استاندار فارس:

طرح جامع احیای قلعه تاریخی ایزدخواست تدوین شود

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۱۱:۵۳:۲۸
کد خبر: ۷۲۱۱۰۲
طرح جامع احیای قلعه تاریخی ایزدخواست تدوین شود
استاندار فارس با بیان اینکه در قلعه ایزدخواست باید به موضوع های متعددی همچون استحکام بخشی بنا و بهسازی مسیرهای دسترسی به آن، توجه کرد، گفت: باید طرح جامعی که بتواند برنامه امروز و آینده این مجموعه را بر اساس گذشته تاریخی آن تعریف کند، تدوین و در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس اسماعیل تبادار روز شنبه در بازدید از قلعه تاریخی ایزد خواست، با اشاره به عظمت این قلعه تاریخی افزود: در این مجموعه آثار بزرگ تاریخی، میراثی و فرهنگی نهفته است که باید از آن در جهت رونق گردشگری در شهرستان آباده و شهر ایزدخواست بهره برد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر ضرورت اهمیت توجه به قلعه تاریخی گفت: معاونت عمرانی استانداری فارس و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در کنار اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری ایزدخواست تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط بنای تاریخی قلعه ایزدخواست به کار می گیرند.
مهندس تبادار افزود: مسئولان امر در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان فارس، طرح های اولیه قلعه ایزدخواست را فراهم کرده است اما هنوز کارهای زیادی باید انجام شود.
وی ادامه داد: باید در فازهای اول مسیرهای دسترسی به مجموعه تاریخی قلعه ایزدخواست بهسازی و مناسب سازی و شرایط برای بازدید گردشگران خارجی و داخلی فراهم شود.
استاندار فارس تاکید کرد: قلعه تاریخی ایزدخواست باید به عنوان دروازه اصلی استان فارس با همت جمعی حفظ و احیا شود.
مهندس تبادار با بیان اینکه در مجموعه تاریخی قلعه ایزدخواست، معناهای فراوان فرهنگی، زندگی، رسم و رسوم و آداب این دیار نهفته است، از مردم ایزدخواست، اعضای شورای اسلامی شهر و  شهرداری این شهر خواست روند احیای این قلعه تاریخی را پیگیری کنند.
مهندس تبادار با بیان اینکه در مجموعه تاریخی قلعه ایزدخواست، معنانی فراوان فرهنگی، زندگی، رسم و رسوم و آداب این دیار نهفته است، از مردم ایزدخواست، اعضای شورای اسلامی شهر و  شهرداری این شهر خواست روند احیای این قلعه تاریخی را پیگیری کنند.
استاندار فارس همچنین از بازارچه و نمایشگاه صنایع دستی ایزخواست بازدید و بر ضرورت حمایت و تقویت صنایع دستی این شهر تاکید کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز