مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس:

انعقاد قرارداد با ۲۰۵ سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی فارس

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۱۳:۴۸:۴۲
کد خبر: ۷۸۸۹۰۹
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس از انعقاد قرارداد با 205 سرمایه گذار جدید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در 8 ماه نخست امسال خبر داد .
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، احد فتوحی افزود: در قالب این قراردادها 36 هکتار زمین به متقاضیان واگذار شده است.
وی افزود: صنایع غذایی، شیمیایی، سلولزی و فلزی و واحدهای صنفی بیشترین تعداد واگذاری‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه واگذاری زمین در 61 شهرک و ناحیه صنعتی انجام می‌شود گفت: شهرک‌های صنعتی بزرگ شیراز، اوز، فیروزآباد، لار، ده فاضل نی ریز و سپیدان 3 بیشترین واگذاری‌ها را به خود اختصاص داده‌اند . 
فتوحی با اشاره به اختصاص مشوق‌های سرمایه گذاری برای 42 شهرک و ناحیه صنعتی کم تقاضا محور، استان گفت: این مشوق‌ها در راستای حمایت از سرمایه گذاران برای تولید کالای ایرانی و نیز تحقق اقتصاد مقاومتی،تولید و اشتغال، تا پایان امسال اعمال می‌شود.
وی با بیان اینکه این شرکت در بخش زیرساختی این شرکت با ایجاد 61 شهرک و ناحیه صنعتی در سراسر استان، نقش مهمی در بسترسازی به منظور استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی ایفا کرده است، گفت: در حال حاضر از بیش از 7 هزار و 270 هکتار اراضی در اختیار این شهرک 5300 هکتار آن عملیاتی و 3500 هکتار نیز زمین صنعتی است . 
فتوحی گفت: در بخش شهرک‌ها و نواحی صنعتی کم برخوردار شامل سورمق آباده، برمشور شیراز، غدیرگه نی‌ریز، انرژی بر لامرد، زرین دشت، سده اقلید، خنجشت اقلید، بیرم لارستان، حسن آباد اقلید، جره و بالاده کازرون، جایدشت فیروزآباد، خنج، ایزدخواست آباده، ارسنجان، فسا، سروستان 2، جهرم، چنارشاهیجان و بوانات مشوق‌هایی نظیر کاهش سهم پرداخت نقدی به 5 درصد و افزایش مدت پرداخت اقساط به  48 ماه در نظرگرفته شده است.
وی اضافه کرد: همچنین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این گروه به شرط بهره‌برداری طی برنامه زمان بندی و نیز ایجاد اشتغال بر اساس جواز تاسیس تا سقف 90 درصد از اسناد تعهدی آنها به عنوان مشوق، بازگردانده خواهدشد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه از کاهش سهم پرداخت نقدی  به 5درصد و افزایش مدت پرداخت اقساط به  48ماه در گروه شهرک ها و نواحی صنعتی کم تقاضامحور شامل اوز، کوثرجهرم، قیروکارزین، تنگ حنانی ریز، داراب، خرمبید2، آباده طشک، رستم، مهر، میمندفیروزآباد و خنجشت اقلید خبرداد . 
وی گفت: در این گروه نیز به شرط بهره برداری طی برنامه زمان بندی و نیز ایجاد اشتغال بر اساس جواز تاسیس تا سقف 70درصد از اسناد تعهدی آنها بازگردانده خواهد شد . 
فتوحی در خصوص مشوق‌های در نظر گرفته شده برای شهرک های صنعتی که قبلا واگذاری داشته اما با کاهش واگذاری روبرو شده است نیز گفت: در این گروه شامل شهرک ها و نواحی صنعتی فیروزآباد،آباده،ده فاضل نی ریز،پاسارگاد،حاجی آبادزرین دشت،پشت سنگروحسن لری لار،لارستان،اقلید1،سروستان،خرامه، استهبان و گراش نیز کاهش سهم پرداخت نقدی به 10درصد و افزایش مدت پرداخت اقساط از 36به 42 ماه در نظرگرفته شده است و به شرط بهره برداری طی برنامه زمان بندی و نیز ایجاد اشتغال بر اساس جواز تاسیس تا سقف 50درصد  از اسناد تعهدی سرمایه گذاران به آنها بازگردانده خواهد شد . 
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیا اینکه امسال بجز تعدادی شهرک صنعتی تقاضا محور ،افزایشی درقیمت واگذاری ها نداشته ایم  اظهار امیدواری کرد: اختصاص این مشوق ها بتواند در رشد و ارتقای  شاخصه های  تولید و اشتغال درشهرک ها و نواحی صنعتی استان موثر باشد . 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز