سیل همیاری در جنوب فارس زِ سر گذشت

۱۳۹۸/۰۹/۲۶ - ۲۰:۳۰:۴۵
کد خبر: ۹۳۷۹۷۳
سیل همیاری در جنوب فارس زِ سر گذشت
شدت بارش باران، آب برخی از محلات را قطع کرد، هواپیماها را روی زمین نشاند، به برخی از تأسیسات ادارات، منازل مسکونی، خودروها و ... خسارتی که تا کنون میزان آن برآورد نشده است وارد کرد؛ این میان تنها چیزی که میتوان برآوردش کرد میزان بالای همدلی مردم و مسئولین در جلوگیری از حوادث ناگوار و بهبود وضعیت بحرانی جنوب فارس است.
به گزارش خبرنگار برنا از لامرد، سیل جنوب فارس تاکنون خسارت جانی در پی نداشت اما بشدت نفس تدابیر بیشتر و بهتر را به هق هق انداخت تا مسئولین دور افتاده ترین مناطق هم پا به پای سیلاب در خیابان ها و شهرهای جنوب فارس بدوند و ضمن خوردن حسرت روزهایی که میشد بیشتر اندیشید، نگاه های پر اضطراب مردم 10 روستای در محاصره سیلاب شهرشتان لامرد را به دوش بکشند.
طغیان رودخانه ها در جنوب فارس آسفالتها، خانه ها، پل ها، ماشین ها و .‌‌.. را به زیر آب برد اما برای مردم منطقه دوباره شرافت و مردانگی را زنده کرد و کبریتی شد برای روشن شدن وجدان انسان های آتش به اختیاری چون داوود محمدی و ده ها داوود محمدی دیگر.
باران که بارید درِ دیوان های تعلیم و تربیت در لامرد و مهر (دانشگاه آزاد لامرد و تمامی مدارس دو شهرستان) در دو نوبت صبح و عصر بسته شد تا شهرهای جنوب نشوند تکرار قصه ی تلخ دروازه شیراز؛ باران که بارید نبض خبری منطقه جنوب قوت گرفت و روحی در قلم هر خبرنگاری دمیده شد تا بنویسد از تردد نکنید، احتیاط کنید، جاده مسدود است، پل خراب است و ‌‌‌...!
سیل به یادماندنی سه شنبه جنوب، برخی از راه های مواصلاتی در لامرد و مُهر را قطع کرد اما دلهای جنوبی ها را به جد بهم نزدیک کرد؛ هرکس با هر مقامی، هر تفکر و آیین و مذهبی آستین همت را بالا زد تا نبیند غصه ای کنج چشم هم وطنی.
خبر از لبریز سدها که منتشر شد سد دلهای مادران درهم شکست تا دعا کنند برای کسانی که تا دیروز حتی نام و نشانیشان را نشنیده بودند؛ اینبار کسی بازوی همتش را برای خودش به کار نبست و هر کس تا نفس داشت نام مردانگی را لبیک گفت و دست بینوایان مانده در زیر تازیانه های باران را گرفت.
 آسفالت های شهرستانِ در آستانه صنعتی لامرد که سالیان متمادی تنها سهم شان از وعده های سر خرمنی ژن سالارها، بی خواب و خوری و گرمی رد لاستیک های سران طیف های سیاسی منطقه جنوب بود هرگز گمان نمیکردند که روزی انفجار بغض فلک به وقت انتخابات، لباس کهنه یشان را باخود ببرد چراکه مداوم برایشان زمزمه بهترین جامه کرده بودند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز