فرماندار ویژه لارستان:

بازآفرینی بافت فرسوده شهری جزو اولویت های اساسی است

۱۳۹۷/۰۱/۲۶ - ۱۸:۰۱:۲۹
کد خبر: ۶۹۷۱۸۱
بازآفرینی بافت فرسوده شهری جزو اولویت های اساسی است
فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه بازآفرینی بافت فرسوده شهری جزو اولویت های اساسی است ؛ اظهارداشت: لازمه رونق اقتصادی شهر و همچنین صنعت گردشگری، ساماندهی بافت قدیم است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، جلیل حسنی در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری لارستان در سخنانی ضمن تأکید سال حمایت از کالای ایرانی؛ اظهار داشت: بافت فرسوده در ورودی و خروجی شهر لار مناسب شهرستان با قدمت بالا و با فرهنگ لارستان نیست، لذا می بایست بافت فرسودة شهر لار بازآفرینی شود و در این خصوص همه اعضاء ستاد این موضوع را جدّی بگیرند که این بافت از وضعیت فعلی و نابسامان خارج گردد و از مرحلة حرف به مرحلة عمل برسد و وارد مراحل عملیاتی و اجرائی گردد.
وی با بیان اینکه اگر می خواهیم در بافت فرسوده اقداماتی انجام شود، دستگاه های متولی امور خدماتی همچون شهرداری، راه و شهرسازی، آب، برق، گاز و مخابرات و غیره برنامه های خودشان را هر چه سریعتر برای این کار ارائه دهند؛ ادامه داد: دراین خصوص یقین بدانید که در شهر لار اولویتی بالاتر از این موضوع نداریم، چون هم تهدید و هم فرصت است، که اگر به آن توجه نشود، با کوچکترین سیل و یا زلزله، یک بحران جدّی برای شهر ما ایجاد شود و اگر بی تفاوت باشیم در قبال جامعه و در مقابل خداوند مسئولیم و بایستی پاسخگو باشیم چرا که در زمانی که فرصت داشتیم جلو این تهدید را نگرفتیم، بنابراین قدم اول این است که از این تهدید بالقوه ای که در شهر وجود دارد و ممکن است با کوچکترین حادثه، بحران جدّی در شهر ایجاد شود، جلوگیری نماییم و این یکی از الزامات اصلی ماست و در مرحلة دوم باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و آن فرصتی است که دولت ایجاد کرده است، یعنی اعتباری که بنا گذاشته و ظرفیت هایی که ایجاد کرده و نه تنها در این شهرستان، بلکه در کل کشور هم بعنوان یکی از برنامه ها و اولویت های اساسی دولت قلمداد شده است که این کار را انجام دهند.
فرماندار ویژه لارستان اظهار داشت: فرمانداری در طول سال هر جا که دستش باز باشد در خصوص بافت فرسوده اعتباراتی را در نظر خواهد گرفت و از هیچ کوششی دریغ نمی ورزد.
 حسنی تاکید کرد: اصالت شهر لار، شهر قدیم است، چرا که از نظر علمی، فرهنگی، امنیتی، شهری، اشتغال زایی ، مبلمان شهر ، گردشگری، تاریخی و غیره توجیه دارد و تک تک ادارات این را بعنوان اولویت قرار دهند.
وی افزود: جلسات ستاد باز آفرینی بافت فرسوده شهری می بایست ماهیانه برگزار گردد و در خصوص مصوبات جلسات قبل بحث و بررسی و اجرایی گردد، چرا که هنر تبدیل این مصوبات و نظرات و پیشنهادات به این است که عملیاتی شود.
معاون استاندار فارس ادامه داد: بازآفرینی بافت فرسوده جزو اولویت های اساسی وزارت راه و شهرسازی است و روی آن کار خواهند کرد و اگر از اول اردیبهشت ماه شروع کننده این کار باشیم، یقیناً اولین حمایت ها و اعتبارات، لارستان دریافت خواهد کرد.
 حسنی از میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان هم خواست برای این موضوع سریعاً طرح ارائه دهد و بافت ها و محل های تاریخی شهرستان از مکان هایی که می خواهد کار شود؛ مجزا گردد تا میراث کهن تاریخی شهرستان هم ضربه نخورد. البته در این خصوص میراث، نباید مانع کارهای عمرانی و ارتقاء مبلمان شهری شود. همچنین اداره اوقاف و امور خیریه لارستان نیز ظرف یک هفته آینده برنامه های خودش را اعلام نماید.
وی با تأکید بر اینکه مجموعة فرمانداری، با حمایت تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان بطور جد پای کار هستند؛ گفت: اگر بافت فرسوده بازآفرینی گردد، قطعاً گردشگران زیادی به این شهرستان سفر خواهند کرد و رونق کسب و کار ایجاد خواهد شد.
 نماینده عالی دولت در لارستان تاکید کرد: شهرداری در اولین فرصت چند طرح مصوب شده را هرچه سریعتر شروع نماید و بصورت عملیاتی وارد کار شود و کار را به تأخیر نیندازد و هرجا که احساس کنند که می بایست فرمانداری و یا دیگر نهادها وارد عمل شوند مطمئن باشید ورود پیدا خواهیم کرد تا موانع و مشکلات رفع گردد.
فرماندار ویژه لارستان در پایان تصریح کرد: اداره راه و شهرسازی، شهرداری ، شورای شهر و دیگر دستگاه های خدماتی با هماهنگی هم که از قبل از سال ایجاد شده است، این همت را به خرج داده که در سال جدید نیز همه پای کار باشند و در کنار هم قرار بگیرند و با یک اقدام هماهنگ و تبیین شده، برنامه ها را جلو ببرند و برای مسئولین کشوری و استانی طرح های مهم را ارائه دهند و چندین پروژه ای که نیمه تمام بر زمین مانده است را به مدیران کل معرفی نمایند تا هر چه سریعتر این پروژه ها به بهره برداری برسد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز