معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس:

قرنطینه‌ شهرهای فارس نیاز به مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا دارد

۱۳۹۸/۱۲/۱۹ - ۱۶:۵۳:۱۳
کد خبر: ۹۷۵۵۳۱
قرنطینه‌ شهرهای فارس نیاز به مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا دارد
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: قرنطینه‌ شهرهای فارس نیاز به مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا دارد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، عبدالرضا قاسم‌پور اظهارداشت: در شرایط فعلی نباید با اظهارات نسنجیده و انتشار تصاویر و کلیپ در فضای مجازی، جامعه را ملتهب کرد، در فضای احساسی نباید اظهارنظری صورت بگیرد که باعث نگرانی بیشتر جامعه شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس از مردم خواست از دامن زدن به شایعات خودداری کنند و ادامه داد: رعایت توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی بهترین راه‌ برای مقابله با شیوع و غلبه بر بیماری کرونا است که انتظار داریم مدنظر همگان قرار گیرد.
قاسم پور همچنین با اشاره به تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا برای کنترل مبادی ورودی استان فارس و شهر شیراز بیان کرد: این اقدام با حضور تیم‌های غربالگری و نظارت و بازرسی دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نیروی انتظامی، پلیس راه و جمعیت هلال احمر در دست اجرا است و در قالب آن افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا قرنطینه خواهند شد.
بستن غیرقانونی جاده‌ها جرم است
وی افزود: بستن جاده‌ها در هر شرایطی به صورت غیرقانونی توسط افراد غیر مسوول جرم محسوب می‌شود و قابل پیگیرد قانونی است بنابراین انتظار می‌رود از اقدامات مخل نظم و امنیت عمومی خودداری شود.
تصمیم‌گیری لازم برای سلامت مردم در ستاد مدیریت بیماری کرونا
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به جلسات مستمر و روزانه این ستاد گفت: هر تصمیمی که برای سلامت مردم لازم باشد، در ستاد مدیریت بیماری کرونا در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود.
قاسم‌پور بیان کرد: از زمان اعلام نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در کشور تاکنون تدابیر پیشگیرانه و اقدامات خوبی در عرصه‌های مختلف در بحث مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در عرصه‌های مختلف اتخاذ شده است.
وی ادامه داد: از جمله این اقدامات می‌توان به تصمیم‌های اتخاذ شده در عرصه‌های بهداشت و درمان، افزایش تولید ماسک، محلول‌های ضدعفونی کننده و افزایش تولید الکل، نظارت بر روند توزیع کالاهای بهداشتی و نظارت بر قیمت‌ها، آموزش و اطلاع رسانی به مردم، ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی، برخورد با محتکران و گران فروشان، ابلاغ دستورالعمل به دستگاه‌های اجرایی برای رعایت سلامت کارکنان و ارباب رجوع و ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی به پادگان‌ها، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز عمومی اشاره کرد.
وی ادامه داد: سلامت مردم دغدغه اول استاندار و سایر مسوولان استان است و همه تلاش و اهتمام خود را بکار گرفته‌اند.
معاون استاندار فارس با تشکر از تلاش‌های پزشکان، پرستاران، دانشجویان و کادر بهداشت و درمان استان، گفت: با همدلی و همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف در سطح استان، اقداماتی خوبی در بحث پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در سطح استان صورت گرفته و همه دست به دست هم دادند برای اینکه بتوانیم هرچه زودتر بر این بیماری غلبه کنیم و این ویروس در سطح استان و کشور ریشه‌کن شود.
قاسم‌پور همچنین از تمام سازمان‌های مردم نهاد، خیرین و همه دلسوزان و بزرگانی که به صورت داوطلبانه در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا تلاش می‌کنند، تشکر کرد.
وی بیان کرد: در جلسه امروز ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، تصمیم‌های خوبی در مورد نظارت بیشتر بر جایگاه فروش مواد نفتی، نانوایی‌ها، فرودگاه، پایانه‌های حمل و نقل مسافر، مسافران ورودی و خروجی، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه و سایر صنوف، با حضور مدیران مربوطه اتحاذ شد.
وی با بیان اینکه اماکن باستانی، مراکز اقامتی و تفریحی و جاذبه‌های گردشگری استان که پیش از این تعطیلی آنان اعلام شده بود، تعطیل شده‌اند، تاکید کرد: مسافران نوروزی برای حفظ سلامتی خود و دیگر هموطنان به استان فارس سفر نکنند و سفر خود را به بعد از کرونا موکول کنند و ما پس از ریشه‌کن شدن این بیماری میزبان آنان خواهیم بود.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه هیچ مکانی برای اقامت و پذیرایی از مسافران در شهر شیراز و استان فارس مهیا نیست، از مردم خواست از دعوت دوستان یا خویشاوندان خود برای سفر به استان تا عادی شدن شرایط و ریشه کنی ویروس کرونا خودداری کنند.
قاسم پور افزود: در ستادهای ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا برابر واقعیات بهترین تصمیم‌ها برای پیشگیری از شیوع و مقابله با این ویروس و حفظ سلامتی مردم اتخاذ می‌شود و از نظرات و پیشنهادهای عموم مردم، نخبگان و دلسوزان برای پیشگیری و مقابله استفاده می‌کنیم.
وی ادامه داد: تولید ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده و تولید الکل با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده و تغییرخط تولید برخی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در دست افزایش است و هر روز توزیع اقلام بهداشتی روند بهتری پیدا می‌کند.
معاون استاندار فارس همچنین در رابطه با آموزش دانش‌آموزان گفت: با توجه به تعطیلی مدارس با پیگیری‌های انجام شده توسط کمیته آموزش و پرورش ستاد مدیریت بیماری کرونا با محوریت اداره‌کل آموزش و پرورش استان، کلاس‌های درسی دانش‌آموزان با بهره‌گیری از فضای مجازی راه‌اندازی شده است ضمن اینکه از طریق صدا و سیما نیز آموزش‌های لازم ارایه می‌شود.
قاسم پور در ادامه عبور از شرایط فعلی را نیازمند همدلی، همراهی و مشارکت مردم دانست و گفت: شهرداران و دهیاران در سراسر استان فعال شده‌اند و معابر و اماکن عمومی شهر و روستا روزانه ضدعفونی می‌شوند.
وی ادامه داد: کرونا خطرناک است و باید جدی گرفته شود اما اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و به توصیه‌های مسوولان بهداشتی عمل کنند، قطعا هرچه زودتر این بیماری ریشه‌کن می‌شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز