معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز:

خط کشی متفاوت گذرگاه عابران پیاده در شیراز انجام می شود

۱۳۹۹/۰۲/۲۰ - ۱۱:۵۲:۱۵
کد خبر: ۹۹۹۵۰۵
خط کشی متفاوت گذرگاه عابران پیاده در شیراز انجام می شود
معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری شیراز با اشاره به اینکه خط کشی های محوری و عابرپیاده در شهر شیراز بهسازی و اجرا می شود گفت: این خط کشی ها براساس نیازسنجی اداره کل مهندسی و ایمنی ترافیک با همکاری سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری در بازدید مستمر از نواحی یازده گانه و با برنامه ریزی های انجام شده به منظور تأمین زیر ساخت های خط عابران پیاده، روانسازی ترافیک و افزایش ضریب ایمنی تردد خودروها اجرا خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،مجتبی زوربخش که در جلسه مشترک معاونت حمل و نقل و سازمان عمران سخن می گفت با بیان اینکه نوآوری یکی از اولویت های اصلی در خط کشی های جدید است اظهارداشت: خط کشی‌ گذرگاه عابران پیاده شهر شیراز یکسان و با استفاده از یک رنگ انجام شده‌اند. این خط کشی‌ها دیگر جذابیت بصری ندارند و لازم است برای ایجاد زیبایی بصری در شهر، طرح های جدیدی اجرا شود که مطالعات آن در دست اقدام است و به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.
معاون شهردار شیراز عنوان کرد: ایجاد خط کشی هایی با جذابیت بصری با همکاری مجموعه های خصوصی به عنوان اسپانسر یکی دیگر از موضوعاتی است که در دستور کار قرار دارد و تا کنون پیشنهاداتی نیز در این خصوص دریافت کرده ایم که به زودی نتایج آن را اعلام و در صورت مثبت بودن عملیاتی خواهیم کرد.
به گفته وی استفاده از رنگ‌های زیبا و شبرنگ، علاوه بر اینکه به عنوان مبلمان شهری محسوب می گردد؛ سبب دید بهتر عابران پیاده و رانندگان خودروها می‌شود و آمار تصادفات را کاهش می‌دهد.
همکاری با سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری برنامه ریزی و اجرای خط کشی را سرعت می بخشد
زوربخش همچنین در خصوص همکاری سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری عنوان کرد: با توجه به اینکه برنامه گسترده و اساسی در غالب نهضت آسفالت برای شهر شیراز در دستور کار شهرداری قرار گرفت و در ماه های گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شد، با آغاز مجدد عملیات اجرایی نهضت آسفالت، همکاری معاونت حمل و نقل و سازمان عمران برای خط کشی معابری که آسفالت آن ها روکش یا ترمیم می شود، برنامه ریزی و اجرا را سرعت می بخشد.
وی  بیان کرد: با توجه به اهمیت خط کشی در معابر شهری و نیاز به عملکرد با سرعت بیشتر، یک دستگاه خودرو خط کشی جدید نیز توسط سازمان عمران خریداری شده، که در خط کشی های پیش رو بکارگیری خواهد شد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز