شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی ؛

ماموریت رادیو معارف شبهه زدایی از اعتقادات به همراه صیانت از اصل رسانه است

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۰۹:۲۶:۱۴
کد خبر: ۱۰۲۲۳۵۳
ماموریت رادیو معارف شبهه زدایی از اعتقادات به همراه صیانت از اصل رسانه است
دکتر حمید شاه آبادی به مناسبت بیست و دومین سالگرد افتتاح رادیو معارف در بین همکاران و مدیران این رسانه دینی جایگاه مهم رسانه را بازگو کرد .

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛دکتر شاه آبادی در این نشست  ضمن تشکر از کسانی که برای برافراشته شدن پرچم دین و اندیشه نبوی و شریعت علوی تلاش می کنند افزود:ما در دوران تاریخ شاهد جنگ حق و باطل بیشماری بوده ایم  و آنچه کار ما را متمایز کرده تغییر رویه ای است که معمولا در برهه های  مختلف صورت می گیرد.  

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران همچنین خاطرنشان کرد : امروز رسانه محل جدی برای کارزار واقع شده است و  تکلیف و مسولیت ما بسیار سنگین است و جریان باطل از ظرفیت رسانه استفاده  می کند  و دشمنان  اساسا پارادایم مدیریتی خود را در این عرصه بر روی عنصر رسانه سوار کرده اند  

وی همچنین به تلاش دشمنان به خصوص در دو دهه اخیر اشاره کرده و گفت بسیاری از تحولات در جهان ریشه در همین استفاده حداکثری دشمن از رسانه داشته است و هر چه بیشتر می رویم عرصه های این نبرد پیچیده تر ، دقیقترو هجمه ها و ضربه ها کاری تر می شود؛ تا جایی که بسیاری از تحولات خود را در دنیا رقم می زنند و با استفاده از ظرفیت رسانه به اهداف خود می رسند و این ظرفیتی است که دشمن به وجود آورده و خود در آن نقش داشته است. 

دکتر شاه آبادی در ادامه این نشست گفت : شما به عنوان کسانی که در این عرصه تلاش دارید می دانید خود صدا و سیما در سالهای آخر کانون این هجمه واقع شده و این مجموعه ( صدا و  سیما ) به عنوان نهاد تاثیرگذار  جایی که پرچم در دست گرفته و از حریم ولایت و اندیشه دینی حمایت می کند  با تمام وجود به مدلهای مختلف به آن حمله شده است . 

کارایی این مجموعه اگر از بین برود بسیاری از رشته‌هایی که در کشور بر روی مبانی اصیل و اصولی استوار است را متزلزل خواهد کرد. 

وی خاطر نشان کرد : دشمن در صورت اختلال در صدا و سیما دهها قدم به جلو برداشته و عرصه نبرد به نورد این افکار تبدیل شده است و اگر این سیستم مختل شود دشمن کار خود را می کند که از جمله آنها می توان به فضای مجازی اشاره کرد که امروزه محل بسیاری از هجمه ها و .. شده است .ما پرچمی را نگه داشتیم که با نگه داشتن این پرچم یک  جریان در کشور و یک اصلی در کشور نگهداری می شود   و به محض آسیب آن، مولفه های دیگر هم آسیب خواهد دید.

دکتر  شاه آبادی نقش رادیو معارف را در شبهه زدایی اعتقادی مهم دانست و گفت : یکی از مهمترین منفذها ایجاد شبهات اعتقادی و دینی است. ما در کشور دینی و اسلامی هستیم که باورهای دینی خاصی داریم این شبهات و تزلزلی که ایجاد می شود به یکباره همه این آورده ها و  داشته های آن را مضمحل می کند .رادیو معارف یکی از وظایفش مبارزه با این شبهات است و در کنارآن ماموریت صیانت از اصل رسانه کمک به اعتقادات دینی مردم و خانواده ها  است. 

وی عنوان کرد : ما معتقدیم مخاطبان رادیو معارف آحاد مردم است نه قشر خاص همه همکاران بدانند که یک به یک این فعالیتها موجب راهبری افراد خواهد بودو کارآمدی آن را افزایش می دهد. 

 همه برنامه های رسانه ملی باید معطوف به این عنصر باشد که ما در یک خلائی برنامه تولید نمی کنیم  در فضای خلائی نیستیم. گذشت زمانیکه ماشرایط بدون رقابت داشتیم امروز واقعا داستان از رقابت گذشته و الان دشمن وجود دارد عرصه رقابت نیست عرصه جنگ است و همه اندیشه ها محل هجمه است و یک سبک زندگی دیگری برای کشور  طراحی شده و هر لحظه خودش را به نحوی به همه نشان می دهد.

معاون صدای رسانه ملی همچنین یادگیری سبک زندگی اسلامی را مهم دانست و گفت:  ما خودمان مدعی مدل سبک زندگی خاصی هستیم و دین و شریعت  و اسلام خودش ادعای سبک زندگی خاص دارد و امروز یک چشم انداز عالی را می بینیم به طوری که مقام معظم رهبری  برای ما دستیابی به تمدن نوین اسلام را فرمان دادند . ابزار رسیدن به تمدن نوین رسانه است  و زمانی این تمدن نوین صورت می گیرد که آحاد مردم با این حوزه ارتباط بگیرند و هرچه که با نگاه مردم برگردد جای رسانه در آن حوزه یک جای بی بدیل است و ما در حال جنگ هستیم و قواعد جنگ را باید بدانیم و تجهیزات آن را داشته باشیم وآرایش نظامی آن مهم است تک تک رفتار شما واکنش دارد . استفاده حرکت کوچک مثلا یک  تهیه کننده می تواند بسیاری از داشته های  مارا به دشمنان  لو دهد 

نشستهای فکری در همه عرصه ها از جمله برنامه سازی در همه ابعاد گزارشگری، تهیه کنندگی، گویندگی و .. همه بدانند لب خط هستند و همه افراد کار می کنند در پشت صحنه کار می کنند که اینها وظایف خود را عمل کنند 

دکتر شاه آبادی ماموریت رادیو معارف را مهم دانست و گفت:  ماموریتی که به رادیو معارف داده شده است بسیار مهم تر از رسانه های دیگر است ولی هدف  یکی است.

 دشمن معلوم است و راه مشخص است ولی ابزار ما متفاومت است مخاطب شما در رادیو معارف از شما انتظار دیگری دارد اگر کلامی از این گوینده بشنود و این کلام ریشه در اعتقادات این تیم عملیاتی نداشته باشد اثر بخش نخواهد بود ما باید مبتنی بر باورهای خودمان عمل کنیم و کمی  و کاستی ها را در بین خودمان حل کنیم و از آن سومی دانیم که در یک پیکاری قرار گرفته ایم  که در این نقشه  پازل رادیو معارف نقش آفرینی خاص  خود را دارد .

هجمه دشمن به اعتقادات و باورها و منویات دینی ملت چیزی است که سلاح رسانه باید  با ابزاری که رادیو معارف برای آن تعریف شده است باید با آن بجنگد.

وی جایگاه قم را در مسائل علمی و فقهی مهم ارزیابی کرد  و گفت  : در قم مستقریدو به مدد پشتوانه عملی و علمی آن این رادیو باید بتواند کار را پیش ببرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز