روایت «مثل ماه» از ناجی کودکان بیمار مناطق محروم

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۱۱:۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۰۰۳۷۵۳
روایت «مثل ماه» از ناجی کودکان بیمار مناطق محروم
برنامه «مثل ماه» ۲۸ اردیبهشت میزبان معلمی فداکار بود که به دلیل نذری که داشت به بهبودی کودکان بیمار مناطق محروم کمک می کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛رسالت بوذری مجری برنامه «مثل ماه» شب گذشته ۲۸ اردیبهشت ماه میزبان لعیا بهشتی معلمی فداکار و ناجی بود که با حس مسئولیت خود توانسته بود به خانواده های کودکان بیمار در مناطق محروم کمک کند.

در ابتدای این برنامه زهرا دوست محمدی مادر فائزه کودک ۶ ساله که از بدو تولد به دلیل مشکل مادرزادی دچار در رفتگی مفصل ران بوده است، گفت: بیماری فائزه سبب شده بود که دخترم تا سن ۴ سالگی چهار دست و پا حرکت کند و حدود ۷ بار در مشهد تحت عمل جراحی قرار گرفت که متاسفانه هیچ کدام موفقیت آمیز نبود و ما به کل ناامید شده بودیم. بر اساس گفته پزشکان فائزه نیاز به عمل جراحی داشت که هزینه آن حدود ۴۰ میلیون بود و ما به دلیل مضیغه مالی، توان پرداخت این هزینه را نداشتیم.

وی ادامه داد: تا اینکه در سال ۹۵ خداوند در حق ما لطف و نظری کرد و خانم بهشتی را در مسیر ما قرار داد و با کمک و پیگیری فراوان خانم بهشتی و همکاران خیر او و پزشکان، فائزه در یکی از بیمارستان‌های تهران تحت عمل قرار گرفت و حدود یک ماه در بیمارستان بستری بود. ما روزهای سختی را گذراندیم تا پس از یک ماه توانستیم شاهد بهبود فائزه باشیم.

لعیا بهشتی معلم و مدیر فداکاری که در منطقه محروم رضویه مشهد سمت مدیریت مدرسه را بر عهده دارد در این باره بیان کرد: به واسطه اینکه خداوند پس از چند سال، فرزند دختری را به من و همسرم بخشیده بود، نذر کردم که هر سال بخشی از درآمد خود را صرف تجهیز و نوسازی مدارس کنم.

وی با اشاره به اینکه اول مهرماه در مدرسه با دانش آموزی که دچار انحراف شدید ستون فقرات بود، مواجه شده است، توضیح داد: این دانش آموز مستعد و باهوش به دلیل مشکل جسمی فشار بسیاری را تحمل می کرد. به پیشنهاد یکی از همکاران تصمیم گرفتیم تا حد توان مخارج هزینه درمان او را که حدود ۷۰ میلیون بود، تامین کنیم.

بهشتی ادامه داد: به واسطه پیگیری کارهای درمان این دانش آموز با گروه های خیریه و پزشکان خیری آشنا شدم که تا حد امکان هزینه درمان کودکان بیمار مناطق محروم را تقبل می کردند. در همین راستا من و همکارانم این کودکان بیمار و آسیب دیده که توان مالی لازم برای درمان را نداشتند، پیدا می کردیم و به پزشک مربوطه ارجاع می دادیم. تاکنون حدود ۲۳۰ کودک بیمار شناسایی شده و با کمک خیران تحت درمان قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: دسترسی به آموزش، سواد آموزی و صحت و سلامتی برای همه کودکان سرزمینم آرزوی من است و زمانی که کودک درمان شده ای را می بینم، بهترین حس دنیا به من تزریق می شود.

بهشتی در پایان از یکی از اعضای خانواده اش با نام ریحانه بهشتی گفت که قهرمان دو میدانی کشور بوده است اما بر اثر عارضه مغزی از دنیا رفته اما توانست به ۸ هم وطن خود جانی دوباره ببخشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز