از وعده شفاهی تا شعار عملی برای روستای در محاصره کرونا در مُهر

۱۳۹۹/۰۱/۱۸ - ۱۴:۴۳:۲۷
کد خبر: ۹۸۵۰۹۴
از وعده شفاهی تا شعار عملی برای روستای در محاصره کرونا در مُهر
رئیس شورای اسلامی روستای چاه کبکان بخش اسیر شهرستان مُهر با ابراز گله‌مندی گفت: متأسفانه تا به این لحظه تمامی اقدامات مسئولان شهرستان مُهر در خصوص کمک به مردم روستای چاه کبکان در راستای مقابله با کوئید-19 در حد شعار بوده است و برای مردم در محاصره کرونای این روستا هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است.
سهراب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار برنا از شهرستان مُهر، با اشاره به عدم رسیدگی به وضعیت قرمز روستای چاه کبکان بخش اسیر تصریح کرد: چند روز است که فقط یک پزشک که خود از کمترین امکانات محافظتی_بهداشتی برخوددار است آن هم فقط برای یک ساعت با کمک 2 بهورز روستای چاه کبکان و شهرک امام در خانه بهداشت منطقه ما مشغول به رسیدگی به بیماران است؛ نکته جالبتر اینجاست که این پزشک سختکوش با خود هیچ دارویی نیز ندارد و خود از نظر ایمنی ایزوله نیست!
این مقام مسئول با ابراز نگرانی از وضعیت بغرنج روستای چاه کبکان، استقرار داروخانه موقت، اتاق ایزوله برای رسیدگی به وضعیت بیماران و حضور پزشکان در تایم بیشتری از روز را از مهم ترین خواسته های مردم این روستا برشمرد و ادامه داد: با وجود اینکه هیچگونه امکانات دارویی، بهداشتی و غذایی از قبیل شیرخشک، ماسک، دستکش و حتی مواد ضدعفونی کننده در اختیار مردم روستا قرار داده نشده است تصمیم به قرنطینه کردن آن گرفته اند! علاوه بر این داروهای مورد نیاز مردم روستا پس از گذشت یک روز به دست آنها میرسد.
وی اضافه کرد: جمعیت روستای چاه کبکان متشکل از بومی و غیربومی به 3 هزار نفر میرسد اما تاکنون با رایزنی هایی که کردیم فقط 400 عدد دستکش از طرف بسیج و سپاه برای مقابله با ویروس کرونا دریافت و در بین کسانی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند توزیع کرده ایم.
رئیس شورای اسلامی روستای چاه کبکان بخش اسیر شهرستان مُهر خاطرنشان کرد: باتوجه به جمعیت روستا بارها برای استقرار یک درمانگاه در آن پیگیری کرده ایم اما به دلایل مختلفی این امر تحقق نیافت از طرفی دیگر ساخت‌وساز درمانگاه 3 میلیارد ریالی که مردم، دهیاری و شورا هزینه آن را تأمین کرده اند در چاه‌کبکان متوقف شد و ما امروز در این شرایط بحرانی از داشتن یک قرص مسکن محرومیم!
آزاد با بیان اینکه برای نجات مردم و جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا مجبور به رسانه ای کردن این موضوع شده است اذعان کرد: خوشبختانه اهالی این روستا برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به خود مراقبتی روی آورده اند و آمد و شدها را با همکاری نیروهای محترم انتظامی به حداقل ممکن رسانده اند.
او با نیم نگاهی به گندزدایی روستا بصورت روزانه با کمک نیروهای داوطلبانه مردمی، بسیج و پایگاه مقاومت بخش اسیر گفت: عبدالرسول موسوی بخشدار بخش اسیر پا به پای مردم در روستا درحال تلاش برای مقابله با کروناست؛ حضور و تلاش مستمر وی باعث قوت قلب مردم است؛ از طرفی دیگر پیگیری ها و مشاوره های دکتر موسی موسوی نماینده منتخب مردم لامرد و مهر در مجلس یازدهم در راستای تجهیز امکانات و رسیدگی به مردم امیدبخش است لذا از دیگر مسئولین مُهر نیز خواهشمندیم که تا دیر نشده است در راستای مصوبات ستاد مبارزه با کرونا بخش اسیر و همچنین مصوبات دیگر شهرستان و شورای تأمین وظایف خود را بصورت عملی انجام دهند.
6 نفر از اهالی روستای چاه کبکان بخش اسیر شهرستان مُهر به کوئید_19 مبتلا شده اند.
فاطمه زائری
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز