رئیس شبکه بهداشت‌ودرمان مُهر:

شمار مبتلایان به کویید-۱۹در مُهر به ۱۵ نفر افزایش یافت

۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۸:۰۴:۱۰
کد خبر: ۹۹۲۱۵۶
شمار مبتلایان به کویید-۱۹در مُهر به ۱۵ نفر افزایش یافت
رئیس شبکه بهداشت‌ودرمان مُهر از افزایش شمار مبتلایان به کویید-19 در این شهرستان به 15 نفر خبر داد و گفت: تست کرونای 13 نفر از افراد مشکوک به ابتلا به کویید-19 در مُهر با تشخیص قطعی و 2 نفر با سی تی اسکن مثبت شده است.
به گزارش خبرنگار برنا از شهرستان مُهر؛ سید حسن خلیلی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز افرادی که تست منفی آزمایشگاهی ابتلا به کرونا اما دارای سی تی اسکن مثبت ابتلا هستند را به عنوان بیمار کرونایی تلقی میکند به همین دلیل شمار مبتلایان به کرونا در مُهر به 15 نفر افزایش یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه 11 نفر از مبتلایان به کویید_19 در شهرستان مُهر بهبود یافته اند و این شهرستان فاقد فوتیِ  ابتلا به کرونا بوده است ادامه داد: از ابتدا تاکنون 148 نمونه مشکوک ابتلا به کرونا در شهرستان مُهر به استان ارسال شده که 11 مورد آن در انتظار نتیجه است.

وی با اشاره به عدم تعطیلی پالایشگاه اتان ریکاوری به عنوان بزرگترین کارگاه صنعتی شهرستان مُهر به علت حجم نیروی کار 3 هزار نفری افزود: 1094 نمونه تست کرونا از پالایشگاه اتان ریکاوری به یکی از آزمایشگاه های بخش خصوصی در تهران ارسال شد که متأسفانه از این تعداد تست کرونای 3 نفر از آنها مثبت اعلام گردید؛ از این 3 نفر، یه نفر بومی شهرستان مُهر و 2 نفر دیگر غیربومی هستند.

او اضافه کرد: فرد بومی مُهر در قرنطینه خانگی به سر میبرد و از وضعیت عمومی مساعدی نیز برخوددار است؛ بر اساس پروتکل شبکه بهداشت‌ودرمان مُهر نیروهای غیربومی این شهرستان که مبتلا به کویید-19 هستند در مُهر نگه داری نخواهد شد لذا این عزیزان که از وضع عمومی مساعدی برخودارند به شهرستان های خود ارجاع داده شدند.

رئیس شبکه بهداشت‌ودرمان مُهر با بیان اینکه در سرتاسر این شهرستان حداقل یک مورد مثبت ابتلا به کویید-19 شناسایی شده است خاطرنشان کرد: در شهرستان مُهر بیماران فاقد علائم ابتلا به کرونا نیز بودند و پس از انجام تست، متوجه شده ایم که به کویید-19 مبتلا شده اند لذا اگر تیم واکنش سریع شهرستان متوجه این افراد بدون علائم ابتلا نمیشدند به دلیل تردد این عزیزان در شهر، آمار مبتلایان مُهر به جد افزایش میافت.

خلیلی تعداد جلسات شورای تأمین شهرستان مُهر برای مقابله با کرونا را 11 و جلسات درون بخشی و برون بخشی را به ترتیب 83 و 35 مورد اعلام کرد و گفت: برای افراد با شرایط خاص نقاهتگاه موقتی با ظرفیت 50-30 تخت در یکی از سالن های ورزشی شهرستان مُهر ایجاد کرده ایم.

 او با بیان اینکه خیرین تاکنون 95 میلیون تومان جهت مقابله با ویروس کرونا به شبکه بهداشت‌ودرمان مُهر کمک کرده اند تصریح کرد: ما پذیرای عزیزانی که میتوانند دست ما را در مقابله با کویید-19 بگیرند هستیم علاوه بر این به کسانی که به شبکه بهداشت‌ودرمان شهرستان مُهر در مقابله با کرونا کمک کنند تعدیل مالیاتی تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه با تصمیم شورای تأمین شهرستان مُهر صنوف مختلف، نمازجمعه، عروسی و این قبیل از تجمعات قبل از تصمیمات کشوری تعطیل شده است ادامه داد: برگزار هرگونه تجمعات از سوی شبکه بهداشت‌ودرمان مُهر به عنوان تهدید علیه سلامت عمومی تلقی میشود لذا دادستانی مُهر این امور را «جرم» تلقی کرد؛ اگر این تصمیمات نبود آمار مبتلایان به کویید-19 در مُهر افزایش چشمگیری میافت.

خلیلی کمترین سن ابتلا به کویید-19 در این شهرستان 3 ساله و بیشترین را 83 ساله اعلام کرد و بیان داشت: بر این عقیده بودیم که برای اینکه مردم نکات بهداشتی را رعایت کنند راهی جز این وجود ندارد که آموزش ببینند و بدانند که این ویروس چیست و راه های مقابله با آن چگونه است لذا به توزیع بسته های آموزشی، بنر و ... با کمک بخش داران و شهرداران در مُهر را انجام دادیم که جا دارد از آنها تقدیر و تشکر کنم.

رئیس شبکه بهداشت‌ودرمان مُهر از تب سنجی 29 هزار و 830 نفر در مبادی های ورودی این شهرستان خبر داد و اذعان کرد: قبل از اینکه استان در راستای کنترل مبادی های ورودی شهرستان دستوری اعلام کند ما اقدام به این امر کردیم و ورودی شهرها با کمک گروه های بسیجی و مردمی (قبل از سازماندهی بسیج و سپاه) کنترل شد.

این عضو شورای تأمین شهرستان مُهر بیان کرد: در ابتدای شیوع ویروس 15 هزار ماسک با هماهنگی هایی که با یکی از شهرستان های مجاور انجام دادیم به شهرستان مُهر تزریق شد که جا دارد از آنها تقدیر و تشکر کنم علاوه بر این بیش از 8 کارگاه تولید ماسک با همه کمبودها (نبود مواد اولیه) بصورت رسمی و غیر رسمی در شهرستان فعال است.

وی افزود: ما علاوه بر انجام امور بهداشتی مجبوریم برای تأمین مایحتاج روزانه مردم هماهنگی های لازم را با اداره صمت، اصناف، تعزیرات و شورای تأمین انجام دهیم که به همین منظور جلسات هم اندیشی درون بخشی و برون بخشی متعددی انجام شد.

او تعداد تیم های واکنش سریع در شهرستان مُهر را 3 عدد اعلام کرد و گفت: سازماندهی وضعیت فعالیت صنوف مخالف و مراکز تولید و توزیع مواد غذایی با 5 تیم بازرسان بهداشت محیط، متشکل از 5 کارشناس سلامت و بازرس 11 انجام شد؛ در این اقدام 1194 واحد توزیع مواد غذایی و صنف در سرتاسر شهرستان بازرسی شدند.

خلیلی خاطرنشان کرد: با کمک ماشین های جنگ نوین شهرهای مُهر، اسیر و وراوی ضدعفونی و گندزدایی شدند؛ در این عملیات 5500 لیتر مایع ضدعفونی کننده مصرف شد.

رئیس شبکه بهداشت‌ودرمان مُهر تأکید کرد: پیرو دستور ابلاغی از دانشگاه علوم پزشکی به منظور شناسایی افراد مبتلا، مشکوک و محتمل، غربالگری انجام دادیم که در مرحله اول 99 درصد مردم شهرستان با کمک نیروهای بسیجی غربالگری شدند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: 70 مورد زمینه ابتلا به کرونا در غربالگری اول شناشایی شدند که آنها را به پزشک های خانواده ارجاع دادیم؛ مرحله دوم غربالگری درحال انجام است که تا به امروز 59 درصد شهرستان ( 28509 نفر ) غربالگری انجام داده اند؛ از مردم خواهشمندیم برای تصریح این روند پاسخگوی تلفن 4030 باشند.

او بیان کرد: در یکی از روستاهای شهرستان در بخش اسیر 8 مورد مثبت ابتلا به کویید-19 بود که با هماهنگی شورای تأمین شهرستان این روستا قرنطینه شد؛ منبع انتشار این ویرویس در این روستا یک بانو که برای شرکت در عروسی به کنگان مراجعه کرده بود.

خلیلی ادامه داد: این شهروند مُهری در استان همجوار به این بیماری مبتلا شد؛ تست کرونای وی در همان‌جا مثبت و در بیمارستان بستری شد؛ وی پس از اتمام دوران درمان به شهرستان مُهر ارجاع داده شد و در قرنطینه و ایزوله خانگی قرار گرفت اما عدم توجه بستگان او به نکات بهداشتی و کتمان از ابتلای یکی از اعضای خانواده یشان به کویید-19 ویروس به هم روستایی های بیمار منتقل شد.

او افزود: پزشک مراقب سلامت، دارویار، بهورز و کارشناس روان پس از ابتلای 5 نفر دیگر از اعضای این روستا به کویید-19 در آنجا مستقر شدند و از تمامی افراد مشکوک به ابتلا به کرونا در همان روستا نمونه برداری شد و تا حد امکان مانع خروج افراد از روستا شدیم.

رئیس شبکه بهداشت‌ودرمان مُهر تأکید کرد: به منظور عدم خروج روستاییان از روستای در محاصره کرونای چاه کبکان، برای مردم آنجا داروخانه موقت، حضور پزشک در دو نوبت صبح و عصر، اقلام ضروری و درمانگاه موقت در یک مدرسه مستقر شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون 71 مورد مشاوره تغذیه و 69 مورد مشاوره روان در شهرستان مُهر انجام شده است تصریح کرد: ما دو مرکز 16 ساعته برای  شناسایی موارد مشکوک، محتمل و بیمار فعال کرده ایم.

او در پایان با اشاره به شمار تخت های مجهز در بخش خاکستری بیمارستان مُهر گفت: ما 10 تخت مجهز در بیمارستان داریم؛ امکانات شهرستان مُهر در صورت شیوع سریع، وسیع و گسترده این بیماری پاسخگو نیست بنابراین از مردم خواهشمندیم ضمن رعایت بهداشت فردی تا آنجا که میتوانند از منازل خود خارج نشوند و از تردد غیر ضروری در شهر پرهیز کنند؛ همچنین شهروندان گرامی توجه داشته باشند که بازگشت نیروهای غیربومی که در صنایع بزرگ شهرستان هستند به منزله اتمام بحران ویروس کرونا  نیست؛ کویید_19 همواره در کمین ماست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز