رییس پلیس راهور فارس:

کار فرهنگی کاهش تصادفات را به دنبال داشته است

۱۳۹۸/۰۷/۲۴ - ۰۱:۳۲:۴۶
کد خبر: ۹۱۲۳۸۷
کار فرهنگی کاهش تصادفات را به دنبال داشته است
رییس پلیس راهور استان فارس گفت: رییس پلیس راهور استان فارس تاکید کرد: هرجا کار فرهنگ ترافیکی صورت گرفته نظم و انضباط حاکم شده و کاهش تصادفات را به دنبال داشته است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، سرهنگ مصطفی عباسی در نشست مشترک مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز با رییس پلیس راهور استان فارس بیان کرد: بر اساس آمار پلیس 90 درصد از عوامل تصادفات عامل انسانی است که با کار فرهنگی می توان آن را کاهش داد.
وی افزود: درست است برخی از زیرساخت ها و نقص فنی خودرو و غیره در برخی از تصادفات نقش دارند اما عامل انسانی مهمترین عامل در این موضوع به شمار می آید و تنها فرهنگ می تواند در این موضوع اثرگذار باشد.
عباسی با انتقاد از بازدارنده نبودن قوانین ترافیکی گفت: این موضوع دائما مورد بحث ما است و اگر قوانین ما را با برخی از کشورها جتی کشورهای همسایه مقایسه کنید می بینید که میزان جرایمی که برای تخلفات وضع می شود از همه کشورها پایین تر است و این در حالی است که طبق قانون هر سال باید میزان هزینه جرایم افزایش یابد تا بتواند اثرگذاری داشته باشد.
وی اظهار کرد: در برخی از موارد تصادفات مقصر اصلی سازمان ها هستند که در خصوص زیرساخت ها و یا موارد منجر به تصادف کوتاهی کرده اند که با این موضوع برخورد می کنیم.
عباسی با تقدیر از دستگاه قضایی استان فارس گفت: دستگاه قضا به خوبی در مواردی مانند رانندگان خطرناک و امثال آن حمایت می کنند که این موضوع درصد تصادفات را کاهش داده است.
رییس پلیس راهور استان فارس تاکید کرد: هرجا کار فرهنگ ترافیکی صورت گرفته نظم و انضباط حاکم شده و کاهش تصادفات را به دنبال داشته است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز