«طنین» کانال کردی می پردازد؛

گزارش بانک جهانی در باره افت اقتصاد جهانی

۱۳۹۹/۰۳/۲۱ - ۱۵:۳۸:۳۶
کد خبر: ۱۰۱۳۷۹۱
افت اقتصادی جهانی در شرایط کرونا و گزارش بانک جهانی در این خصوص در این برنامه از«طنین» کانال کردی شبکه سحر به بحث گذاشته می شود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، دکتر سید رضا میر طاهر، کارشناس و میهمان برنامه در خصوص گزارش بانک جهانی درباره افت بی سابقه اقتصاد جهانی، تحت تاثیر کرونا ، گفت و گو خواهد کرد. تغییرات رویکرد سیاسی وحکومت داری در کشورها و احتمال تغییر رده بندی قدرت های جهان، از مباحثی است که به چالش کشیده خواهد شد.

کارشناسان بدان اشاره خواهند کرد که بانک جهانی در گزارش بازبینی شده خود اعلام کرد که متوسط رشد اقتصادی کشور‌های جهان در سال جاری منفی ۵.۲ درصد خواهد بود که فراگیرترین رکود اقتصادی از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون محسوب می‌شود و امکان پایین آمدن متوسط رشد اقتصادی آن‌ها به منفی هفت درصد نیز هست. 

در خصوص ایران نیز خاطر نشان خواهد شد که در گزارشی با وجود شیوع کرونا و تعطیلی گسترده کسب و کار‌ها در کنار سقوط قیمت نفت در بازار‌های جهانی و اخلال در زنجیره تامین، بانک جهانی نه تنها انتظار دارد که عملکرد اقتصادی امسال ایران به مراتب از سال گذشته بهتر باشد، بلکه این سال آخرین سال رشد منفی دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه بوده و سال آینده، اقتصاد ایران با رشد مثبت ۲.۱ درصدی به سه سال رشد منفی متوالی خود خاتمه دهد.

«طنین» به تهیه کنندگی؛ رستم نادری و دستیاری تهیه علی اکبر اسماعیل زاده و اجرای عبدالله عابدی، 21 خرداد ساعت 21:30 دقیقه، به طور زنده به روی آنتن کانال کردی شبکه سحر خواهد رفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز