رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

مشارکت پزشکان خانواده و مراقبان سلامت در بسیج ملی کنترل فشارخون

۱۳۹۸/۰۳/۲۵ - ۱۷:۲۴:۲۹
کد خبر: ۸۵۸۵۴۰
مشارکت پزشکان خانواده و مراقبان سلامت در بسیج ملی کنترل فشارخون
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پیامی خطاب به پزشکان خانواده و مراقبان سلامت دانشگاه، از آنان دعوت کرد تا در بسیج ملی کنترل فشارخون، مشارکت فعالانه ای داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «علی بهادر» در این پیام، با اشاره به پیشینه اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در استان فارس، بسیج ملی کنترل فشارخون را فرصتی برای اثبات هر چه بیشتر خدمات ارزنده چندین ساله تیم پزشکان خانواده در حوزه سلامت عنوان کرده است.
در متن این پیام آمده است:
طرح پزشک خانواده به عنوان یکی از مهمترین سیاستگذاری های دهه اخیر در عرصه نظام سلامت 
می باشد که نقش بسزایی در تامین سلامت، توسعه رفاه اجتماعی و عینیت بخشیدن به موضوع عدالت در سلامت داشته است.
با گذشت حدود هفت سال از اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در استان فارس و علیرغم مشکلات غیرقابل انکار، به ویژه عدم وجود بسترهای فرهنگی و اجتماعی و تنگناها و مشکلاتی که شما عزیزان به عنوان سطح یک ارائه خدمات با آن مواجه بوده اید، دستاوردهای ارزنده ای در ارتقای سلامت مردم استان به خصوص در تشخیص به موقع و درمان بیماری ها به همراه داشته است که از آن جمله می توان به شناسایی ۲۵۰ هزار بیمار مبتلا به پرفشاری خون و ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت اشاره نمود که بی تردید موجب تاخیر بروز عوارض و کاهش هزینه های اقتصادی و اجتماعی و روانی شده است.
مسلماً بسیج ملی کنترل فشارخون علاوه بر این ایجاد بستری مناسب، فرصتی برای اثبات هر چه بیشتر خدمات ارزنده چندین ساله شما عزیزان در حوزه سلامت می باشد. با توجه به نقش بی بدیل پزشکان خانواده در اشاعه فرهنگ «تقدم پیشگیری بر درمان»، از همه شما عزیزان دعوت می کنم مانند همیشه در ارائه خدمات بهداشتی به مردم، الگو بوده و برای افزایش شناسایی بیماران مبتلا به فشارخون، تمام تلاش و همت خود را به کار گیرید.
امید داریم با همکاری مطلوب شما در طرح «بسیج ملی کنترل فشارخون» در استان فارس شاهد موفقیت در شناسایی بیماران و اثبات نقش ارزنده شما در ارتقای سلامت مردم و تحقق اهداف اجرای برنامه پزشک خانواده، یعنی بیماریابی و مراقبت مستمر و در نتیجه، خدمات رسانی بهتر به مردم باشیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز