فرمانده انتظامی استان فارس:

دیدگاه پلیس در چهارشنبه آخر سال اجتماعی و محله محور است

۱۳۹۶/۱۲/۲۰ - ۱۴:۴۳:۰۸
کد خبر: ۶۸۷۴۵۲
دیدگاه پلیس در چهارشنبه آخر سال اجتماعی و محله محور است
فرمانده انتظامی استان از کشف 3 تن مواد پیش ساز مواد محترقه و یک میلیون و 478 هزار عدد انواع مواد محترقه به ارزش 10 میلیارد ریال خبر داد و گفت: رویکرد و دیدگاه پلیس نسبت به چهارشنبه آخر سال اجتماعی و محله محور است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،سردار "احمد علی گودرزی" در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه، اظهارداشت: نیروی انتظامی مخالف شادی مردم نیست ولی در عین حال با مخلان نظم و امنیت و کسانی که اقدام به انجام حرکات پرخطر کنند، به شدت و طبق قانون برخورد می کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش مهمی از قربانیان چهارشنبه آخرسال از میان کودکان و نوجوانان هستند،خانواده ها مراقب فرزندان خود در این ایام باشند تا مبادا به رفتارهای پرخطر روی بیاورند.
سردار گودرزی با اشاره به کشفیات مواد محترقه توسط پلیس استان فارس افزود: در این راستا 3 تن مواد پیش ساز مواد محترقه، یک میلیون و 478 هزار عدد انواع مواد محترقه مک خطر و پر خطر کشف و در این راستا 97 نفر دستگیر شده اند.
فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به کاهش معنادار کشفیات مواد مخدر نسبت به سال قبل، گفت: با توجه به آسیب های جسمی و روحی ناشی از مواد محترقه و اتفاقاتی که برای کودکان و نوجوانان به وقوع پیوسته است، دوری از مواد محترقه کم کم به خودباوری در اجتماع رسیده است.
سردار گودرزی ادامه داد: این آگاهی باعث شده است که تقاضا برای خرید مواد محترقه به صورت معناداری کاهش یابد و این خود نوعی پیشگیری اجتماعی است که با هدایت مردم فهیم به شعور اجتماعی مبدل گشته است و این نشان می دهد که اقدامات پیشگیرانه پلیس مؤثر واقع شده است.
وی هشدار داد :افرادی که بخواهند در مراسم چهارشنبه آخر سال اقدام به بی نظمی و سلب آسایش شهروندان نمایند دستگیر و با هماهنگی های به عمل آمده با مراجع قضایی تا 15 فروردین بازداشت خواهند شد.
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه رفتارهایی که مخل نظم و امنیت باشد و مصدومیت و خسارت در پی داشته باشد، خط قرمز پلیس است و به شدت با آنها برخورد می شود، افزود: شماره تلفن 32298124 به صورت 24 ساعته آماده دریافت اخبار و اطلاعات شهروندان در رابطه با تهیه، حمل و توزیع مواد محترقه می باشد.
سردار گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تمهیدات پلیس برای ایام تعطیلات نوروز گفت: پلیس استان با استقرار 431 ایستگاه نوروزی برای تأمین نظم و امنیت مسافران نوروزی آمادگی لازم را دارد.
این مقام انتظامی به کار گیری بیش از 12 هزار نفر نیرو در تعطیلات نوروزی، راه اندازی بیش از 2 هزار گشت خودرویی، موتوری و پیاده، آشکارسازی نقاط حادثه خیز در سطح جاده ها و نصب 107 چراغ گردان پلیس در این نقاط، انجام اقدام های پایشی و نظارتی از طریق سامانه مانیتورینگ ایجاد شده در سطح شهر و جاده ها، تقویت نگهبان محلات به منظور افزایش ضریب امنیتی و پیشگیری از وقوع سرقت، تهیه 1500 لوح فشرده با رویکرد آموزش همگانی و هشدارهای پلیسی، تهیه و چاپ دو هزار جلد کتابچه آموزشی پیرامون آسیب های فضای مجازی، تهیه 450 بنر آموزشی و ترافیکی جهت نصب در کلیه ورودی های شهر شیراز و نقاط پر تردد، تهیه و توزیع 150 هزار بروشور و نقشه جهت میهمانان نوروزی را از جمله اقدامات مهم پلیس فارس برای تأمین نظم و امنیت تعطیلات نوروزی عنوان کرد.
فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به شعار نوروزی پلیس با عنوان " آرامش بهاری با نظم و امنیت" ، افزود: آرامش و امنیت خواسته همه افراد جامعه است و پلیس با همکاری و مشارکت مردم و سایر نهادهای جامعه در این مسیر تلاش می کند.
سردار گودرزی در پایان به شهروندان هشدار داد: اگر قصد مسافرت دارند با رفع نواقص خودرو سفری ایمن را برای خود تضمین نمایند، در ایام تعطیلات نوروزی نسبت به رفع نواقص امنیت منازل خود اقدام کنند، اگر فرد مورد اعتمادی را مد نظر دارند، منزل خود را در زمان مسافرت به او بسپارند، اتومبیل خود را به قفل مرکزی ، دزد گیر ، قفل پدال ، قفل فرمان و سوییچ مخفی مجهز کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز