معاون توسعه منابع و پشتیبانی :

ورود بخش خصوصی در ورزش ، توسعه و پیشرفت آن را به همراه خواهد داشت

۱۳۹۸/۰۲/۳۰ - ۱۲:۲۸:۵۶
کد خبر: ۸۴۸۴۱۴
ورود بخش خصوصی در ورزش ، توسعه و پیشرفت آن را به همراه خواهد داشت
معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان گفت : توسعه و پیشرفت ورزش در سطح استان و کشور نیازمند ورود بخش خصوصی به صورت جدی است.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس ، سید اسلام موسوی در تشریح واگذاری اماکن ورزشی دولتی در سال جاری که مطابق ماده 88 به بخش خصوصی اجاره داده می شود در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار روابط عمومی گفت : در راستای عدم تصدی گری دولت و همچنین فعال سازی بخش خصوصی و به استناد ماده 88 قانون تنظیم ، و ماده 5 قانون الحاق بخشی از مقررات مالی دولت ، اماکن متعلق به اداره کل ورزش و جوانان فارس از طریق انعقاد قرارداد و بر اساس قوانین و دستورالعمل های صادره از وزارت ورزش و جوانان به بخش خصوصی واگذار می شود .
وی افزود : برحسب قانون ، اماکن ورزشی که دارای نرخ پایه و در حد معاملات کوچک می باشد بدون انجام تشریفات به هیاتهای ورزشی ، شوراها و دهیارها واگذار گردیده و برای سایر معاملات واگذاریها ، از مجرای قانونی به مزایده گذاشته می شود .
معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل در ادامه توضیح داد و گفت : اداره کل ورزش و جوانان فارس با توجه به برنامه ها و اهداف خرد و کلان ، که مبتنی بر توسعه ورزش های همگانی ، قهرمانی ، حرفه ای و همچنین توسعه زیرساختهای ورزشی می باشد ، مجموعه های ورزشی و تفریحی خود را از طریق آیین نامه اجرایی ماده قانونی فوق ذکر ، مدیریت کرده و به بخش خصوصی و هیاتهای ورزشی واگذار می نماید .
موسوی با بیان اینکه در سال 98 تاکنون تعداد 3 مرحله مزایده برگزار گردیده است اظهار داشت : اماکن قابل واگذاری اداره کل ورزش و جوانان فارس 440 مکان می باشد که همگی از استانداردهای لازم جهت استفاده مردم برخوردار هستند و سیاست کلان دولت در اجرای این دستورالعمل ، کاهش تصدی گری و حفظ و نگهداری همه مجموعه های ورزشی با حضور بخش خصوصی مبتنی بر ضوابط خاص می باشد .
معاون توسعه و منابع انسانی استان اشاره ای به قوانین پس از واگذاری داشت و خاطرنشان کرد : مستاجران اماکن ورزشی درآمد حاصله را به حساب خزانه کل واریز کرده و پس از تشریفات اداری مبالغ دریافتی به آنان برگشت داده می شود و با توجه به شرح فصول هزینه ها در نهایت به صرف هزینه های ورزشی دربخشها، شهرستانها و مرکز استان می گردد.
سید اسلام موسوی تصریح کرد : از سال 94 الی پایان 97 با تلاشهای مدیرکل ورزش و جوانان استان و همچنین همکاران این اداره ، سرانه ورزشی فارس از چهل پنج درصد به هفتاد و پنج درصد رشد و ارتقا یافته است و در نوع خود نسبت به توسعه ورزشی استان کم نظیر و ستودنی است زیرا حاصل افزایش فضاهای ورزشی ، کسب مدالهای رنگارنگ در رقابتهای آسیایی و پاراآسیایی توسط قهرمانان استان در سال 97 می باشد که جا دارد از مدیران و مسوولان وزارت ورزش و جوانان ، استاندار و معوانین استانداری و به ویژه مدیریت سازمان برنامه و بودجه و همکاران اداره کل که در جهت تامین اعتبارات مورد نیاز همکاری شایسته ای با ما داشتند تشکر و قدردانی نمایم .
معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل در پایان با اشاره به اینکه تعدادی دیگر از اماکن ورزشی استان به زودی به مزایده گذاشته خواهد شد گفت : انشالله هفته آینده تعداد 25 مکان ورزشی دیگر در سطح استان به مزایده عمومی گذاشته خواهد شد که از طریق سایت اداره کل و روزنامه های کثیرالانتشار به آگاهی خواهد رسید.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز