تهیه‌کننده با سابقه سینما:

میزان فروش هیچ یک از فیلم‌هایم رضایتبخش نبود / از اکران آنلاین «مهمانخانه ماه نو» و «کشتارگاه» پشیمان نیستم

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۰۷:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۳۳۲۰
میزان فروش هیچ یک از فیلم‌هایم رضایتبخش نبود / از اکران آنلاین «مهمانخانه ماه نو» و «کشتارگاه» پشیمان نیستم
جواد نوروزبیگی که پیش‌گامان اکران آنلاین در سینمای ایران به حساب می‌آید تأکید دارد که میزان فروش هیچ ‌یک از فیلم‌های اکران شده به صورت اینترنتی رضایتبخش نیست ولی چاره‌ای جز این تصمیم نداشته است.

جواد نوروزبیگی، تهیه‌کننده سینما که دو فیلم سینمایی «مهمانخانه ماه نو» و «کشتارگاه» به تهیه‌کنندگی او به صورت آنلاین اکران شده‌اند، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: میزان فروش هیچ یک از فیلم‌هایم در اکران آنلاین رضایت‌بخش نیست و این دو فیلم خسارت مالی بسیاری برای من داشتند.

نوروزبیگی تصریح کرد: امید من برای اکران آنلاین به آینده است و امیدوارم در آینده شاهد قوانینی در این حوزه باشیم که فیلم‌ها به راحتی قاچاق نشوند، الان نمی‌توان به موفقیت فیلم‌ها چندان امیدوار بود و البته امیدوارم در آینده نیز شرایطی فراهم شود که این خسارت‌ها جبران شوند. با وجود خسارت‌هایی که در این شرایط متوجه فیلم‌هایم شد از تصمیمی که برای نمایش آن‌ها گرفتم به هیچ‌وجه پشیمان نیستم.

این تهیه‌کننده در ادامه گفت: از شیوه پخش این فیلم‌ها به صورت آنلاین پشیمان نیستم چراکه با بازگشایی سینماها نیز امید چندانی نمی‌توان به بازگشت سرمایه داشت، چرا که صف اکران بسیار طویلی را در سینما شاهد هستیم و معلوم نیست فیلم‌هایی که تولید شده‌اند چه زمانی می‌توانند بر پرده سینماها نمایش داده شوند، به همین دلیل من نیز برای نمایش این فیلم‌ها هیچ راهی جز اکران آنلاین پیش روی خود نمی‌دیدم.

این تهیه‌کننده درباره اکران آنلاین فیلم سینمایی «خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی گفت: من برای اکران آنلاین این فیلم نیز ابراز تمایل کردم اما در واقع آقای محمدصادق رنج‌کشان به عنوان سرمایه‌گذار تصمیم‌گیرنده اصلی برای «خون شد» است که شاید تمایلی به نمایش این فیلم به صورت آنلاین ندارند.

گفتنی است فیلم «مهمانخانه ماه نو» به کارگردانی تاکفومی تسوتسویی از ۳۱ اردیبهشت نمایش خود را در سامانه‌های VOD شروع کرده است. این فیلم خانوادگی و اجتماعی در سال ۱۳۹۷ ساخته شده و محصول کشور ایران و ژاپن محسوب می‌شود. مهناز افشار، ماساتوشی ناگاسه، آیاکو کوبایاشی، لاله مرزبان، نسیم ادبی، مریم بوبانی و علی شادمان بازیگران آن هستند.

«کشتارگاه» نیز ساخته عباس امینی است که در جشنواره فجر ۹۸ رونمایی شده بود و بازیگرانی همچون مانی حقیقی،  امیرحسین فتحی،  باران کوثری،  حسن پورشیرازی و  حامد علیپور در آن ایفای نقش کرده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز