تغییر در رفتارها و سبک زندگی؛ عاملی برای پیشگیری از سرطان

۱۳۹۷/۰۹/۱۰ - ۰۸:۰۶:۰۵
کد خبر: ۷۸۲۱۴۱
تغییر در رفتارها و سبک زندگی؛ عاملی برای پیشگیری از سرطان
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در حاشیه برگزاری این کنگره بین المللی، سرطان را حاصل جهش در سلول های بدن خواند که مسایل ارثی و ژنتیکی می تواند در آن موثر باشد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «عبدالخالق کشاورزی» افزود: مصرف سیگار، مواد مخدر، الکل و استفاده بیش از حد از نمک عواملی هستند که می توانند باعث ایجاد جهش در سلول ها و ابتلا به سرطان شوند.
معاون درمان دانشگاه در زمینه روش های مقابله با سرطان نیز گفت: قسمتی که بشر می تواند خارج از حوزه ژنتیک مداخله کند، استفاده از سبزی، میوه های تازه و ماهی است؛ گوشت قرمز به ویژه گوشت هایی که به صورت کباب استفاده می شود در ایجاد سرطان نقش دارد، استفاده از قلیان و چای داغ نیز در ایجاد سرطان معده نقش دارد.
دکتر کشاورزی تاکید کرد: تغییر در روش زندگی می تواند در این زمینه مفید باشد و شاید پیامی که می توانیم از این سمینارها و کنگره ها داشته باشیم این است که برای تغییر رفتارها و سبک زندگی سالم تلاش کنیم.
وی با اشاره به ارجاع بیماران از استان های جنوبی و مجاور به فارس برای درمان سرطان ها، افزود: بیمارستان آنکولوژی امیر، بخش هماتولوژی بیمارستان شهید فقیهی و مراکز جراحی دولتی و خصوصی در استان، در زمینه سرطان به بیماران خدمات رسانی می کنند.
معاون درمان دانشگاه اضافه کرد: در بحث سرطان معده بر اساس آمارها استان فارس جزو استان هایی در کشور است که از ریسک کمتری برخوردار است، اما این به این معنی نیست که روش های پیگشیری را جدی نگیریم.
رییس مرکز تحقیقات بیماری های سینه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رییس کنگره بین المللی جراحی سرطان شیراز، گفت: با توجه به شیوع بالای بیماری های بدخیم در جهان امروز و بالا بودن مرگ و میر ناشی از این بیماری ها و نقش جراحی به عنوان مهمترین عامل درمانی در بسیاری از آنها، از مدت ها پیش اعضای هیات علمی بخش جراحی سرطان و مرکز پژوهشی بیماری های پستان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصمیم گرفتند نخستین همایش در زمینه این بیماری ها را برگزار کنند تا با حضور دانشمندان داخل و خارج کشور، در این حوزه تبادل نظر شود.
دکتر «عبدالرسول طالعی» هدف از تشکیل این کنگره را تبادل نظر بین صاحبنظران این رشته، انتقال تجربیات و دانش روز، گسترش همکاری بین مراکز پژوهشی و ارایه نتایج به پژوهشگران جوان عنان کرد و افزود: اکنون با پیگیری تمام اعضای هیات علمی و اجرایی این گنگره، در خدمت مهمانان، دانشمندان، اساتید و دانشجویان این حوزه هستیم تا بتوانیم در این چند روز از اطلاعات علمی و تجربیات اساتید بهره مند و در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان این بیماری ها تبادل نظر کنیم.
او ابراز امیدواری کرد تا برگزاری این کنگره و نتایج آن باعث ارتقای سطح علمی اساتید و در نتیجه بهبود سیر سلامتی بیماران شود.
دبیر اجرایی نخستین کنگره بین المللی جراحی سرطان نیز در زمینه برگزاری این کنگره، گفت: این نخستین کنگره بین المللی با موضوع جراحی سرطان است که در شیراز است که با حضور ۱۲ سخنران خارجی از مراکز معتبر کشورهای فرانسه، استرالیا، عمان، ترکیه، ایتالیا، آمریکا و ژاپن برگزار می شود و برخی از سخنرانی ها نیز به شیوه ویدئوکنفرانس ارائه می شود.
دکتر «مجید اکرمی» از حضور اساتید داخلی از دانشگاه های مختلف مانند تهران، شهید بهشتی، مشهد، اصفهان، اهواز و بیشتر دانشگاه های علوم پزشکی کشور در این کنگره خبر داد و افزود: بیش از ۲۵۰ متخصص و ۴۰۰ شرکت کننده از سراسر کشور در این کنگره حضور دارند؛ از کشور عراق نیز بیش از بیست شرکت کننده به صورت شرکت کننده آزاد از مطالب ارایه شده بهره مند می شوند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و فلوشیپ جراحی سرطان، اضافه کرد: با توجه به اینکه یکی از بحث های عمده و مهم درمان سرطان بحث جراحی است، در این کنگره به روش ها و تکنیک های جدید جراحی در درمان سرطان های مختلف پرداخته می شود.
وی توجه به تکنیک های رادیولوژی و پاتولوژی برای تشخیص، درمان های کناری و جانبی، درمان های مهم و اصلی مانند رادیوتراپی و شیمی درمانی را دیگر مباحث این کنگره برشمرد.
دبیر اجرایی کنگره جراحی سرطان، بیان کرد: ۱۴۰ مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده است و در مدت برگزاری کنگره بیش از ۲۰ سخنرانی در حوزه های مختلف جراحی سرطان ارایه می شود، حدود ۷۰ مقاله نیز به صورت پوستر الکترونیک در کنگره ارایه می شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز