مدیرکل راهداری فارس:

نرخ‌های حمل‌ونقل در فارس ساماندهی می‌شود

۱۳۹۷/۰۹/۲۶ - ۲۲:۳۷:۳۰
کد خبر: ۷۸۹۰۹۵
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس گفت: تا یک ماه آینده تمام نرخ‌های حمل‌ونقل را بر اساس تن بر کیلومتر در استان عملیاتی و بارگذاری می‌کنیم.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، علیرضا سیاه پور در نشست خبری به مناسبت روز حمل‌ونقل جاده‌ای، اظهار داشت: تلفات حمل‌ونقل عمومی استان فارس در هفت ماه اول سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، 53 درصد کاهش پیداکرده است.
وی با اشاره به ثبت سفارش 500 هزار حلقه لاستیک، افزود: 70 تا 100 هزار عدد حلقه لاستیک یا وارد کشور شده یا در حال آزادسازی در گمرک است که 10 درصد از آن به استان فارس تعلق می‌گیرد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس با اشاره به توزیع 32 هزار حلقه لاستیک بین رانندگان نفت‌کش‌های استان، گفت: به دلیل اهمیت نفت‌کش‌ها بین 100 درصد آن‌ها یک جفت لاستیک توزیع کردیم که البته بعضی‌ها تا 4 جفت لاستیک نیاز داشتند.
سیاه پور بابیان این‌که رانندگان هر 6 ماه به یک جفت لاستیک نیاز دارند، تصریح کرد: در بین 58 درصد از رانندگان حمل‌ونقل عمومی یک جفت لاستیک توزیع‌شده که تا یک ماه آینده کل حوزه حمل‌ونقل عمومی را یک حلقه لاستیک می‌دهیم.
وی با اشاره به رفع محدودیت واردات برندی لاستیک، افزود: 5 میلیون نیاز لاستیک حمل‌ونقل عمومی نیاز کشور است که 10 درصد آن نیاز استان فارس است.
این مقام مسؤول بیان کرد: 1.5 میلیون حلقه لاستیک تولید داخل بوده است که تقریباً بین 50 تا 80 درصد ظرفیت در سطح کشور در حال تولید است،500 هزار حلقه به‌صورت قانونی لاستیک واردشده، 3.5 میلیون حلقه لاستیک درگذشته به‌صورت قاچاق وارد می‌شد که در چند ماه گذشته جلوی آن گرفته‌شده است.
سیاه پور با اشاره به بسته شدن درهای ورود لاستیک قاچاق به کشور، از قاچاق حلقه لاستیک از داخل به خارج خبر داد و مطرح کرد: با نظارت‌های صورت گرفته جلوی این بخش هم گرفته‌شده است که هر لاستیک که وارد سیستم توزیع می‌شود کاملاً زیر نظر است که بر اساس تعداد رانندگان و تعداد نیازهای ثبت‌نام‌شده زیر نظر دستگاه‌ها توزیع می‌شود.
وی تعداد حلقه‌های موردنیاز تا پایان سال را 2 میلیون حلقه عنوان کرد و افزود: در استان فارس تا پایان سال 200 هزار حلقه لاستیک نیاز است که تاکنون 10 درصد لاستیک واردشده به کشور در استان توزیع‌شده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس بابیان این‌که در استان کمترین اختلاف قیمت بین پرداختی شرکت تولیدی و دریافتی رانندگان، خاطرنشان کرد: مسئله‌ای که موردبررسی قرار گرفت، توافقی شدن قیمت حمل‌ونقل است، به این دلیل که قیمت تعیین در بارنامه بر اساس عرضه و تقاضای بازار باشد و یک قیمت حداقلی باید در بارنامه‌ها باید اعمال شود که کمتر از آن نباید بار جابه‌جا شود.
سیاه پور با اشاره به مشکلات حضور دلالان در بحث حمل‌ونقل، گفت: با تعیین قیمت بر اساس تن بر کیلومتر، شفاف‌سازی، تعیین نرخ حداقلی و ساماندهی تفاوت قیمت‌ها سازمان‌دهی شد که بر اساس آن هزینه‌های ثابت و متغیر ناوگان محاسبه و در بارنامه‌ها نوشته می‌شود که دلال‌ها در این فرآیند حذف می‌شوند.
وی با اشاره به وارد فاز عملیاتی شدن بحث تن بر کیلومتر در استان فارس در سه هفته پیش، تصریح کرد: تا یک ماه آینده تمام قیمت‌های حمل‌ونقل را بر اساس تن بر کیلومتر عملیاتی و بارگذاری خواهیم کرد با تعیین اعداد که به‌صورت بسیار جزئی محاسبه می‌شود و بارنامه‌ها تحت نظارت هست، دلالان حذف خواهند شد.
این مقام مسؤول بابیان این‌که تا 15 روز آینده اولین کالا را تعیین قیمت می‌کنیم و در بارنامه‌ها اعمال خواهیم کرد، افزود: 900 هزار راننده به همراه همسران آن‌ها در کل کشور بیمه تکمیلی شدند و در استان نیز 56 هزار راننده حمل‌ونقل کالا و 6 هزار 400 راننده حمل‌ونقل عمومی وجود دارد که به همراه همسرانشان بیمه تکمیلی شدند.
سیاه پور بابیان این‌که در برخورد با شرکت‌هایی که حق بیمه را پرداخت نمی‌کردند، یکی از استان‌های پیش رو بودیم، عنوان کرد: کمترین شکایت رانندگان را در کشور داریم و ظرف 48 ساعت به‌صورت مستند به خود راننده د مورد مشکلات پاسخ می‌دهیم.
وی خاطرنشان کرد: عمر ناوگان استان فارس از متوسط عمر ناوگان کشوری خیلی کمتر است که اگر الآن بالای 40 سال معیار فرسودگی باشد، ناوگان فرسوده استان 2 درصد است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس بیان کرد: در استان 170 نقطه دارای تصادف و پر تصادف است و 121 نقطه پر تصادف و مابقی دارای تصادف است.
سیاه پور خاطرنشان کرد: تخطی از سرعت، عدم توجه به جلو و خواب‌آلودگی راننده بیشترین عامل تصادفات است.
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز