سرقت، سین تلخ نوروز

۱۳۹۷/۱۲/۲۹ - ۱۶:۳۲:۵۵
کد خبر: ۸۲۶۲۲۹
سرقت، سین تلخ نوروز
سرقت به دغدغه و نگرانی بسیاری از شهروندان بدل شده و بسیاری از آنان نگران سرقت از منزل، مغازه یا خودرو خود هستند، این نگرانی در برخی از ایام تشدید می‌شود که نوروز یکی از آن هاست.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، لازم است در این روزهای آخرسال در لابه لای مهیا شدن برای آغازسال نو، نگاهی به توصیه های پیشگیرانه از سرقت داشته باشید تا این ایام را با ایمنی و امنیت کامل و کم خطر سپری کنید.
به ‌منظور جلوگیری از هرگونه فرصت ‌طلبی افراد سودجو از فرصت پیش آمده در ایام نوروز، مردم با دقت باید اقدامات احتیاطی را رعایت کنند و در این خصوص هشدارهای پلیس را کاملا جدی بگیرند.
سرقت، سین تلخ نوروز که از سال‌های دور پای ثابت تعطیلات عید بود و کماکان هم سارقان زیادی برای این ایام برنامه‌ریزی می‌کنند.خانه‌های ویلایی یا آپارتمان‌های ناایمن، گزینه نخست سارقان است. به‌ خصوص اگر از نبود چند روزه اهالی خانه هم مطمئن باشند.
به ‌هرحال هر سرقتی چه کم باشد چه زیاد؛ جدا از هزینه‌های تحمیل شده، بار روحی و روانی زیادی را به همراه دارد. اما رعایت چند نکته ساده می‌تواند در پیشگیری از سرقت اموالتان کمک کند و تبهکاران را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارد.
1)تا حد امکان از خالی گذاشتن منزل خودداری کنید و اینکه در هنگام سفر منزل را به شخصی امین بسپارید. همسایه‌های مورد اعتماد می‌توانند مراقبت از منزل را در زمان غیاب شما به عهده بگیرند. اما به ‌هرحال مواظب باشید که افراد ناشناس و غریبه از برنامه سفر شما اطلاع پیدا نکنند.
2)از قرار دادن کلید در جاهایی مثل زیر جاکفشی یا گلدان خودداری کنید. چون این مکان‌ها نخستین جایی است که سارقان به سراغ آن می‌روند.
3)روشن گذاشتن چراغ یا استفاده از لامپ‌های تایمری یکی از روش‌هایی است که می‌تواند سارقان را از فکر دزدی از خانه شما خلاص کند. یکی از روش‌های دیگر این است که خط ثابت منزل را به شماره موبایلتان انتقال دهید تا در صورت تماس افراد با خط ثابت، بتوانید پاسخگو باشید و هر ظنّی نسبت به عدم حضورتان را خنثی کنید.
4)از بستن پرده‌ها در زمان نبودن در منزل پرهیز کنید. این کار در طول ساعات متوالی و طی چند روز غیر طبیعی به نظر می‌رسد و نشانه این است که شما در منزل نیستید. تمام دربها و حتی پنجره‌ها را با ابزار ایمن قفل کرده و موارد ایمنی اماکن را حتما رعایت کنید. حتی درب های داخلی اتاق‌ها را قفل کنید و مهمتر از همه از نگهداری طلا و جواهرات، پول و ارز تا حد امکان در منزل خودداری کنید.
5)اما سارقان در نوروز فقط به سراغ خانه‌های خالی نمی‌روند. سرقت از مسافران در اشکال مختلف هم از دیگر مواردی است که در چندسال اخیر بسیاری از مسافران و شهروندان را در تعطیلات نوروز گرفتار کرده است. مهمترین مسأله که هیچ وقت نباید آن را در طول سفر فراموش کرد، استفاده از کارت‌های بانکی به جای پول نقد است. امروز همه حتی دکه‌ها و دستفروش‌ها هم دستگاه کارت‌خوان دارند و هیچ نیازی به حمل پول نقد نیست. حتی جدیدا عوارضی جاده‌ها هم از این دستگاه‌های کارت‌خوان دارند. با همین یک نکته ساده می‌توانید تا حد زیادی از شر سارقان راحت شوید.
6)از چادر زدن در حاشیه شهرها یا اماکن تاریک و خلوت پرهیز کنید. پول، مدارک و اشیای قیمتی را در داخل چادر قرار ندهید و تا حد امکان در اماکن خاص تعیین‌ شده‌ و در نزدیکی مأموران پلیس چادرها را برپا کنید. در سفر مراقب اشیای داخل خودرو هم باشید و از پارک کردن آن در جاهای خلوت خودداری کنید.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز