در خریدهای اینترنتی هوشیارانه عمل کنید

۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۱۷:۳۵:۰۹
کد خبر: ۹۷۴۶۸۴
در خریدهای اینترنتی هوشیارانه عمل کنید
رئیس پلیس فتا فارس گفت:در خریدهای اینترنتی هوشیارانه عمل کنید.
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس، سرهنگ "حشمت سلیمانی"اظهارداشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و همچنین شیوع ویروس کرونا در کشورمان، در این روز‌ها شاهد این موضوع هستیم که شهروندان برای اینکه به این بیماری مبتلا نشوند ترجیح می‌دهند که از خانه خارج نشوند و خریدهای خود را از طریق فضای مجازی و به صورت اینترنتی انجام ‌دهند.
این مقام انتظامی گفت: مردم باید دقت داشته باشند که ‌در سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی،‌ بعضی تبلیغات غیرواقعی نیز وجود دارد که در برخی از آنها هویت واقعی فروشنده و مکان وی نیز مشخص نمی‌باشد.
وی گفت: کاربران باید دقت داشته باشند که برخی از افراد سودجو و حتی مجرمان از این بستر سوء استفاده کرده و با ارائه کالاهای ارزان ‌قیمت با طراحی زیبا و وسوسه‌انگیز همچون ‌ لباس،‌ کیف و کفش و لوازم خانگی و لوازم بهداشتی و... اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می‌کنند.
سرهنگ سلیمانی افزود: مردم هوشیار باشند که کلاهبرداران سایبری با این ترفند، کاربران را مجبور به واریز بخش یا نیمی از هزینه کالا می‌کنند که پس از واریز وجه به صورت اینترنتی، دیگر خبری از کالا نیست.
این مقام سایبری گفت: کاربران باید دقت داشته باشند که از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک ( ای نماد) خرید نمایند و همچنین هنگام پرداخت وجه کالای خریداری شده در درگاه‌های بانکی نیز باید از جعلی نبودن آدرس بانکی (فیشینگ) مطمئن شوند.
سرهنگ سلیمانی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید شهروندان نسبت به آن هوشیار باشند این است که هرگز فریب تبلیغات اغوا کننده را نخورند چرا که این موضوع یکی از ترفندهای کلاهبرداران اینترنتی برای کلاهبرداری از شهروندان است.
رئیس پلیس فتا فارس در پایان گفت: شهروندان در صورت مشاهد هرگونه عمل مجرمانه در فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  قسمت گزارش‌های مردمی به همکاران ما اطلاع رسانی نمایند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز