگی، تاریخی و زیست محیطی از حساسیت لازم برخوردار است و در چارچوب قوانین موضوعه همکاری لازم را خواهد داشت.
وی مباحث مطرح شده در ارتباط با باغات قصرالدشت را مورد تاکید قرار داد و حفاظت و حراست از این سرمایه های شهر شیراز را از اولویت های کاری مدیریت ارشد استان اعلام و تخریب باغی در محدوده خیابان همت و عظیم را غیر قابل قبول اعلام نمود، و تاکید کرد: از شهرداری شیراز و راه و شهرسازی باتوجه به وظائفی که قانونگذار به آنان محول نموده و براساس دارا بودن عوامل اجرایی خواسته شده است که موضوع را پیگیری و با هرگونه عمل خلاف قانون و ضوابط و مقررات، برخورد کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس حساسیت موجود در زمینه حفظ آثار تاریخی- فرهنگی و زیست محیطی را در بین فعالان رسانه ای مطلوب ارزیابی نمود و از این گروهها خواست در اظهار نظرها به وظائف هر دستگاه و قوانین مربوطه توجه داشته باشند، زیرا برای هر موضوعی شرح وظائف هر دستگاه مشخص است.
رحیمی با بیان این که استانداری در خصوص سیاست گذاری و نظارت و راهبری بر امور مربوط به حفظ آثار تاریخی، میراث فرهنگی و حفظ و گسترش فضای شیراز از هیچ فعالیتی فروگذاری نخواهد کرد و دیگر دستگاها را مکلف به انجام وظائف خود در زمینه حفظ و حراست از این سرمایه شهر نموده است.
وی افزود: در مورد باغات قصرالدشت با توجه ویژه بر حفظ آن ها و رعایت مصوبات شورای عالی، معتقدیم باید به گونه ای سیاست گذاری کرد که ضمن حفظ باغات و گسترش فضای سبز، نگهداری باغات توسط مالکین از نظر اقتصادی امکان پذیر شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس: به همین دلیل باید طرح هایی ارائه شود که ضمن نگهداری از باغ و حفظ درختان برای پوشش هزینه های نگهداری باغات و بهره برداری مالکین از سرمایه خود، امکان فعالیت هایی که این هزینه و سود سرمایه آنان را فراهم نماید باید مدنظر قرارگیرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز