معاون فرهنگی و امور رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

سایت نمایشگاه کتاب برای ثبت نام باز است

۱۳۹۷/۰۸/۲۳ - ۰۹:۲۰:۴۵
کد خبر: ۷۷۵۶۷۰
سایت نمایشگاه کتاب برای ثبت نام باز است
معاون فرهنگی و امور رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، با اعلام باز بودن سایت برای ثبت نام ناشران و خبر برگزاری همایش انجمن های ادبی استان در ٢٧ آبانماه گفت: فعالیت های فرهنگی ترویجی شهرستان ها و استان محور مهمی در برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب امسال دارد.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، مهدی امید بخش در باره برپایی همایش انجمن های ادبی استان فارس گفت: این برنامه یکشنبه ٢٧ آبانماه جاری با حضور مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و روسای انجمن های ادبی و فرهیختگان این حوزه در تالار حافظ برپا می گردد.
معاون فرهنگی و امور رسانه فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، با اشاره به اهمیت وگسترش زبان وادبیات فارسی و پرداختن به فعالیت هایی که برای ارتقاء سطح ادبی استان لازم است؛ گفت: با برپایی این همایش، تلاش خواهیم کرد تا در این مسیر از ایده ها و برنامه های کاربردی و عملیاتی کارشناسی شده اعضاء انجمن ها و ادیبانی که حضور خواهند داشت کمال استفاده را ببریم.
امید بخش افزود: با توجه به حضور مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و در کنار پرداختن به مشکلات پیش روی انجمن ها و با آسیب شناسی هایی که انجام خواهد شد، تلاش خواهیم کرد طبق برنامه ریزی منسجم به رفع موانع برای رسیدن به این مهم گام های زیرساختاری را برداریم.
وی درباره ساعت برگزاری نمایشگاه کتاب سال جاری که در برخی سایت‌ها از ١٦ تا ٢١ درج شده است، نیز گفت: به هیچ‌ عنوان ساعت برگزاری نمایشگاه را کاهش نخواهیم داد و همچون سال‌های گذشته به‌ صورت یکسره از صبح تا غروب میزبان کتابدوستان است. مهدی امیدبخش افزود: مقدمات اجرایی برگزاری نمایشگاه کتاب طی جلسات گوناگون تایید شده است و برای هماهنگی نهایی در جلسه ای که امروز در تهران برگزار خواهد شد، تصمیم گیری نهایی صورت می گیرد.
معاون فرهنگی و امور رسانه ارشاد فارس گفت: برنامه‌های فرهنگی ترویجی در حوزه کتاب و کتابخوانی بسیاری در حاشیه نمایشگاه تهیه شده است که براساس آن نمایشگاه‌ را طبق روال سال‌های گذشته از صبح برگزار خواهیم کرد و هرگونه کم و کاستی در این زمینه تکذیب می‌شود. امیدبخش اضافه کرد: مردم اخبار مربوط به نمایشگاه کتاب را تنها از طریق وبسایت این اداره کل و رسانه‌های رسمی دنبال کنند.
وی همچنین درباره تعداد ناشران نیز گفت: تا به امروز ٧٠٠ ناشر ثبت نام کرده‌اند و سایت همچنان باز است و احتمال می‌رود تا زمان برگزاری نمایشگاه بیش از این خواهان شرکت در نمایشگاه کتاب باشند. در برخی سایت ها اعلام شده بود ساعات کار نمایشگاه کتاب شیراز در سال ٩٧ فقط عصرهاست.
معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت:همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب فارس امکان خرید کتاب از کتابفروشی های استان با همان درصد تخفیف نمایشگاه فراهم خواهد بود که از طریق جراید و رسانه نشانی کتابفروشی ها اطلاع رسانی خواهد شد.
کتاب‌های قاچاق در نمایشگاه جایی ندارند
معاون فرهنگی و مطبوعات ارشاد فارس درباره جلوگیری از پخش کتاب‌های قاچاق در نمایشگاه کتاب گفت: این موضوع برای همه ناشران و کتابدوستان و نیز اداره کل ارشاد فارس اهمیتی ویژه دارد از همین رو سازو‌کاری را تدارک دیده‌ایم که بتوانیم از میان ناشران افرادی را انتخاب و در بحث کیفی نمایشگاه نظارت کنیم.
امیدبخش ادامه داد: برای جلوگیری از ارائه کتاب‌های قاچاق نیز راهکارهایی تعریف شده است؛عمده نظارت‌ توسط موسسه تیم نظارتی موسسه نمایشگاه‌ها از تهران صورت خواهد گرفت و بخش دیگری نیز توسط تیم‌های نظارتی این اداره کل که در نمایشگاه مستقر هستند، انجام می‌شود و با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهد شد.
وی درباره برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله رونمایی‌ها و گرامیداشت‌ها گفت: این کمیته امسال باعنوان کمیته برنامه‌های فرهنگی ‌ترویجی فعالیت می‌کند و نام برنامه‌های جانبی از آن حذف شده است چراکه معتقدیم فعالیت‌های فرهنگی به هیچ وجه جنبی نیست بلکه در متن نمایشگاه است.
نمایشگاه کتاب فارس از سوم تا هشتم آذرماه ١٣٩٧ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برگزار خواهد شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز