مواد غذایی مناسب برای تقویت حافظه و روزهای امتحان

۱۳۹۷/۱۱/۰۷ - ۰۹:۳۶:۴۰
کد خبر: ۸۰۴۹۱۹
مواد غذایی مناسب برای تقویت حافظه و روزهای امتحان
کارشناس ارشد تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، گفت: مغزدانه ها سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها و ویتامین E هستند و مصرف به اندازه آنتی اکسیدان ها و ویتامین E می تواند از زوال عقلی، پیری زودرس جلوگیری کند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،«آیدا نجفی» با بیان اینکه امگا ۳ به وفور در ماهی های چرب مانند سالمون، قزل آلا و گردو یافت می شود و می تواند باعث کاهش اضطراب و ایجاد تمرکز شود به خانواده ها توصیه کرد تا گردو و ماهی را در برنامه غذایی خود بگنجانند.
وی ادامه داد: شکلات های تلخی که دست کم ۷۵ درصد کاکائو دارند، منبعی بسیار عالی برای دریافت انواع آنتی اکسیدان ها و فلاونوییدها محسوب می شوند که این فلاونوییدها باعث افزایش قدرت تمرکز و توجه می شوند و به یادگیری و به خاطر سپردن مطالب کمک می کنند.
این کارشناس ارشد تغذیه توضیح داد: مغز برای فکر کردن درست و به یاد آوردن، به انرژی نیاز دارد و بهترین راه تامین سریع این انرژی، مصرف خوراکی های شیرین مانند کشمش و عسل است.
وی ادامه داد: آب پرتقال و سایر مرکبات، هم شیرین هستند و هم اشتهاآور و ویتامین C فراوان موجود در آنها هم می تواند به عملکرد بهتر مغز کمک کند.
این کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به نقش موثر مواد غذایی در بهبود عملکرد مغز و افزایش قدرت حافظه، تاکید کرد: مواد غذایی سرشار از پروتئین مانند تخم مرغ، انواع مغزها، ماست، پنیر و شیر کم چرب، برای روزهای امتحان، بهترین هستند.
وی  اضافه کرد: مصرف میوه ها و سبزی های تازه مانند موز، هندوانه، انبه و پرتقال هم می تواند سوخت کافی برای داشتن تمرکز تامین کند و هم باعث تقویت حافظه برای به خاطر سپردن بیشتر و بهتر درس ها شود.
این عضو دانشکده تغذیه و علوم غذایی افزود: خوردن منابع کربوهیدراتی مانند برنج سفید، ماکارونی و سیب زمینی باعث احساس سیری و پری شدید و ایجاد خواب آلودگی می شود؛ پس بهتر است در روزهای امتحان از مصرف این مواد غذایی پرهیز و غلات کامل، نان های سبوس دار یا برنج و ماکارونی قهوه ای که هضم سریع تر و ساده تری دارند را جایگزین کرد.
نجفی یادآور شد: همینطور که ورزش جسمی برای بدن سالم مفید است، ورزش ذهنی نیز همین قدر دارای اهمیت است؛ تمرین هایی مثل یوگا و مدیتیشن می تواند استرس را کاهش دهد، همچنین حافظه بلند مدت با یک خواب کافی و مناسب تقویت می شود؛ بنابراین خواب کافی در ایام امتحانات نقش مهمی در به یاد آوردن مطالب ایفا می کند
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز