سومین ساخته بلند تورج اصلانی؛

«بی‌سرزمینِ» تورج اصلانی در آخرین مراحل فنی

۱۳۹۹/۰۳/۱۱ - ۱۰:۲۹:۴۶
کد خبر: ۱۰۰۹۰۱۱
«بی‌سرزمینِ» تورج اصلانی در آخرین مراحل فنی
فیلم سینمایی «بی سرزمین» به کارگردانی تورج اصلانی و با نقش‌آفرینی ترکیبی از بازیگران ترکی، سوری، عراقی و اقلیم کردستان در آخرین مراحل فنی قرار دارد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، فیلم سینمایی «بی سرزمین» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی تورج اصلانی و محصول کشور عراق؛ بعد از اتمتصویربرداری در شهرهای سلیمانیه و حلبچه در اقلیم کردستان عراق، هم اکنون در آخرین مراحل فنی قرار دارد.

در فیلم سینمایی «بی سرزمین» سومین ساخته تورج اصلانی؛ ترکیبی از بازیگران سرشناس کشورهای ترکیه، سوریه، عراق و اقلیم کردستان در آن به چهار زبان کُردی، ترکی، عربی و فارسی به ایفای نقش‌ پرداخته‌اند.

تورج اصلانى در سمت مدیر تصویربردارى سال‌ها در جشنواره‌هاى مختلف بین‌المللی حضور موفقی داشته و جوایز معتبر جهانی را از آن خود کرده است؛ «بی سرزمین» سومین فیلم بلند سینمایی این کارگردان نوگرای سینمای ایران بعد از «حمال طلا» و «جینگو» (روایت معلق) به‌شمار می‌رود.

فیلم سینمایی «حمال طلا» در نخستین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی اصلی «جریان‌های نو»  در بیست و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «پوسان» در کشور کره جنوبی روی پرده ‌رفت و کاندید جایزه بهترین فیلم اول و دوم بود و در ادامه، در بخش رقابتی «سینمای جهان» در هفتمین دوره جشنواره بین‌‌المللی فیلم «دهوک» در اقلیم کردستان عراق به نمایش درآمد و تورج اصلانى برای کارگردانی آن، جایزه «استعداد تازه» را تصاحب کرد و از طرف اعضای هیئت داوران، تندیس طلایی «برگ مو» و لوح افتخار به این سینماگر اهدا شد.

این اثر سینمایی در ادامه حضورهای جهانی خود در بخش رقابتی جشنواره بین‌‌المللی فیلم «چاتراپاتی شیواجی» در کشور هندوستان روی پرده رفت و جایزه بهترین فیلمنامه به تورج اصلانى و هادی نادی اهدا شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز