مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا:

نیروهای مسلح اساس حفظ و بقاء کشور هستند

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۱۶:۱۳:۵۶
کد خبر: ۷۲۱۷۵۹
نیروهای مسلح اساس حفظ و بقاء کشور هستند
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در شیراز گفت: نیروهای مسلح اساس حفظ و بقاء هر کشور و حکومت هستند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، سردار سرلشکر "سید یحیی صفوی" در جمع کارکنان نیروهای مسلح استان فارس، اظهار داشت: هدف اساسی و غیر قابل تغییر هر دولت و حکومتی حفظ بقاء ملی، استقلال، تمامیت ارضی، ارزش ها و منافع ملی آن کشور است.
وی گفت: هر دولتی به دنبال پیشرفت و آبادانی، تأمین رفاه و آسایش عمومی، تأمین نیازمندی های اساسی و ارتقاء جایگاه دولت،‌ ملت و کشور در عرصه منطقه ای و جهانی است.
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه این هدف اساسی بر اثر جنگ ها به شدت مورد تهدید قرار می گیرد، افزود: نمونه بارز آن صهیونیست ها هستند که سرزمین های فلسطین را تصرف و تمامیت ارضی آنها را به خطر انداخته اند.
سرلشکر صفوی افزود: بین دولت و حکومت تفاوت وجود دارد در دولت یک نفر به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود و پس از دوره ای کنار می رود اما حکومت ها دوام طولانی تری دارند.
وی نیروهای مسلح را اساس دوام و بقای حکومت عنوان کرد و افزود: اگر کشوری نیروهای مسلح قوی نداشته باشد، توسط کشوری دیگر اشغال و حکومت آن بر انداخته خواهد شد.
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از خصوصیات یک فرمانده خوب اشاره کرد و گفت: فرمانده موفق و الگو در نیروهای مسلح باید در اندیشه و تفکر، اخلاق و رفتار و عملکرد نمونه باشد.
سرلشکر صفوی با بیان اینکه یک فرمانده خوب باید در اندیشه و تفکر خدا محور، قرآن محور و به معنای واقعی مؤمن باشد، افزود: قدرت ایمان در برابر مادیات مثل اشعه خورشید در برابر کوهی از برف و یخ است.
وی افزود: امام راحل با قدرت ایمان و معنویت خود انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و پس از آن جنگ را به خوبی هدایت کرد.
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پایان ماهیت جنگ های آینده را تکنولوژیک دانست و داشتن دانش نظامی، انتظامی و همچنین مجهز بودن به علم روز دنیا را از دیگر خصوصیات یک فرمانده خوب در نیروهای مسلح عنوان کرد.
در این مراسم، فرمانده انتظامی استان فارس طی سخنانی گفت: یکی از افتخارات نیروهای مسلح و پر توان جمهوری اسلامی ایران این است که علی رغم توطئه های بسیار سنگین استکبار جهانی، یک وجب از سرزمین ایران اسلامی را در اختیار دشمنان قرار ندادند.
سردار "احمد علی گودرزی" اظهار کرد: نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس و در قالب نیروهای ژاندارمری، شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی در خدمت جنگ بود.
وی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی استان فارس 950 شهید گرانقدر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد 745 شهید در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شده اند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز