مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس:

آزمون کتبی مسابقات قرآن ۱۱ بهمن برگزار می‌شود

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۷:۰۰:۲۰
کد خبر: ۹۵۶۴۹۷
آزمون کتبی مسابقات قرآن ۱۱ بهمن برگزار می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به ثبت‌نام ۷ هزار نفر برای شرکت در هجدهمین دوره مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن از فارس، گفت: آزمون کتبی این دوره از مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن، یازدهم بهمن ماه در فارس برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، صابر سهرابی با بیان اینکه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در ۳۵ حوزه امتحانی استان فارس برگزار خواهد شد، از همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان فارس قدردانی کرد.
دبیر شورای فرهنگ عموی استان فارس با  تاکید براینکه این آزمون در ۳۲ شهرستان استان فارس برگزار می‌شود، گفت: از تعداد ۷ هزار نفری که برای این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند، ۲ هزار نفر از شهرستان شیراز و مابقی از سایر شهرستان‌ها هستند.
سهرابی خاطرنشان کرد که بعد از شیراز، شهرستان استهبان با ۸۰۰ نفر بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان را در این آزمون دارد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با یادآوری اینکه آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن در سه حوزه امتحانی در شیراز برگزار می‌شود، گفت: در استهبان این آزمون در ۲ حوزه امتحانی و در مابقی شهرستان‌ها هر کدام در یک حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.
وی با یادآوری اینکه آزمون الکترونیکی این مسابقات نیز در تاریخ ۲۶ دی‌ماه جاری برگزار شد، گفت: آزمون کتبی در ۱۴ رشته دارای زیر گروه‌های امتحانی برگزار خواهد شد.
سهرابی از حضور عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با برگزاری این آزمون در فارس خبر داد و گفت: اهتمام به حفظ و مفاهیم، موجبات انس با قرآن را فراهم می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: حفظ قرآن به زندگی انسان، نظم و به وقت و عمر مؤمن، برکت می‌بخشد و شاید مهم‌تر از همه اینکه حفظ ذهنی قرآن، مقدمه حفظ و التزام به مفاهیم و عمل به محتوای وحی می‌شود که هدف غایی از نزول قرآن است.
سهرابی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با رویکرد مثبتی در برخی بخش‌ها و نهادها نسبت به مسابقات و آزمون‌های حفظ قرآن و توجه به مفاهیم مواجهیم، گفت: جوانان زیادی مشتاق حفظ قرآن هستند و در این راستا، برنامه‌های خرد و کلانی از سوی دست اندرکاران فرهنگی به جریان افتاده که نوید بخش حرکتی وسیع در قلمرو حفظ در سال‌های آینده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز