معاون حمل و نقل جاده ای سازمان راهداری کشور:

منافع وزارت راه و شهرسازی در راستای منافع ملی قرار دارد

۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - ۰۱:۰۵:۵۷
کد خبر: ۸۰۴۳۴۳
معاون حمل و نقل جاده ای سازمان راهداری کشور گفت: منافع وزارت راه و شهرسازی، به ویژه حمل و نقل جاده ای در راستای منافع ملی قرار دارد .
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهران قربانی در نشست مدیران انجمن های شرکت ها و رانندگان استان فارس با بیان اینکه منافع ملی در اولویت برنامه های من قرار دارد، گفت: منافع وزارت راه و شهرسازی، به ویژه حمل و نقل جاده ای در راستای منافع ملی قرار دارد و برنامه ریزی ها در این راستا می باشد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با تاکید بر استفاده از تجربه دیگران، بیان کرد: قوانین و تصمیمات بر اساس مقتضیات زمان گرفته شده و ممکن است امروز نارضایتی ها نسبت به آن وجود داشته باشد و این یک موضوع طبیعی است که با طی مراحل رشد هر برنامه نیازمند تغییراتی است.
قربانی با بیان اینکه باید ایده ها را  با افراد باتجربه به مشورت بگذارم تا به یک سیاست جدید برسم، خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی فرصت ها و چالش هایی وجود دارد که باید با همکاری کل خانواده حمل و نقل به یک معماری صحیح رسید.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تاکید کرد: باید فناوری منطبق با ریشه های اجتماعی را استفاده کرد و ممکن است فناوری پیشرفته مناسب جامعه کنونی ما نباشد.
وی با اشاره به برخی از مشکلات شرکت های هوشمند، اظهار کرد: در صورت عدم مدیریت صحیح دچار چالش های بزرگی می شویم، نمی توان به جنگ تکنولوژی رفت، اما با استفاده از ظرفیت ها می توان به یک تعادل رسید.
قربانی با تاکید بر فعالیت فراجناحی و پرهیز از سیاست کاری و ذی نفع بودن، گفت: باید عوامل و عناصر فرآیند حمل و نقل را با صداقت و شفافیت کامل برنامه ریزی کرد و پیش برد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره یه لزوم بازدید و ایجاد ارتباط با استان ها، بیان کرد: در نقطه ویژه ای از شرایط اجتماعی و اقتصادی هستیم، به خاطر منافع ملی و مردمی باید گذشت و همراهی ملی بیشتری داشت، نباید انتظار تغییرات و بهبودهای آنچنانی داشت.
وی اظهار کرد: سعی می کنم در کوتاه مدت ابعاد مختلف موضوع را بسنجم و مناسب ترین راهکار را ارائه دهم تا به بهره برداری حداکثری برسیم، تن کیلومتر زوایای مختلفی دارد و در صورت رشد متغییرهای اقتصادی، قیمت حمل و نقل نیز افزایش می یابد.
قربانی با بیان اینکه هر برنامه ای مانند داروها عوارض جانبی نیز دارد، گفت، تن کیلومتر کار بزرگی بود که انجام شد همچنین بحث سیمان نیز به زودی در کل کشور حل می شود.
وی خبر داد: کمیته های راهبردی تا هفته آینده ابلاغ می شود و برای مشکلات لاستیک و بیمه های تکمیلی تامین اجتماعی نیز به زودی تصمیم گیری می شود و تصمیمات بیمه متناسب با تصمیمات مجلس اتخاذ می شود.
در بحث تن کیلومتر همزمان با دیگر استان ها قیمت ها را بارگزاری کردیم 
در ادامه این جلسه علیرضا سیاهپور ؛مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با بیان اینکه اعضای شرکت کننده می توانند انتقادات و پیشنهادات خود را بیان کنند، افزود: ۲۴۳ شرکت فعال، ۲ شرکت بین المللی، یک کانون انجمن های رانندگان، یک کانون انجمن شرکت ها، ۱۴ انجمن شرکت های حمل و نقل و ۱۸ انجمن رانندگان با ۵۶ هزار راننده حمل کالا و ۶ هزار راننده مسافربری در فارس فعال هستند.
وی با اشاره به تنوع کالایی در فارس بیان کرد: با توجه به سواستفاده دشمنان از نگرانی ها و اعتراضات رانندگان در چند ماه اخیر، با هوشیاری رانندگان و شرکت ها این معضل در فارس برطرف شد.
سیاهپور با اشاره ظرفیت ها و آمارهای حمل و نقل زمینی، اظهار کرد: برخی از اعضای انجمن ها در هیئت مدیره کشوری فعال هستند و به ویژه در بحث الکترونیکی شدن بارنامه ها نقش موثری داشتند، فارس استان تاثیرگذاری در حمل و نقل است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس خاطرنشان کرد: در بحث تن کیلومتر در ۲۶ آذر کلیه موارد آماده شد اما منتظر هماهنگی دیگر استان ها ماندیم و همزمان با دیگر استان ها قیمت ها را بارگزاری کردیم.
وی با اشاره به کاهش دغدعه ها و نگرانی ها در مورد تن کیلومتر، گفت: رانندگان و شرکت ها از برخی از حقوق خود کوتاه آمدند و بحث تن کیلومتر به نتیجه رسید و اکنون در جابه جایی سیمان با وجود ۹ کارخانه سیمان در فارس دچار رقابت شده و به رانندگان اجحاف می شود، در حال پیگیری تعادل قیمت جا به جایی سیمان هستیم.
سیاهپور عنوان کرد: ۱۱۷ شرکت مسافربری در فارس فعال است که مشکلات آنان در همین جلسه بررسی می شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز