مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز خبر داد:

گام بلند توزیع نیروی برق شیراز در کاهش تلفات انرژِی

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۱۶:۳۳:۳۸
کد خبر: ۸۷۸۰۳۶
گام بلند توزیع نیروی برق شیراز در کاهش تلفات انرژِی
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ کنتورهای هوشمند فهام، گامی بلند در مسیر پیک سایی و کاهش تلفات انرژی برق توسط این شرکت به شمار می‌رود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، مهندس جلال زراعت پیشه گفت: کنتورهای هوشمند فهام با وجود بهره مندی از تکنولوژی بالا خصوصاً در بخش کنترل بار شبکه و نیز تشخیص و ردیابی انواع دستکاری‌های سخت افزاری و نرم افزاری، بدون وجود مرکز مانیتورینگ تفاوت چندانی با سایر کنتورها ندارد.
وی گفت: شرکت توزیع نیروی برق شیراز با هدف کنترل پیک بار شبکه و کاهش تلفات انرژی، اقدام به راه اندازی مرکز مانیتورینگ کنتورهای فهام کرده است.
زراعت پیشه خاطرنشان کرد: مرکز مانیتورینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیش از 11 هزار کنتور فهام به‌صورت برخط در ارتباط و قادر است تمام اتفاقات حادث شده در شبکه برق متصل به این کنتورها را ردیابی کند.
او ادامه داد: این مرکز قادر است که با تولید گزارشهای صحیح و تحلیل این گزارش‌ها، دستیابی به اهداف تعیین شده در موضوع کاهش تلفات انرژی را تسهیل و تسریع کند.
مدیرعامل توزیع نیروی برق شیراز همچنین گفت: با ایجاد این مرکز علاوه بر پارامترهای توان و بررسی کیفیت ولتاژ تحویلی به مشترکین برق، امکان برنامه ریزی و پیکربندی کنتورهای فهام از راه دور را فراهم کرده است.
او خاطرنشان کرد: مرکز مانیتورینک کنتورهای فهام با توجه به قابلیت‌های گفته شده قادر است که در صورت نیاز و خصوصاً در زمان اوج  بارشبکه بصورت برخط، بار این نوع کنتورها را کنترل یا حتی قطع کند.
زراعت پیشه گفت: با استفاده از امکانات وسیع کنتورهای فهام در تشخیص انواع دستکاری‌ها، مرکز مانیتورینگ امکان تهیه گزارش‌های لازم و ارائه به گروه‌های اجرایی را دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: وظیفه اصلی مرکز مانیتورینگ کنتورهای فهام، رصد دقیق رفتار مصرفی مشترکین هدف به منظور کاهش تلفات انرژی و پیکسایی است.
زراعت پیشه اضافه کرد: این مرکز می تواند فصل جدیدی در مطالعات شبکه با استفاده از اطلاعات دقیق کنتورهای زیرمجموعه باز کند؛ البته بررسی کیفیت توان تحویلی به مشترکین برق نیز در دستورکار این مرکز قرار دارد.
  مرکز مانیتورینگ کنتورهای فهام با بهره مندی از پیشرفته ترین نرم افزارهای مدیریت کنتورهای هوشمند ( MDM ) این توانایی را دارد که از راه دور کنتورهای فهام را تنظیم نموده و برای بکارگیری در کلیه ایام سال مطابق فصل بندی و  تعرفه بندی های خاص صنعت برق آماده نماید .
 با گسترش روز افزون استفاده از کنتورهای فهام در صنعت برق و برای انواع مشترکین ، می توان امیدوار بود که ایجاد مرکز مانیتورینگ کنتورهای فهام ، گامی بلند در جهت پیکسایی و کاهش تلفات انرژی بوده و در آینده نیز بعنوان مرکزی برای پیش بینی و تخمین بار مصرفی مشترکین و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به ایشان باشد .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز