استاندار فارس:

مراکز علمی استان فارس تلاش خوبی برای مقابله با ویروس کرونا داشته اند

۱۳۹۹/۰۲/۱۵ - ۱۰:۰۸:۵۶
کد خبر: ۹۹۷۲۱۴
مراکز علمی استان فارس تلاش خوبی برای مقابله با ویروس کرونا داشته اند
استاندار فارس گفت: دانشگاه ها، مراکز علمی و پژوهشی و شرکت های دانش بنیان این استان تلاش خوبی برای مقابله با گسترش ویروس کرونا انجام داده اند که با توجه به ظرفیت های علمی استان همین انتظار نیز از آن وجود داشت.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در جلسه کمیته علمی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان این که در ابلاغیه اقتصادمقاومتی موضوع توسعه دانش بنیان مورد توجه قرار گرفته است، اظهارداشت: حرکتی که امروز در مراکز علمی استان برای تبدیل تهدید کرونا به فرصت صورت گرفته، اقدامی دانش بنیان است که سلامتی را به ارمغان می آورد و رتبه علمی کشور را در رنکینگ جهانی ارتقا می دهد.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان فارس با اشاره به این که با فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی جبهه جدیدی برای توسعه اقتصادی و ثروت آفرینی ایجاد شده است، افزود: در سند آمایش استان فارس نیز ایجاد صنایع هایتک و دانش بنیان مطرح شده است که طرح های پژوهشی مقابله با کرونا در همین راستا ارزیابی می شود.
وی با بیان این که استان فارس با وجود دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و تعداد زیادی از مراکز علمی و پارک های علم و فناوری، مدعی قطب علمی و قطب پزشکی در جنوب کشور است، گفت: باید برای توسعه استان و حل مشکلات و دغدغه های مردم از این ظرفیت بالا بهره ببریم.
استاندار فارس با اشاره به این که در زمینه مقابله با گسترش ویروس کرونا نیازمند مدل ها و تجهیزات پیش بینی و پیشگیری، تشخیصی، درمانی و بازپروری هستیم، ادامه داد: خوشبختانه در طرح های پژوهشی دانشگاه های استان بخش های مختلف مورد توجه قرار گرفته است اما اعتبارات استان بر اساس اولویت بندی و بر اساس نیازهای فوری تخصیص خواهد یافت.
دکتر رحیمی اظهارداشت: به منظور تامین اعتبار طرح های پژوهشی در زمینه مقابله با ویروس کرونا از ظرفیت های خیرین حوزه سلامت و همچنین اعتبارات پژوهشی استان استفاده خواهیم کرد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر این که زمان بندی اجرای طرح های پژوهشی دانشگاه ها در زمینه مقابله با ویروس کرونا باید مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: به منظور حمایت از طرح های پژوهشی استان، بخش های تحقیق و توسعه واحدهای صنعتی استان باید با ریسک پذیری بالاتری وارد عرصه شده و به اجرای این طرح ها کمک کنند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز