اتفاقات ویژه و چهره‌های خبرساز هفته گذشته در حوزه فرهنگ و هنر؛

نابینایی نوید محمدزاده!/ ۶۹ سالگی کارگردان قریب/ ابراهیم حاتمی‌کیا و سینما تراکتور / درخشش سریال شبکه دو

۱۳۹۹/۰۲/۲۵ - ۰۵:۵۶:۰۰
کد خبر: ۱۰۰۱۸۵۷
نابینایی نوید محمدزاده!/ ۶۹ سالگی کارگردان قریب/ ابراهیم حاتمی‌کیا و سینما تراکتور / درخشش سریال شبکه دو
یادداشت؛ مجتبی احمدی دبیر سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ ابراهیم حاتمی کیا گونه‌های مختلف اکران را با خروج تجربه کرد.

ابراهیم حاتمی کیا که برای اولین بار فیلم "خروج" را در سینما آنلاین اکران کرد و قبل از پرده نقره‌ای سینما تجربه انتشار فیلمش در فضای مجازی رکورددار محسوب می‌شود بلافاصله بعد از این اتفاق در محیطی دیگر فیلم "خروج" را در سینما ماشین تجربه کرد اما نکته‌ جذاب و جالب بعدی این است که حاتمی‌کیا با سینما تراکتور گونه جدیدی از اکران فیلم را در دنیا رکورد زد. سینما تراکتور در واقع با اکران فیلم در یکی از روستاهای ورامین پرسر و صداترین خبر هفته گذشته حوزه فرهنگ وهنر  بود.

در حالیکه حدس می‌زدیم سریال "زیرخاکی" با حضور پژمان جمشیدی، هادی حجازی‌فر، ژاله صامتی و فضای کمدی‌اش پرمخاطب‌ترین و جذاب‌ترین سریال ماه رمضان باشد و آمار  و ارقام در روزهای ابتدایی ماه رمضان نیز به همین منوال بود اما به یک باره در آمار و نظرسنجی خبرگزاری برنا شاهد این بودیم که سریال "بچه مهندس 3" گوی رقابت را از سریال شبکه یک دزدید تا شاهد این باشیم که بچه مهندس هم طرفداران خودش را دارد.

بدیهی است که پژمان جمشیدی، ژاله صامتی و هادی حجازی‌فر با توجه به فضای کمدی سریال  یکی از درخشان‌ترین تجربه‌های بازیگری‌شان را در کارنامه فعالیت‌های تلویزیونی‌شان ثبت کردند اما سریال شبکه دو با بازیگران جوان و البته قصه‌ای صمیمی توانست در آمار نظرسنجی برنا از دیگر رقبایش پیشی بگیرد.

ثریا قاسمی کماکان درخشان است. دختر حمیده خیرآبادی که بی تردید یکی از بهترین‌های سینما محسوب می‌شود  و ایفای نقش‌های مختلف در بهترین حالت از او یک بازیگر تراز اول ساخته است در سریال  "بچه مهندس" نیز گرم و صمیمی و دوست‌داشتنی دیده می‌شود و به جرات می‌توان گفت این بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون  در تمام این سال‌ها تلاش کرده است تا از نقش‌های معمولی و شبیه به هم کاراکترهایی متفاوت خلق کند.

سریال "سرباز" به کارگردانی هادی مقدم دوست این روزها پر سر و صداست چرا که نتوانست توقعات مخاطبانش را برآورده سازد بسیاری از کارشناسان معتقدند این سبک از سریال‌سازی حداقل در تلویزیون و برای این حوصله مخاطب مفید نیست و شاید در شبکه نمایش خانگی با مخاطبان خاص یا در نگاهی متفاوت‌تر در سینما بتواند جذاب دیده شود. اما سریال 53 قسمتی هادی مقدم‌دوست تا الان نتوانسته است مخاطب  خود را درگیر کند و نکته جالب‌تر این که الیکا عبدالرزاقی معتقد است حواشی نشان از این دارد که سریال ما دیده می‌شود.

شراره رخام با انتشار پستی هفته گذشته خبر از فوت همسر سابقش به دلیل بیماری کرونا در آمریکا داد و به یک باره یکی از پرخبرترین بازیگران سینما در هفته‌ای که گذشت شد.

نوید محمدزاده در همکاری مجددش با برادران جلیلوند قرار است در فیلم "نابینایان" ایفای نقش کند.

در هفته‌ای که گذشت تولد کیانوش عیاری، کارگردان شهیر و صاحب سبک ایرانی را داشتیم که کیک 69 سالگی‌اش را فوت کرد و بی تردید او یکی از تأثیرگذارترین کارگردانان سینمای  ایران است که در استفاده از نابازیگران و ستاره‌سازی در سینمای ایران نقشی بی بدیل داشته است. سریال "روزگار قریب" و بسیاری از فیلم‌های اکران شده و توقیفی او عیاری را به یکی از پر سر و صداترین کارگردانان چند دهه اخیر تبدیل کرده است.

پرویز پرستویی این روزها بیش از سینما در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود و ویدیوهای سفر به استان‌های مختلف برای کمک به هموطنان از این ستاره سینما چهره‌ای محبوب‌تر از گذشته ساخته است. در واقع پرستویی بر خلاف بسیاری از همکارانش که تنها در شبکه‌های اجتماعی به نفع دیگران سینه سپر می‌کنند، در دنیای واقعی نیز دست به کار شده است تا وظایف اجتماعی یک هنرمند محبوب را نیز به همکارانش یادآوری کند.

شاهد احمدلو تصمیم دارد فیلم متفاوت "مشمشه" یا سینما دانکی‌‌اش را به شبکه نمایش خانگی بیاورد. او در گفت و گو با خبرگزاری برنا اعلام کرد در حال سبک سنگین هستیم تا اگر شرایط مهیا باشد فیلم "سینما دانکی" را در سینما آنلاین برای مخاطبانمان اکران کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز