شیوع رو به رشد آسم را متوقف کنیم؟

۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۰:۳۰:۰۹
کد خبر: ۸۴۳۰۷۴
شیوع رو به رشد آسم را متوقف کنیم؟
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به نامگذاری، هفدهم اردیبهشت به عنوان روز جهانی آسم از انتخاب شعار «شیوع رو به رشد آسم را متوقف کنیم» برای این روز خبر داد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «عبدالرسول همتی» در پیامی به این مناسبت بر اهمیت خودمراقبتی در این زمینه تاکید کرد.
در متن پیام دکتر همتی آمده است:
نتایج بررسی های اپیدمیولوژیک نشان می دهد که چهار بیماری غیرواگیر مهم شامل بیماری های قلبی و سکته، سرطان، بیماری های مزمن تنفسی و دیابت، سالانه مسوول ۲۸ میلیون مرگ هستند. بیش از یک و نیم میلیارد نفر در سراسر دنیا به بیماری های مزمن ریوی مبتلا هستند و سالانه بیش از چهار میلیون نفر در اثر ابتلا به آسم و COPD جان خود را از دست می دهند.
بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، بیش از سیصد میلیون نفر از مردم دنیا مبتلا به بیماری آسم هستند و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰ میلادی، صد میلیون بیمار آسمی به بیماران فعلی اضافه شود.
بر اساس مطالعات انجام شده در کشور، شیوع آسم در کودکان و نوجوانان ۱۱ درصد و در بزرگسالان حدود ۹ درصد است که البته این میزان در کلان شهرها و شهرهای دارای آلودگی هوا بیشتر است. بیماری آسم هزینه های قابل توجهی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم به بیماران، خانواده ها و نظام سلامت کشور تحمیل می کند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز