استاندار فارس:

اجرای برنامه های هفته ازدواج توسط دستگاههای استان الزامی است/ ازدواج آسان برمبنای شرع است

۱۳۹۸/۰۴/۲۳ - ۲۰:۲۷:۵۰
کد خبر: ۸۷۰۹۵۷
اجرای برنامه های هفته ازدواج توسط دستگاههای استان الزامی است/ ازدواج آسان برمبنای شرع است
استاندار فارس گفت:اجرای برنامه های هفته ازدواج که در ستاد ساماندهی استان فارس و درغالب برش استانی به ارگان های مختلف اعلام شده الزامی است.
به گزارش خبرنگار برنا ازفارس، دکتر عنایت الله رحیمی در ستاد ساماندهی استان فارس که با موضوع ازدواج برگزارشد، ضمن تاکید براینکه ازدواج بحثی فراگیر و اساسی است که همه خانواده‌ها با آن مواجه هستند، اظهارداشت: ازدواج آسان باید بر مبنای واقعیت و مبتنی بر آموزش‌های دینی باشد.
وی ضمن بیان اینکه ازدواج سالم باید از درون خانواده‌ها شکل گیرد و آموزش و پرورش می‌تواند تا حد بسیاری تاثیرگذار باشد ،عنوان کرد: به واقع ازدواج‌هایی موفق است که در خانواده‌هایی روی می‌دهد که به اصول دینی اعتقاد دارند و از همین رو یکی از رمزهای استمرار و پایداری ازدواج‌ها اعتقاد به آموزههای دینی است.
برای تاثیرگذاری باید مفاهیم را با زبان نرم بیان کرد
استاندار فارس با تاکید براینکه اگر نمی‌توانم حرف‌ها و خواست‌ها و باورها را به‌درستی انتقال دهیم شاید در انتقال مفاهیم دچار مشکل هستیم، بیان کرد: برای تاثیرگذاری باید مفاهیم را علمی و اثرگذار و با زبان نرم بگوییم.

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس

رحیمی سپس  ایجاد تسهیلات لازم برای ازدواج را از وظایف حکومت اسلامی خواند و  تصریح کرد: آمارهای ارائه شده در زمینه وام های ازدواج حکایت از این موضوع دارد که قسمتی از وظایف در حد توان انجام شده است.
وی افزود:  پرداخت55هزار تسهیلات ازدواج در استان فارس توسط بانک ها با  هزینه ای بالغ بر  ۸۰۰ میلیارد تومان در یک سال نشان دهند برداشتن گام های مناسب درزمینه فراهم شدن شرایط ازدواج جوانان است. 
هزینه های سرسام آور مانع ازدواج جوانان است
استاندار فارس سپس ابرازداشت: هزینه‌های سرسام‌آور ازدواج باعث شده جوانان تا سن ۳۵ سالگی قادر به ازدواج نباشند؛  زیرا با حقوق‌ معمولی امروزه اگر فردی تمکن مالی نداشته باشد،  به طور طبیعی تا ۴۰ سالگی باید برای تامین زندگی مناسب صبر کند.
برای  مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید راهکارهای عقلایی داشته باشیم
استاندار فارس درادامه با تاکید براینکه برای  مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید راهکارهای عقلایی داشته باشیم،  خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی بعضی پدیده‌هایی ناپسند مانند بی حجابی در جامعه مشاهده می شود که درصورت استفاده از مهر و محبت  و معرفی الگوهای درست، بهتر می توانیم مانع این آسیب اجتماعی و همچنین واکنش های خشن درجامعه شویم.

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس

رحیمی ضمن اشاره به ضرورت افزایش تعامل و گفت‌وگوی بین نسل قبل و نسل امروز، اظهارداشت:باید همه جوانان جامعه را فرزندان خود بدانیم، همان طوری که ما هرگز فرزندانمان را به‌خاطر اشتباهشان اعدام نمی‌کنیم، بلکه خطای آنان را تشریح و سعی می‌کنیم او را به مسیر بازگردانیم، نباید با اولین موضوعی که از یک جوان می‌بینیم به گونه‌ای رفتار کنیم که از همه چیز ببرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز