مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

جوانان زمینه ساز رشد ایران هستند/ برتری سازمان های مردم نهاد فارس در کشور

۱۳۹۸/۰۵/۰۵ - ۰۶:۱۴:۵۴
کد خبر: ۸۷۶۳۶۹
جوانان زمینه ساز رشد ایران هستند/ برتری سازمان های مردم نهاد فارس در کشور
مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفت: جوانان زمینه ساز رشد ایران هستند و بسیاری از رویدادها و اتفاقات کشور ما را جوانان می توانند تغییر دهند، همانگونه که در زمان جنگ دردهه 60 جوانان درراه دفاع از کشور نقش آفرینی کردند.
حیدر علی کامیاب کلانتری، که جوان باوری و جوان یاوری را درعمل اثبات کرده و در بسیاری موارد فعالیت های مهم اداره کل ورزش و جوانان فارس را برعهده سازمان های مردم نهاد جوان استان قرار داده است و همچنین همواره در جلسات مختلف برای احقاق حقوق جوانان تلاش می کند ، درگفتگو با خبرنگار برنا اظهارداشت: وزیر ورزش و جوانان  اعتقاد راسخ  به جوانان دارد وهمواره محورصحبت های شخص اول وزارت ، جوانان هستند که این موضوع نشان می دهد دکتر سلطانی فر تاثیرگذاری جوانان در حوزه های مختلف را می دانند.
وی در ادامه با تاکید برلزوم حمایت ویژه ازجوانان بیان کرد:  بعد از انقلاب  شرکت های دانش بنیان و مخترعین درحوزه هسته ای، امنیت و محافظت از کشور توانستند با همت جوانان نخبه توفیق های فراوانی کسب کنند و به گونه ای دیگر راه شهدا را ادامه دهند.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس افزود: موفقیت های کسب شده توسط جوانان باعث شد تا توجه مسئولین به این قشر بیشتر شود به گونه ای که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب  وقتی که در حوزه خودسازی، جامعه پذیری و تمدن صحبت می کنند، خطاب مستقیم به جوانان که به واقع آینده سازان ایران هستند،است.

مجمع عمومی سازمان های مردم نهاد  با حضور معاون اول رییس جمهوری

کامیاب کلانتری  سپس از توجه دولت به جوانان یاد کرد و ابرازداشت: راه اندازی مجمع ملی جوانان به همت رئیس جمهور و معاون اول حکایت از اهمیت جوانان در دولت دارد زیرا یکی از وعده های دولت این بود که جوانان را محور فعالیت ها قرار دهد  و خوشبختانه امروزه شاهد هستیم که در این دولت اساسنامه مجمع ملی جوانان تایید شده و مجمع ملی جوانان فعالیت خود را درسطح کشور انجام می دهد.
موفقیت دولت در حوزه جوانان
وی با تاکید برموفقیت دولت در حوزه جوانان عنوان کرد: با توجه به محدودیت هایی که درچند سال گذشته وجود داشت و مشکلاتی که برای دولت پیش آمده درحوزه جوانان کارنامه دولت موفق تر از دولت های دیگر است  به گونه ای که اگر گفته شد خانه جوان ساخته می شود، ساخته شد، مجمع ملی جوانان راه اندازی شد ، وام های ازدواج جوانان افزایش یافت و بسیاری از فعالیت های دیگر درزمینه رفاه و آرامش جوانان انجام شد.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس ادامه داد: بسیاری از افراد احساسشان این است که بهره بردن از پتانسیل جوانی یعنی که دولت به جوانان مسئولیت بدهد اما به واقع  بعضی فعالیت های بزرگی را که جوانان در سطوح مختلف انجام میدهند از ده ها مسئولیت سطح استان و ملی برای دولت مهم تر است .
کامیاب کلانتری جلب اعتماد جوانان و افزایش اعتماد بنفس این قشر را ضروری دانست و تصریح کرد: امروزه جوانان براین باور هستند که دولت نه در شعار بلکه در عمل بدنبال این است که از وجود جوانان استفاده کند وبه همین دلیل درحوزه کارآفرینی و اشتغال زایی و ایجاد شرکت های دانش بنیان جوانان پیش قدم شده اند و فعالیت های مناسبی که باعث کمک به دولت و کاهش آمار بیکاری می شود ،انجام می دهند .

کامیاب فارس

وی با اشاره براینکه ،جوانان نبایدمنتظر آزمون های استخدامی دولت باشند بلکه باید خودشان کارآفرینی و اشتغال زایی ایجاد کنند، خاطر نشان کرد: من دو پسر دارم که هیچکدام در ارگان های دولتی مشغول به فعالیت نیستند بلکه با ایجاد کارآفرینی اقدام به تاسیس هنرستان تربیت بدنی کرده اند که علاوه برایجاد شغل برای خودشان ، زمینه فعالیت 18 جوان دیگر در قسمت های مختلف مدرسه را نیز فراهم کرده اند ودر زمینه کاری خود بسیار موفق هستند.
تلاش برای رفع نیازهای جوانان
مدیرکل ورزش و جوانان فارس ضمن تاکید براین موضوع که27درصد جمعیت استان فارس را جوانان تشکیل می دهند، بیان کرد: جوانان نیازهای متفاوتی دارند که مسئولان باید با فعالیت های ریشه ای و برنامه ریزی مناسب برای رفع آنها تلاش کنند تا جوانان بتوانند راحت تر زندگی کنند و برای کشور تاثیرگذاری داشته باشند.
 کامیاب کلانتری سپس به برگزاری جلسات ستاد ساماندهی در استان و شهرستانها اشاره کرد و گفت: اداره کل ورزش وجوانان به عنوان ارگانی که متولی امر جوانان است فعالیت می کند اما  همه نیازهای جوانان مرتبط با دستگاه ما نیست.
وی اضافه کرد: درهمین راستا ورزش و جوانان به عنوان ارگانی که محور کارهای مربوط به جوانان است جلسات ستاد ساماندهی را در استان به ریاست استاندار و در شهرستانها با ریاست فرماندار برگزار می کند که در این ستاد همه دستگاه هایی که فعالیت شان مرتبط با جوانان  است  عضو هستند، تقسیم وظایف می شود و هر ارگانی وظایف خود را دراین زمینه انجام می دهد و طی این چند سال سعی شده است در جلسات ستاد ساماندهی جوانان استان که با حضور استاندار برگزار شده است تمام مسائل و مشکلاتی که درحوزه جوانان وجود دارد  پیگیری شود.

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان فارس

مدیرکل ورزش و جوانان فارس عنوان کرد: برنامه ریزی برای تامین مسکن جوانان ،پیگیری وام های ازدواج ، راه اندازی مجمع خیرین ازدواج ، اخذ کد شناسه برای سازمان های مردم نهاد،  ارائه وام های کارآفرینی به جوانان، برگزاری کارگاه های مهارت زندگی، برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان ازفعالیت ها است که توسط اداره کل ورزش و جوانان فارس  پیگیری و انجام شده است.
استان فارس پیشرو در ساخت خانه جوان
کامیاب کلانتری افزود : فارس اولین استانی بود که درستاد ساماندهی جوانان ایجاد  خانه جوان را مصوب کرد و برهمین اساس اولین خانه جوان در سال 1394 در شهر شیراز افتتاح شد و بعد از آن ساخت مکانی برای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی جوانان در راستای کمک این قشر تاثیر گذار به دولت در نقاط مختلف کشور توسط وزارت ورزش و جوانان درغالب طرح ملی مطرح شد.
وی سپس به پیشرو بودن استان در ساخت خانه های جوان اشاره کرد و اظهارداشت: در شهر شیراز دو خانه جوان واقع در بلوار رحمت و محله سنگ سیاه جهت فعالیت جوانان راه اندازی شده و علاوه برآن 5 خانه جوان  نیز در شهرستان های لار، جهرم، فراشبند ،داراب و مرودشت به بهره برداری رسیده و دراختیار جوانان قرار گرفته است ودر سایر شهرستان ها نیز درآینده نزدیک شاهد افتتاح خانه جوان خواهیم بود.
برتری سازمان های مردم نهاد فارس در کشور​
مدیرکل ورزش و جوانان فارس با اشاره به اینکه درکنار توسعه خانه های جوان به دنبال توسعه سازمان های مردم نهاد  نیز بوده است، تصریح کرد: در شرایط کنونی رشد سازمان های مردم نهاد جوان استان فارس نسبت به سال 93 خیلی بیشتر شده است به گونه ای که هم اکنون107 سازمان مردم نهاد مجوز فعالیت دارند و 158 مورد جهت ثبت سمن درسامانه ثبت نام کرده اند و با تلاش های صورت گرفته جوانان از شهر شیراز تا دور ترین نقاط استان مجوز سازمان مردم نهاد را دریافت کرده اند و هر شهرستان حداقل یک سمن  وجود دارد.

دیدار مدیرکل برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با سمن های فعال در سیل شیراز

کامیاب کلانتری تاکید کرد: در کنار  توسعه زیرساخت ها و رشد تعداد سازمان های مردم نهاد جوان ، به لحاظ کیفیت نیز فعالیت سازمان های مردم نهاد رشد پیدا کرده است به گونه ای که دربرنامه های استانی و حتی  کشوری شامل برگزاری نمایشگاهها و سمینارها، دوره های توانمند سازی جوانان، درحوزه مقابله با آسیب های  اجتماعی، گردشگری، کارآفرینی ، مقابله  با بلاهای طبیعی مثل سیل و زمین لرزه که  گاهی ورود به آنها برای دولت  به تنهایی سخت است سازمان های مردم نهاد  استان فارس فعال و پیشرو  بوده اند.
وی ضمن تقدیر ازفعالیت مطلوب سازمان های مردم نهاد جوان دراستان فارس ابراز داشت: در طرح آسیب اجتماعی و غربالگری در مناطق و محلات  آسیب پذیر وزارت کشور دراستان فارس 5 سازمان مردم نهاد را جهت فعالیت انتخاب کرد که 4 سازمان مربوط به اداره کل ورزش و جوانان بود که این موضوع حکایت ازتوانمندی سمن های جوانان دارد.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس سپس خاطر نشان کرد: تغییر بازه سن جوانی به 18 تا 35 سال باعث موفقیت بیشتر سازمان های مردم نهاد می شود و آنها فرصت بیشتری برای فعالیت ، نقش آفرینی و توانمند سازی مناسب در جامعه دارند.
پایتختی جوانان جهان اسلام کلید توانمندی سازمان های مردم نهاد استان بود
کامیاب کلانتری ضمن ابراز خرسندی از انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام در سال 2017 ، بیان کرد: پایتختی جوانان جهان اسلام کلید و کارگاه توانمندی سازمان های مردم نهاد استان بود و باعث شد جوانان فارسی مورد محک جدی برای میزبانی رویدادهای ملی و بین المللی قرار بگیرند.
وی، انتخاب دو نفر از اعضاء مجمع جوانان فارس به عنوان اعضاء مجمع کشور و تصویب اساسنامه مجمع ملی جوانان کشور درفارس را حاصل موفقیت های کسب شده در دوران پایتختی دانست و گفت: نتیجه یکسال پایتختی جوانان جهان اسلام شیراز ، به وجود آمدن یک سرمایه بزرگ اجتماعی از سازمان های مردم نهاد موفق، توانمند و برتر  جوانان فارسی در کشور است .

مراسم اختتامیه پایتختی جوانان جهان اسلام / شیراز2017

مدیرکل ورزش و جوانان فارس عنوان کرد: در زمان پایتختی مجوز ساخت کمپ رهبران جوان جهان اسلام به منظور توانمند سازی مدیران جوان و برگزاری دوره های ملی و بین المللی با حضور جوانان 58کشور اسلامی گرفته شده که تاکنون 40درصد پیشرفت کار داشته است و با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال 99 به بهره برداری می رسد.
برگزاری 522کارگاه مهارت های زندگی در استان فارس
کامیاب سپس به برگزاری 522کارگاه مهارت های زندگی در استان فارس توسط مشاورین توانمند و دارای تجربه درحوزه خانواده اشاره کرد و ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان فارس با بهره مندی از مشاورین آموزش دیده که سالها درحوزه خانواده فعالیت داشته اند در سال گذشته 522 کارگاه قبل ، حین و بعد از ازدواج برای جوانان و خانواده ها در دورترین نقاط استان فارس به صورت کاملا رایگان برگزار کرد تا بدین وسیله گامی مهم در زمینه  انتخاب آگاهانه و تعالی خانواده برداشته باشد.
وی تصریح کرد: در استان فارس 11 کلینیک تخصصی ازدواج و خانواده دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان فعالیت می کنند که با تعهد کاری و علم مناسب در زمینه خانواده آماده خدمات رسانی به افراد هستند.
مدیرکل ورزش وجوانان تاکید کرد: شهروندان در صورتی که نیاز به مشاوره تخصصی خانواده داشته باشند و با مشکل مالی روبرو باشند میتوانند به معاونت فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس مراجعه کنند و با دریافت معرفی نامه از دوجلسه خدمات مشاوره رایگان در کلینیک های وابسته به اداره کل بهره مند شوند.
موفقیت حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس
کامیاب کلانتری موفقیت حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس را مطلوب ارزیابی کرد و  ابرازداشت: اگر امروز در کشور 5 طرح در حوزه کارآفرینی و اشتغال زایی  افتتاح می شود و یکی از فارس است این نشان می دهد که از بین 31 استان کشور استان فارس جزء 5 استان برتر است.

کامیاب فارس

وی با اشاره به این موضوع که باید از همه فرصت ها برای شکوفا شدن استعداد های جوانان استفاده شود،  بیان کرد : کار با جوانان سختی خود را دارد و مشکلات این حوزه را همکاران فعال در معاونت فرهنگی و امور جوانان به خوبی درک می کنند و با تلاش های انجام شده توسط این افراد و ارتباط مناسب آنها با سازمان های مردم نهاد، مراکز مشاوره و ارگان های مختلف مرتبط با جوانان در 3 سال گذشته ، فارس در حوزه  جوانان رتبه برتر کشور را کسب کرده است.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس در پایان ضمن تاکید بر همکاری با ارگان های مختلف برای حل و فصل مشکلات جوانان اظهار امیداری کرد که روند اعتماد جوانان به دولت که با سختی های  فراوان جلب شده است افزایش یابد تا با تکیه بر توانمندی های جوانان و بهره مندی از استعدادهای آنها گام های بلندی درراستای اعتلای ایران در میادین مختلف برداشته شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز