رئیس کل دادگستری استان فارس:

پایبندی به اصول و فرهنگ بسیج توسط مسئولان راه کار مقابله با جنگ اقتصادی است

۱۳۹۷/۰۹/۰۷ - ۱۷:۱۱:۳۴
کد خبر: ۷۸۱۵۲۷
پایبندی به اصول و فرهنگ بسیج توسط مسئولان راه کار مقابله با جنگ اقتصادی است
​رئیس کل دادگستری استان فارس در همایش بزرگداشت هفته بسیج ضمن تبریک این ایام بر عمل به اصول و عقاید بسیج در جهت برون رفت از مشکلات تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ،علی القاصی در جمع قضات و کارکنان بسیجی استان فارس با بیان این مطلب که بسیج پیش از آنکه دارای سازمان رزمی باشد دارای یک تفکر و فرهنگ است که بنیان اصلی بسیج را تشکیل داده است گفت: این هفته فرصت ارزشمندی برای نکوداشت شأن و منزلت نهادی است که برآمده از تفکرات امام راحل و حمایت ها و هدایت های روشنگرانه مقام معظم رهبری ( مدظله العالی) است و همین امر زمینه تداوم و گسترش بسیج در همه مجموعه ها  و اقشار شده است.
رئیس شورای عالی بسیج حقوقدانان استان فارس با اشاره به اینکه بسیج از ابتدای انقلاب اسلامی به عنوان یکی از شاخصه های شکل گیری حرکت انقلابی و با اقدامات و مجاهدات های خود توانسته است معادله قدرت را به نفع نظام و علیه دشمنان تغییر دهد بیان داشت: ریشه شکل گیری بسیج در فرهنگ مجاهدت در راه اسلام است.
وی با بیان اینکه مبنا و چیستی بسیج ریشه در فرهنگ مجاهدت در راه اسلام دارد افزود: حضرت امام (ره) انقلاب اسلامی را نیز بر همین اصول مجاهدت فی سبیل لله و آموزه های دینی و قرآنی پایه ریزی و بنیان نهاد اما آنچه زمینه استحکام پایه های انقلاب و فراگیری و توسعه آن حیث سرزمینی گردید فرهنگ بسیجی است و به همین خاطر است که شاهدیم بسیج تنها منحصر به مرزهای ما نیست و این تفکر، فرهنگ و نگرش از همان ابتدا در حال توسعه در همه کشورهای اسلامی است.
رئیس شورای قضایی استان فارس با اشاره به این واقعیت ملموس که فرهنگی بسیج از خاستگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال گسترش در همه سرزمین های اسلامی است گفت: جبهه جهانی اسلامی با پایه ریزی انقلاب اسلامی در حال گسترش است و تقویت کننده و انسجام بخشی این جبهه جهانی ولی فقیه زمان و نائب امام عصر(عج) یعنی مقام معظم رهبری است .
وی اظهار امیدواری کرد پرچم این جبهه متحد اسلامی که با محوریت ایران اسلامی شکل گرفته است با مجاهدت همه بسیجیان به دست هدایت کننده اصلی آن یعنی حضرت ولی عصر ( عج) سپرده شود.
رئیس کل دادگستری استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود در جمع بسیجیان مشکلات امروز کشور را در نتیجه دور شدن برخی مسئولان از فرهنگ بسیج خواند و افزود: در طول دوران انقلاب هزینه های زیادی از جمله 8 سال دفاع مقدس و فتنه ها و توطئه های متعددی را از سوی استگکبار شاهد بوده ایم که همه آن معطوف بر این نقطه بود که مردم و بدنه جامعه را از تفکر و فرهنگ بسیج دور کند که به حمد الله و با هوشیاری و بصیرت مردم این نقشه شوم دشمن همواره با شکست مواجه گردیده است.
القاصی در ادامه، بسیج و پایبندی به اصول بسیجی را راه کار مقابله با جنگ اقتصادی امروز دشمن ارزیابی کرد و خاطر نشان ساخت: اگر امروز در حوزه های اقتصادی با مشکل مواجه ایم بخش عمده ای از آن در نتیجه دوری از روحیه و نگرش بسیجی نزد مسئولان است .
وی تقویت روحیه بسیجی و بازگشت به اصل اساسی فرهنگی بسیج در خدمت به مردم جامعه را به مانند جاری شدن خون تازه در رگ های مسئولان خواند و تصریح کرد: روحیه بی مسئولیتی و سستی در مقابله با مشکلات با پایندی به فرهنگ بسیج باید زدوده شود که در همین  راستا ما در دستگاه قضایی تلاش کرده ایم با تقویت روحیه کار جهادی امر خدمت رسانی در مجموعه قضایی را تقویت نمائیم.
رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه با اشاره به بخشنامه ریاست معظم قوه قضائیه و استجازه ایشان از رهبر معظم انقلاب در راستای برخورد با انحرافات و مفاسد اقتصادی گفت: متأسفانه برخی مفاسد اقتصادی شریان‌های حیاتی کشور را دچار التهاب کرده بود که با استجازه رهبر معظم انقلاب  امر مبارزه با فساد در روند و سیکل جدیدی قرار گرفت که استان فارس نیز بحمد الله با همت قضات ویژه این دادگاه و کار جهادی آنان در این جبهه مبارزاتی نیز سربلند بود و در جمع پیشتنازان برخورد قاطع و سریع با فساد قرار گرفت.
القاصی با اشاره به احکام صادره در این دادگاه تصریح کرد: قضات دادگستری استان فارس با روحیه بسیجی و خدامحوری در مواجهه با مفاسد اقتصادی با جدیت وارد شدند و در چارچوب قانون برخورد قاطعی با متهمان این پرونده ها شد.
وی همچنین بر ادامه کار جهادی این شعبه ویژه از دادگاه اخلال گران در نظام اقتصادی کشور در استان فارس تأکید کرد و افزود : با همین روحیه خدا محوری که برگرفته از فرهنگی بسیجی است نسبت به صیانت از ارزش‌های نظام و انقلاب که حاصل خون شهداء است ادامه  فعالیت خواهیم داد.
  رئیس شورای عالی بسیج حقوقدانان استان فارس تصریح کرد: در میدان جنگ اقتصادی که معاش مردم به خطر افتاده بزرگترین اقدام جهادی برخورد قاطع با عاملان فساد است و لازم است همکاران ما در مجموعه قضایی با بهره از عنصر بسیجی و قضات عادل  و همچنین مجموعه های امنیتی و انتظامی با عمل به تکالیف خود در راستای ریشه کنی فساد ، امید و اعتماد مردم را تقویت نمایند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز